علیرضا سمندر در گفتگو با برنا:

رفاقتم با حسین فریدون باعث ریاستم نشده است

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۰۸:۴۷:۴۵
کد خبر: ۲۸۳۰۴۴
رفاقتم با حسین فریدون باعث ریاستم نشده است
رئیس فدراسیون کاراته گفت: امسال علیرغم مضیغه های مالی مشکل خاصی نخواهیم داشت و با مدیریت مناسب به سمت تمامی اهدافمان قدم بر می داریم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، علیرضا سمندر رئیس فدراسیون کاراته در گفتگو با خبرنگار برنا درباره آخرین وضعیت کاراته و حاشیه های اخیر حول این فدراسیون و برنامه های فدراسیون در سال 94 صحبت کرد.

وی ابتدا در مورد جلسه اخیرش با سرمربیان جدید تیم های ملی اظهار داشت: جلسه ای را با سرمربیان تیم ملی برگزار کردیم و درباره مسائل مختلفی از جمله ارتباطاتشان در اردوها و بحث تیم داری و موضوعاتی از این قبیل صحبت کردیم.

سمندر درباره علت تغییر سرمربی تیم ملی بزرگسالان گفت: در مسابقات جهانی مشکلات زیادی در این زمینه داشتیم و اکنون هم آقای رهنما مدیر کل تربیت بدنی گیلان هستند.

او درباره شایعه سرپرستی رهنما در فدراسیون کاراته خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل جمعیت زیادی که در کاراته وجود دارد از این حرف و حدیث ها زیاد به وجود می آید. من هم این شایعه را شنیده ام ولی طبق گفته خود آقای رهنما همه این حرف ها در حد همان شایعه است و هیچ صحبتی در این رابطه با ایشان نشده است.

رئیس فدراسیون کاراته درباره صحبت ها و حاشیه هایی که پناهی در رابطه با فدراسیون تحت نظرش می کند و به راه می اندازد، واکنش نشان داد: پناهی الان همه جا طوری جا انداخته که من با حسین فریدون برادر رئیس جمهور رفیق هستم و به این دلیل در راس کار هستم که این از پایه اشتباه است. خارج از این مساله به دفتر نهاد نامه زده بودند مبنی بر اینکه کاراته نیاز به تغییر مدیریتی دارد و البته به این صحبت واکنش نشان داده شده و گفته شده من به تازگی مدیریت را در اختیار گرفتم و اگر نیروی جدیدی اعلام آمادگی کرده بعد از پایان دوره 4 ساله من برای این پست کاندیدا شود.

سمندر در رابطه با کاندید شدنش در کنفدراسیون کاراته آسیا عنوان کرد: بدون شک با قدرت حضور پیدا می کنم ولی نمی توانم همه چیز را در این رابطه بر زبان بیاورم. لابی های لازم را انجام داده ام و جایگاهم بدون شک در هیئت رئیسه بهتر خواهد شد. رئیس فدراسیون جهانی هم به ما قول همکاری داده است.

دارنده دان هفت فدراسیون کارته کشورمان درباره مرحله سوم اردوی انتخابی پیش رو تاکید کرد: مرحله اصلی انتخابی این مرحله پیش رو خواهد بود. در برخی مقاطع حدود 70 تا 80 نفر را دعوت کردیم و حالا در این مرحله از اردو هم نفرات مدال آور قهرمانی کشور و هم نفرات برتر بازی های آسیایی و مسابقات جهانی حضور خواهد داشت. در مرحله دوم اردوها هم نفراتی دعوت شده بودند که در بازی های پیشین چهارم و پنجم شده بودند یا با نظر کمیته فنی حقشان ضایع شده بود و به آن ها فرصت مجددی داده شد تا تواناییشان را اثبات کنند.

وی در ادامه درباره تیم های پایه هم صحبت کرد: در نوجوانان و جوانان 15 یا 16 نفر در هر وزن داریم که این نفرات باید ریزش داشته باشند و به سه نفر در هر وزن برسیم و این پروسه حدود 2 ماه به طول خواهد انجامید. امسال مسابقات جهانی برای این دو رده سنی داریم و برنامه های خاصی برای این رده های سنی در نظر گرفتیم اما به دلیل مشکلات مالی نمی توانیم آن ها را به اردوهای خارجی اعزام کنیم ولی این دلیل نمی شود که به موفقیت آن ها امیدوار نباشیم.

سمندر به مسابقات قهرمانی آسیای بزرگسالان در شهریور ماه  و برنامه فدراسیون برای آماده سازی تیم ملی توضیح داد: این مسابقات در یوکوهامای ژاپن برگزار خواهد شد. در حال حاضر کشور آذربایجان که یکی از بهترین تیم های اروپا هم به شمار می آید تقاضای یک اردوی مشترک با ایران را به ما داده است که در صورت توافق با مسئولین آن ها و رضایت سرمربی تیم ملی اوایل اردیبهشت به آن جا سفر می کنیم. اگر این اردو محقق نشود ما بیکار نخواهیم نشست و هم برای بانوان و هم برای آقایان اردوی خارجی برگزار می کنیم.

بنیانگذار سبک شیتوریو درارتباط با مسابقات سوپرلیگ و اینکه آیا این رقابت ها خروجی مناسبی داشته یا خیر خاطرنشان کرد: از 28 فروردین دور برگشت آغاز می شود و تا به اینجا عملکرد تیم ها قابل قبول بوده است. رقابت شدیدی بین تیم ها به وجود آمده و همین باعث بالا رفتن کیفیت مسابقات شده است. عملکرد تمامی نفرات در سوپرلیگ بررسی می شود و ما نگاه ویژه ای به این بازی ها خواهیم داشت.

سمندر در مورد کمبود بودجه امسال وزارت ورزش که متعاقب آن برای فدراسیون های تحت نظرش هم به وجود آمده است صحبت کرد و اینکه آیا کاراته خودش را با این مشکل وفق داده است یا خیر تاکید کرد: ما به تمامی این مسائل و مشکلات فکر کردیم و برنامه های خود از جمله اردوهای داخلی و خارجی را با توجه به آن تنظیم کرده ایم. سعی خواهیم کرد در کنار کمک وزارت ورزش از اسپانسرینگ برای کمبود منابع استفاده کنیم. در نهایت مشکل مالی خاصی نخواهیم داشت و با مدیریت مناسب به سمت تمامی اهدافمان قدم برمی داریم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز