حسین توکلی در گفتگو با برنا:

زودتر از این‌ها باید سرمربی می‌شدم

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۰۹:۰۹:۲۹
کد خبر: ۲۸۳۰۴۸
سرمربی تیم ملی ایران گفت: مسابقات جهانی آمریکا و المپیک ریوودوژانیرو مهم ترین مسابقات پیش روی وزنه برداری خواهد بود و در کنار آن باید سعی کنیم در تمامی اوزان سهمیه المپیک را اخذ کنیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، حسین توکلی سرمربی تیم ملی جوانان کشورمان بعد از انتصابش به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان درباره نحوه انتخابش و همچنین اهداف پیش روی تیم های ملی بزرگسالان و جوانان با خبرنگار برنا صحبت کرد.

وی ابتدا درباره نحوه انتخابش به عنوان سرمربی تیم ملی بزرگسالان گفت: ببینید وقتی صحبت از ممکلت و پرچم مقدس ایران به میان می آید، دیگر هیچ چیزی مهم نخواهد بود.  آقای طباطبایی هم بعد از کنار رفتن آقایان زارع و پانزوان با من صحبت کردند و وظیفه ام بود که هر چه توان دارم در اختیار تیم ملی قرار دهم. سرپرست سابق فدراسیون با رضایت و همفکری کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و با مشورت و همفکری آن‌ها من را به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب کرد. بنده پیش از این در تیم های نوجوانان و جوانان سابقه مربیگری داشتم و به نظرم باید زودتر از این ها سرمربی بزرگسالان می شدم. 

توکلی در ادامه در مورد امکان تداخل برنامه های تیم جوانان و بزرگسالان خاطرنشان کرد: به هر حال کار این دو تیم باهم تداخل خواهد داشت اما باید آن را مدیریت کنیم. از طرفی هر دو تیم یک سیستم را دنبال می کنند و در یک سالن کار می کنند و فقط حجم تمرینات آن ها باهم متفاوت است.

سرمربی تیم ملی درباره برنامه پیش رو گفت: اولویت اصلی ما با بچه های جوانان است؛ بدین واسطه که مسابقات جهانی از 16 خرداد آغاز می شود. آقایان زالای و پانزوان با تمرکز بیش تر روی تیم جوانان کار می کنند و بنده هم نظارت خواهم داشت و در عوض بیشتر بچه های بزرگسالان را زیر نظر خواهم گرفت.

او در ادامه افزود: فکر نمی کنم کار سختی داشته باشم. 25 سال است با وزنه برداری مشغولم و خارج از آن کار کردن با بزرگسالان به مراتب راحت تر خواهد بود؛ چرا که هم اکثر آن ها با من کار کردند و هم اینکه درک بسیار بالا تری دارند.

توکلی اعتقاد دارد تیم ملی در بازی های آسیایی و قهرمانی جهان نتیجه بدی نگرفته است: به نظرم نتایج بدست آمده زیاد بد نبود و با توجه به شرایط آن زمان اتفاقاتی رخ داد و به نظرم نباید به گذشته بازگردیم و در داستان هایی که در آن حضور نداشتیم دخالت کنیم. اگر هم مشکلی بوده باید درون خانواده حل شود و از نتایج حاصله کسب تجربه کرد.

دارنده مدال طلای المپیک سیدنی درباره مهم ترین اهداف پیش روی تیم ملی بزرگسالان صحبت کرد: مسابقات جهانی آمریکا و المپیک ریوودوژانیرو مهم ترین مسابقات پیش روی وزنه برداری خواهد بود. در کنار آن باید سعی کنیم در تمامی اوزان سهمیه المپیک را اخذ کنیم. به مسابقات جهانی آمریکا خوشبین هستم و به نظرم می توانیم نتایج خوبی بگیریم.

توکلی همچنین گفت: تیم ب باید ساماندهی شود و جوانان نخبه هم گزینش می شوند تا به جای نفرات اصلی، به مسابقات آسیایی بروند. بنده اعتقادی به استفاده از نفرات اصلی در بازی های آسیایی ندارم. با این کار به نفرات رزرو هم این فرصت را داده ایم تا توانایی های خود را به معرض ظهور بگذارند و مطمئنم می توانند نتایج خوبی را هم برای ما بگیرند.

سرمربی سابق تیم ملی نوجوانان ایران اضافه کرد: قرار بر این شده تا در سه مرحله و در قالب سه گروه نفرات به اردو دعوت کنیم. یک گروه نفرات المپیکی هستند و دو گروه دیگر قهرمانان مسابقات کشوری و لیگ خواهند بود که به اردو فراخوانده می شوند.

توکلی در ارتباط با نبود اتحاد میان پیشکسوتان و مربیان تیم ملی در ادوار گذشته تاکید کرد: به نظرم ابتدا باید یک کمیته پیشکسوتان داشته باشیم و در آن کمیته از کسانی که یک عمر برای موفقیت و سربلندی این کشور تلاش کرده اند دعوت کنیم و نظراتشان را درباره مسائل و مشکلات مختلف وزنه برداری بخواهیم. خیلی از این عزیزان می توانند به تیم ملی کمک کنند و باید به آنها بها داده وشود. پیشکسوتان وزنه برداری انتظار چندانی ندارند و فقط می خواهند به تیم ملی کمک کنند و کمی بهشان توجه شود.

سرمربی تیم ملی درباره دعوت نفراتی چون رسول تقیان، نواب نصیرشلال و بهادر مولایی به اردوی تیم ملی گفت: رسول تقیان احتمالا دوباره به وزن 77 کیلوگرم برگردد چرا که نمی‌تواند وزنش را به 85 کیلوگرم برساند. به دلیل مصدومیت نیز مدتی تمرین نداشته و در حال حاضر بدنسازی را شروع کرده است. من با او تلفنی صحبت کرده‌ام و قرار شده مدتی را تمرین کنم. زمانی که به شرایط خوب رسید، به اردو بیاید. همین شرایط برای نواب نصیرشلال نیز موجود است و پس از بهبود وضعیت رکوردی‌اش به اردو می‌آید. هنوز با بهادر مولایی صحبت نکرده‌ام اما می‌دانم که شرایط زانویش به چه شکل است و در حال گذراندن دوره نقاهت است. قطعا شرایطش مساعد شود او نیز به اردو خواهد آمد. البته این را هم بگویم در لیست اولیه من نام عماد باقری وزنه‌بردار 105 کیلوگرم ایران نیز وجود داشت اما به اردوی تیم ملی نیامد و اطلاعی هم نداد و نمی‌دانم به چه دلیل در اردو حاضر نشد. نفراتی که در اردوی تیم ملی بودند، اکثرا به دلیل گذراندن مسابقه‌های لیگ و قهرمانی کشور خسته بودند و اینکه اطلاع نداشتند اردوی تیم ملی چه زمانی برگزار می‌شود نیز در اینکه با آمادگی به اردو بیایند تاثیرگذار بود. ما فعلا نفرات را به صورت گروهی تا مسابقه‌های جهانی جوانان دعوت می‌کنیم تا همه را بسنجیم. پس از آن در مورد نفرات اصلی تیم ملی تصمیم‌گیری می‌کنیم.

سرمربی تیم ملی در پایان اشاره ای هم به انتخابات وزنه برداری و انتخاب علی مرادی  داشت: به علی مرادی تبریک می گویم و برایش در این پست خطیر آرزوی موفقیت می کنم. او از خانواده وزنه برداری بوده و حالا دوباره به وزنه برداری بازگشته است. ما در سال منتهی به المپیک قرار داریم و همه باید دست به دست هم بدهیم تا وزنه برداری موفق شود. نکته مهم این خواهد بود که همه برای پرچم سه رنگ کشورمان تلاش کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز