چهار شرکت کننده از سه کشور از رالی مرک حذف شدند

۱۳۹۴/۰۲/۱۷ - ۱۲:۵۱:۱۹
کد خبر: ۲۸۳۱۲۱
چهار شرکت کننده از سه کشور از رالی مرک حذف شدند
نماینده فنی ایران در رقابت های رالی خاورمیانه اعلام کرد که 4 شرکت کننده از سه کشور از رقابت رالی مرک حذف شدند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، رامین وطن دوست رئیس کمیته فنی فدراسیون بامداد پنجشنبه در گفتگویی با روابط عمومی فدراسیون درباره حذف سه کشور در رقابت های رالی مرک گفت: صبح روز چهارشنبه تست فنی خودروهای 13 شرکت کننده در رقابت های رالی خاورمیانه انجام شد که در این تست ها، سه کشور از شرکت در رالی مرک به دلیل همولوگ نبودن اتومبیل های آنها از دور رقابت، حذف شدند. 

وی افزود: دو تن از شرکت کنندگان از ایران، یک شرکت کننده از عمان و یک شرکت کننده از قطر از رقابت رالی مرک حذف شدند. 

این دو نماینده ایران که در مسابقات رالی خاورمیانه شرکت کردند صبح چهارشنبه پس از انجام تست فنی به دلیل همولوگ نبودن خودروهای این دو شرکت کننده که با اتومبیل میتسوبیشی به نمایندگی از شرکت یوتاپ بودند از رقابت حذف شدند. 

نماینده رالی خاورمیانه در عین حال افزود: این دو شرکت کننده ایرانی می توانند در مسابقات قهرمانی کشور که از صبح روز پنجشنبه همزمان با رالی خاورمیانه برگزار می شود حضور یابند.

وطن دوست اظهار کرد: اتومبیلران زن قطری نیز به دلیل نقص فنی نمی تواند در رالی مرک شرکت کند.

وی افزود: البته وی تا 8 صبح پنجشنبه و قبل از آغاز این مسابقات، فرصت دارد نقص فنی موجود را برطرف و در رقابت ها شرکت کند. تا به این لحظه وی از رقابت در رالی مرک حذف شده است.

علت حذف این خودروها به دلیل همولوگ نبودن (مطابق نبودن با استانداردهای روز جهانی به منظور امنیت) بالا بوده است. 

فدراسیون جهانی اتومبیلرانی به منظور برگزاری رقابت جهانی با امنیت بالا، نسبت به خودروهایی که استانداردهای جهانی را نداشته باشند سختگیری می کند. 

وطن دوست افزود: حذف این خودروها با حضور لوکا گیبلو نماینده فنی فدراسیون اتومبیلرانی جهانی انجام شد. 

رالی خاورمیانه از ساعت 8 صبح پنجشنبه با حضور 10 شرکت کننده خارجی از محل پارکینگ تخت جمشید آغاز و با عبور از شهرهای مرودشت، تخت جمشید، اسماعیل آباد، دریاچه آباده تشک، ارسنجان، ولی آباد، روستای میج در پارکینگ تخت جمشید به پایان می رسد. همچنین مسابقات قهرمانی کشور نیز با حضور 11 شرکت کننده که دو نفر از آنان زن هستند به طور همزمان با رالی خاورمیانه برگزار می شود. 

همچنین لاله صدیق اعلام کرد که با حذف در رقابت های مرک، در مسابقات قهرمانی کشور حضور می یابد.

 صدیق افزود: نماینده فنی فدراسیون جهانی اعلام کرد که به دلیل اینکه این خودرو مطابق با استانداردهای روز جهانی نیست نمی تواند در رالی مرک شرکت کند. 

لاله صدیق سال گذشته به عنوان تنها راننده زن در مرحله کاندیداتوری رالی خاورمیانه که به میزبانی شیراز برگزار شده بود، شرکت داشت. 

این رقابت های در دو روز و در مجموع 660 کیلومتر، 18 اردیبهشت به کار خود پایان می دهد. 

نظر شما