علیرضا رضایی در گفتگو با برنا:

داور حق احسان پور را نخورد!/ شکست کمیل علامت سوال بزرگی بود

۱۳۹۴/۰۳/۰۱ - ۲۳:۳۸:۰۱
کد خبر: ۲۸۴۵۶۶
داور حق احسان پور را نخورد!/ شکست کمیل علامت سوال بزرگی بود
نایب رئیس فدراسیون کشتی گفت: یاراحمدی در آستانه 20 سالگی واقعا عالی ظاهر شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم کشتی آزاد ایران در بیست و هشتمین دوره مسابقات قهرمانی کشتی آزاد آسیا به عنوان نخست رسید. از روز پنجشنبه نیز رقابت های لیگ برتر آغاز شد و مسئولان فدراسیون از جمله علیرضا رضایی از نزدیک این رقابت ها را زیر نظر گرفتند. مدیر تیم ملی کشتی آزاد و سخنگوی فدراسیون کشتی در گفتگو با برنا وزن به وزن درباره ملی پوشان حاضر در قطر و البته رقابت های لیگ  حرف زد.

 

* در رقابت های قهرمانی آسیا در دوحه اتفاقات جالبی رخ داد. صرفنظر از قهرمانی بلمنازع ایران در اوزان مختلف فراز و نشیب فراوانی را شاهد بودیم. عملکرد یونس سرمستی بار دیگر ثابت کرد پس از حسن رحیمی در وزن 57 کیلو پشتوانه نداریم؟

اینکه پشتوانه نداریم خیلی منطقی نیست. حسن رحیمی هم دو سال در مسابقات جهانی ناکام ماند و زمان برد تا توانست خودش را نشان دهد. به جوانانی مثل یونس سرمستی، رضا عطری و ... باید فرصت داد و با یک شکست نباید به قضاوت نشست.

 

* بی تعارف در شکست بهنام احسان پور در وزن 61 کیلو مقابل دولت نیازبایف قزاق داور مقصر بود؟

نه! به نظر من داور حق احسان پور را نخورد و بهنام به اشتباه خودش باخت او یک سر و گردن از حریف اش بالاتر است و اگر بار دیگر با کشتی گیر قزاق روبرو شود با اختلاف بالا برنده می شود. البته بهنام حرکت رو به رشدی داشته است ولی در قهرمانی آسیا یک مقدار کمتر از جام جهانی کشتی گرفت.

 

* صعود مسعود اسماعیل پور به وزن 65 کیلو قطعی است؟

تا الان که صعود مسعود به وزن بالاتر مسجل شده است. کادر فنی بنا داشت در قهرمانی آسیا اسماعیل پور را محک جدی بزند و این اتفاق افتاد. با وجود مسعود و سیداحمد محمدی در این وزن نگرانی خاصی نداریم.

 

* نظر کادر فنی بیشتر روی کدامیک از این دو است؟

از قول من به عنوان مدیر تیم ملی و سخنگوی فدراسیون کشتی بنویسید که هیچ کشتی گیری بدون شرکت در مسابقه انتخابی نمی تواند ملی پوش شود و استثنایی هم نداریم.

 

* در 70 کیلو هم سعید داداش پور مصدوم شد و ...

سعید در کشتی اول هم به سختی و با بستن دنده مصدومش کشتی گرفت و متاسفانه آسیب دیدگی اجازه نداد توانایی های خود را نشان دهد.

 

* ما در این وزن حسن یزدانی جوان را هم داریم. راستی یزدانی را ممنوع المصاحبه کردید؟

حسن یزدانی کشتی گیر جوان و با استعدادی است و ما او را ممنوع المصاحبه نکردیم. البته به او توصیه کردیم تمرکز خود را روی تمرین بگذارد و زمان برای مصاحبه کردن وجود دارد.

 

* از کشتی های پیمان یاراحمدی که راضی بودید؟

یاراحمدی در آستانه 20 سالگی واقعا عالی ظاهر شد. او به ویژه مقابل رشید قربان اُف قهرمان بازی های آسیایی خیلی خوب کشتی گرفت. او با قهرمانی در این رقابت ها به خودباوری رسید.

 

* کشتی دوستان ایرانی بالاخره چه زمانی شاهد پیروزی یک کشتی گیر 74 کیلویی ما مقابل جوردن باروس آمریکایی خواهند بود؟

پیروزی مقابل جوردن باروس هدف غیرقابل دسترسی نیست. او به دنیس چارگوش باخت و در جام یاشاردوغو هم مقابل هموطن خود شکست خورد. همین پیمان یاراحمدی اگر خودش را باور داشته باشد می تواند جلوی باروس موفق شود.

 

* علیرضا کریمی در وزن 86 کیلو چطور بود؟

کریمی هم دقیقا شرایط یاراحمدی را داشت و نتیجه تلاش خود در تمرینات را گرفت. او هم روند رو به رشدی را در پیش گرفته است.

 

* به نظر شما محمدحسین محمدیان می تواند در 97 کیلو موفق باشد؟

این جوان پس از فرانسه و جام جهانی برای سومین بار در این وزن خودش را محک زد. حضور محمدیان در 97 کیلو کوره رقابت های این وزن را گرم تر کرده است. او می تواند در کنار رضا یزدانی این وزن را بیمه کند.

 

* می رسیم به کمیل قاسمی که با شکست ضربه فنی مقابل لازاروف کشتی گیر کم نام و نشان قرقیزستانی همه را غافلگیر کرد!

واقعا باخت کمیل قاسمی به این حریف علامت سوال بزرگی برای من به وجود آورد. برد و باخت در فوتبال وجود دارد اما از کمیل انتظار نمی رفت اینگونه ظاهر شود. به نظر من قاسمی باید مساله روحی و روانی خود را حل کند. این بزرگترین مشکل اوست.

 

* رقابت های لیگ برتر هم آغاز شد؟

بله، لیگ بهترین فرصت برای کشتی گیران جوان و جویای نام است تا بتوانند خود را ثابت کنند. همیشه اعتقاد دارم که لیگ قدرتمند پشتوانه تیم ملی است. در طول این رقابت ها، کشتی های خوبی را دیده ایم و امیدواریم که این روند ادامه داشته باشد.

نظر شما