پنجعلی در گفتگو با برنا:

باید منتظر روزهای بدتری باشیم/ تغییرات پی در پی پرسپولیس را نابود کرد

۱۳۹۴/۰۲/۳۱ - ۲۳:۰۷:۰۰
کد خبر: ۲۸۶۵۴۹
باید منتظر روزهای بدتری باشیم/ تغییرات پی در پی پرسپولیس را نابود کرد
پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: برخی بازیکنان پرسپولیس در این فصل حاشیه های زیادی به وجود آوردند و مسلما اگر این حاشیه ها به وجود نمی آمد؛ پرسپولیس نتایج بهتری می گرفت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمد پنجعلی پیشکسوت باشگاه پرسپولیس درباره عملکرد این تیم در لیگ چهاردهم و مشکلاتی که در طول فصل برایشان به وجود آمد؛ صحبت کرد.

وی ابتدا نظرش را درباره نتیجه نهایی سرخپوشان در لیگ چهاردهم بیان کرد: جایگاه پرسپولیس در لیگ گواه همه چیز است. متاسفانه این فصل نتایج بدست آمده اصلا قابل توجه نبود. البته نمایش بچه ها در لیگ قهرمانان آسیا کاملا دور از انتظار بود و امیدوارم بتوانند در ادامه هم نتایج خوبی بدست بیاورند و به مراحل بالاتر برسند.

پنجعلی درباره تغییرات بی سابقه پرسپولیس در بخش مدیریت و کادر فنی در طول یک فصل گفت: واقعا نیازی نبود که این همه تغییر در تیم به وجود بیاید. تصور می کنم این تعداد تغییرات در طول یک فصل در تاریخ فوتبال ما بی سابقه بوده است و فقط در لیگ ما از این دست اتفاقات رخ خواهد داد.تغییرات پی در پی پرسپولیس را نابود کرد.

سرپرست سابق پرسپولیس در ادامه افزود: مشکل فوتبال ما ریشه ای است و مشکلات زیر ساختی دارد و تا روزی که تفکرات حاکم بر آن به همین شکل باشد؛ باید منتظر روزهای بدتری باشیم.

کاپیتان سابق پرسپولیس و تیم ملی ایران درباره تعدد مربیان سرخ های پایتخت در این فصل تصریح کرد: زمانی که آقای دایی سرمربی بودند؛ مشکلات مالی در باشگاه وجود داشت و نتوانستیم مهره های اصلیمان را حفظ کنیم و بعد از چند هفته باشگاه با ایشان قطع همکاری کرد. بعد از ایشان، آقای درخشان سرمربی شدند. ایشان وعده ساختن یک تیم رویایی را داد؛ اما اتفاق خاصی در پرسپولیس نیفتاد و بازیکنان جدیدی هم که جذب شدند؛ انتظارات هواداران را برآورده نکردند.

وی همچنین گفت: مشکلات ما با آوردن بازیکنان و مربیان خارجی مرتفع نمی شود. شما نگاه کنید؛ هر گاه مربیان خارجی چه در سطح ملی و چه باشگاهی به کشور ما آمده اند نتوانسته اند خروجی مناسبی داشته باشند و باعث به وجود آمدن یک عقب گرد در تیم های ما شده اند.

برانکو مربی حرفه ای است و می خواهد پولش را سر موعد بگیرد و تا وقتی مشکلات فوندانسیونی فوتبال ما حل نشود، نمی توان از مربی خارجی انتظار زیادی داشت؛ پس با این اوصاف نباید از برانکو طلب معجزه کنیم. پرسپولیس حتی اگر بازی های خود را هم ببازد؛ مقصر برانکو نخواهد بود.

پنجعلی به حاشیه های این فصل پرسپولیس که توسط بازیکنان این تیم به وجود آمد؛ اشاره کرد: برخی بازیکنان پرسپولیس در این فصل حاشیه های زیادی به وجود آوردند و مسلما اگر این حاشیه ها به وجود نمی آمد؛ پرسپولیس نتایج بهتری می گرفت. به طور مثال پیام صادقیان اگر حاشیه هایش را کنار بگذارد؛ می تواند تا 10 سال برای تیم ملی ایران بازی کند.

اما بحث اصلی این است که با توجه به شرایط حاکم بر فوتبال ما شاهد این ناهنجاری ها هستیم و نباید توقع دیگری از این فوتبال داشته باشیم. باید از رفتار لیگ های اروپایی پیروی کنیم. آن ها حتی بازیکنان بزرگی را هم که قانون را نقض کرده باشند؛ هم جریمه می کنند.

او درباره دربی های رفت و برگشتی که پرسپولیس در آن به پیروزی رسید هم توضیح داد: این مسابقه همواره جنبه روحی و روانی داشته است. پرسپولیس خوشبختانه در هر دو دیدار به برتری رسید؛ چرا که کمتر تحت فشار بود و کسی از آن ها توقع پیروزی نداشت. دربی های قبلی هم که پرسپولیس به استقلال باخته بود؛ به دلیل حواشی اطرافش بود.

پنجعلی در انتها به پدیده های این فصل پرسپولیس هم اشاره ای کرد: بازیکنانی چون نورالهی و طارمی همان کسانی هستند که علی دایی ابتدای فصل به تیم آورده بود و همه از آن ها انتقاد می کردند؛ ولی دیدید که چه کیفیت بالایی داشتند و مطمئن باشید در آینده می توانند بهترین نمایش را از خود نشان دهند.

نظر شما