مهدی خدابخشی در گفتگو با برنا:

کره‌ای ها هر کاری می‌کنند تا به ایران برسند/ طلای روسیه را بگیرم؛ المپیکی می‌شوم

۱۳۹۴/۰۳/۱۵ - ۲۳:۰۱:۲۰
کد خبر: ۲۸۷۴۳۵
کره‌ای ها هر کاری می‌کنند تا به ایران برسند/ طلای روسیه را بگیرم؛ المپیکی می‌شوم
نماینده وزن -80 کیلوگرم تیم ملی تکواندوی ایران گفت: هر ورزشکاری در سطح حرفه ای دوست دارد مدال طلای المپیک را بدست بیاورد و من هم از این قائده مستثنی نیستم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مهدی خدابخشی تکواندوکار 24 ساله و البرزی تیم ملی ایران که بدون شک به همراه فرزان عاشورزاده از امیدهای اصلی کشورمان در المپیک ریو خواهد بود در گفتگو با برنا درباره مسابقات جهانی روسیه و مدال طلایی که بدست آورد و همچنین اهداف پیش رویش صحبت کرد.

وی ابتدا درباره مسابقات جهانی روسیه که منجر به دومین قهرمانی تیم ملی ایران در این مسابقات شد؛ اظهار داشت: مسابقات قهرمانی جهان یکی از بزرگترین رویدادهای تکواندو است و می توان گفت سطح این بازی ها، از المپیک هم بیش تر است. خدا را شکر می کنم که ایران موفق شد برای دومین بار در این مسابقات به قهرمانی برسد. بچه ها همگی از جان مایه گذاشتند تا این نتیجه بی نظیر بدست بیاید.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی اینچئون درباره عملکرد خودش در مسابقات جهانی گفت: از نمایش خودم هم راضی بودم. بازهم خدا را شاکرم که کمکم کرد تا بتوانم باز هم برای کشورم افتخار آفرینی کنم.

وی در ادامه از آغاز نه چندان قدرتمندانه اش در این مسابقات و همچنین پیروزی مقتدرانه اش مقابل استیون لوپز پر افتخار صحبت کرد: ابتدا باید عرض کنم نیکولاس تزلوف که در دور نخست با من بازی کرد؛ نایب قهرمان اروپا بود و از طرفی شروع هر تورنمنتی سختی های خاص خود را دارد. در ادامه با شرایط آداپته شدم و بدنم هم جواب داد و توانستم مابقی حریفانم را با اختلاف شکست دهم.

خدابخشی درباره مصاف دشوار با استیون لوپز امریکایی  گفت: یکی از همین نفرات، استیون لوپز امریکایی بود. کسی که مدال طلای المپیک و جهان را دارد و چند سال پیش یکی از الگوهای خودم بود. تصور می کردم که شکستش دهم؛ اما نه با این اختلاف. شناخت بسیار خوبی از لوپز داشتم در حالی که او چندان با مبارزات من آشنایی نداشت و همین به من کمک کرد تا راحت ترشکستش دهم.

خدابخشی از آغاز اردوی تیم ملی خبر داد و خاطرنشان کرد: اردوهای تیم ملی از 9 خرداد از سر گرفته می شود و قرار است خودمان را برای 4 گرند پریکس سال 2015 آماده کنیم. اولین گرند پریکس پیش روی ما، مردادماه در روسیه برگزار می شود.

جوان بلند قامت و البرزی کشورمان درباره آخرین وضعیت امتیازاتش در راه  کسب سهمیه المپیک ریو توضیح داد: در حال حاضر با احتساب 120 امتیاز مسابقات جهانی روسیه، 400 امتیازی شدم و فعلا با اختلاف حدود 60 امتیاز نسبت به نفر دوم، در وزن خودم صدرنشین هستم. 6 نفر اول رنکینگ مجوز حضور در المپیک را کسب می کنند و تصور می کنم اگر طلای گرند پریکس روسیه را از آن خود کنم؛ المپیکی شدنم قطعی است.

نماینده وزن -80 کیلوگرم تیم ملی ایران درباره میزبانی روسیه در بیست و دومین دوره مسابقات جهانی اظهار داشت: روسیه به خوبی از پس میزبانی این مسابقات برآمد. همان طور که گفتم بازی ها سطح بسیار بالایی داشت. همه تیمها با تمام قوا آمده بودند و فکر می کنم روس ها با موفقیت این آزمون خود را پشت سر گذاشتند.

وی درباره درخواست کره ای مبنی بر برداشتن سنسورهای روی جوراب پا در مسابقات پیش رو گفت: کره ای ها می خواهند با این کارها، نفوذ خود را در داوری ها افزایش دهند. آن ها در نظر دارند هر طور شده و با هر روشی به ایران برسند و از هیچ کاری هم مضایغه نمی کنند. کاری که آن ها سال پیش در مسابقات جام جهانی با ایران انجام دادند؛ اصلا شایسته نبود و گواه همه چیز است.

خدابخشی در ادامه درباره مراسم تجلیلی که قرار است وزارت ورزش انجام دهد؛ عنوان کرد: دستشان درد نکند. می دانستیم زحماتمان بی نتیجه نمی ماند. برگزاری این مراسم ها انگیزه ورزشکاران را دو چندان می کند.

ورزشکار محجوب و 24 ساله تیم ملی تکواندوی کشورمان در انتها از مهم ترین آرزوی ورزشی خود صحبت کرد: هر ورزشکاری در سطح حرفه ای دوست دارد مدال طلای المپیک را بدست بیاورد و من هم از این قائده مستثنی نیستم و برای رسیدن به طلا، همه کار می کنم.

نظر شما