بیژن مقانلو در گفتگو با برنا:

برای حضور در المپیک باید شخصیت و روح بزرگ داشته باشیم/ با حوصله قهرمان شدیم

۱۳۹۴/۰۳/۰۴ - ۲۳:۲۲:۵۱
کد خبر: ۲۸۷۵۲۲
برای حضور در المپیک باید شخصیت و روح بزرگ داشته باشیم/ با حوصله قهرمان شدیم
سرمربی تیم ملی تکواندو گفت: سهمیه عاشورزاده و خدابخشی تقریبا تثبیت شده و امیدواریم اسبقی و مردانی هم با رفع مصدومیت شان بتوانند به گرند پریکس ها برسند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم ملی تکواندوی کشورمان در مسابقات جهانی روسیه به عنوان ارزشمند قهرمانی دست یافت. عنوانی که برای دومین بار در طول 44 سال گذشته تکرار شد.

بیژن مقانلو در گفتگو با خبرنگار ورزشی برنا، درخصوص مسابقات جهانی روسیه، اظهار داشت: مسابقات قهرمانی جهان با حضور 44 کشور در روسیه برگزار شد. چون امتیازات این مسابقات اهمیت زیادی برای المپیک داشت کشورها با تمام قوا و با بهترین نفرات خود حاضر شده بودند. ما در روز آخر هم از روسیه عقب بودیم اما می دانستیم، اگر حوصله کنیم و متفکر باشیم می توانیم عنوان قهرمانی را از آن خود کنیم. خدا را شکر این اتفاق هم رخ داد و توانستیم با قهرمانی دل مردم را شاد کنیم.

وی ادامه داد: مسابقات جهانی امسال با سالهای گذشته بسیار متفاوت بود. سطح آن واقعا بالا بود و ما می دانستیم باید با آمادگی بالا شرکت کنیم تا تکواندو کاران امتیازات لازم برای المپیک را به دست بیاورند.

مقانلو با اشاره به گرندپریکس هایی که تیم ملی در پیش دارد، افزود: 4 گرندپریکس در پیش داریم که امتیازات آن برایمان ارزش زیادی دارد. تکواندو کاران ما برای حضور در المپیک باید از این گرندپریکس ها امتیازات لازم را به دست بیاورند. من به شاگردانم گفته ام برای حضور در المپیک باید شخصیت و روح بزرگی داشته باشند. خدا را شکر شرایط تیم خوب است و روزهای خوبی در انتظار تکواندوی ایران خواهد بود.

سرمربی تیم ملی درباره وضعیت سهمیه های المپیک ایران در تکواندو گفت: 4 سهمیه داریم که 2تای آنها تقریبا تثبیت شده است. سهمیه عاشورزاده و خدابخشی تقریبا تثبیت شده و امیدواریم اسبقی و مردانی هم با رفع مصدومیت شان بتوانند به گرند پریکس ها برسند و سهمیه المپیک را کسب کنند. آنها از تکواندو کاران شایسته ما هستند که در مسابقات جهانی هم به دلیل مصدومیت از کسب مدال بازماندند. متاسفانه اسبقی از رنک وزن خود عقب مانده و باید زودتر به مسابقات برگردد. مردانی هم مسابقات مهمی در پیش دارد و باید با رفع مصدومیتش زودتر به عرصه رقابت برگردد. ما امیدواریم که این دو نفر بتوانند در گرند پریکس ها شرکت کنند وگرنه از جوانها استفاده می کنیم و ترکیب تیم را بیشتر از اینکه الان هست جوان خواهیم کرد.

وی درخصوص تغییر قانون استفاده از حسگر در پای تکواندو کاران توسط کره ای ها بیان کرد: زیاد در جریان این اتفاقات نیستم. کره ای ها خودشان این قوانین را وضع کرده اند و هر وقت هم که دلشان بخواهد آنها را تغییر می دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز