امضا تفاهم نامه همکاری بین AFC و CONCACAF با حضور کفاشیان

۱۳۹۴/۰۳/۰۶ - ۰۹:۱۳:۰۷
کد خبر: ۲۸۸۲۴۹
امضا تفاهم نامه همکاری بین AFC و CONCACAF با حضور کفاشیان
تفاهم نامه همکاری بین کنفدراسیون فوتبال آسیا و کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب با حضور علی کفاشیان به عنوان یکی از نواب رییس حاضر در کنفرانس فیفا در سوییس به امضا رسید.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تفاهم نامه همکاری بین کنفدراسیون آسیا و کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب با حضور علی کفاشیان به عنوان یکی از نواب رییس حاضر در کنفرانس فیفا در سوییس به امضا رسید.

در نامه ای اف سی آمده است:

روز گذشته تفاهم نامه کنفدراسیون فوتبال آسیا و کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب (CONCACAF) جهت افزایش سطح همکاری ها و روابط بین خود توسط روسای این دو کنفدراسیون به امضا رسید. در این نشست رییس و نایب رییسان دو کنفدراسیون از جمله علی کفاشیان –رییس فدراسیون فوتبال ایران حضور داشتند.

شیخ سلمان –ریاست کنفدراسیون فوتبال آسیا در این باره گفت: در واقع این تفاهم نامه پر اهمیت باعث نزدیک تر شدن روابط AFC و دوستان ما در CONCACAF خواهد شد، البته همکاری های ما با یکدیگر پیش از این آغاز شده و بطور مثال باید به مجوز فعالیت باشگاه ها اشاره کنم که بین شرایط مد نظر AFC و CONCACAF نقاط مشترک زیادی وجود دارد. درنظر داریم این سطح همکاری افزایش پیدا کند و روابط نزدیک تری در زمینه برگزاری رقابت ها و اشتراک علم روز فوتبال با یکدیگر داشته باشیم.

همچنین جفری وب –ریاست کنفدراسیون اتحادیه فوتبال آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب درخصوص امضای این تفاهم نامه گفت: این تفاهم نامه و دورنمایی که از امضای آن حاصل می شود به سود هر دو کنفدراسیون است و طی آن ما را قادر می سازد که دست آورد های مهم خود را در ورزش با یکدیگر به اشتراک بگذاریم. در واقع از طریق ادامه همکاری ها و اشتراک بهترین تجربیات با یکدیگر در همه زمینه های مدیریتی و توسعه برنامه ریزی های تجاری و مارکتینگ باعث ایجاد روابط دوستانه هرچه بیشتر بین ما و آسیا خواهد شد.

مهم ترین موارد در امضای این تفاهم نامه شامل دو زمینه است: مسابقات و اشتراک دانش فوتبال؛ که در زمینه نخست یعنی در زمینه مسابقات، دو کنفدراسیون نسبت به برگزاری دیدارهای دوستانه ملی و باشگاهی برای فدراسیون های عضو خود اقدام خواهند کرد. همچنین در زمینه دانش فوتبال، دو کنفدراسیون دست آوردهای خود را در زمینه هایی مانند مدیریت و برنامه ریزی، توسعه فوتبال، رقابت ها، داوری، رسانه، پزشکی، تکنولوژی و نحوه برخورد اجتماعی به اشتراک می گذارند.

امضای این تفاهم نامه بر اساس سهیم شدن دو کنفدراسیون در دست آوردهای پر ارزش، قواعد و اصول با یکدیگر به شرح زیر به امضا رسیده است:

•   فوتبال  برای سلامتی جسم و روان کودکان و بزرگسالان بسیار مفید است

•   فوتبال باعث پرورش و ترویج ارزش های آموزشی و فرهنگی مانند بازی جوانمردانه (fair play) ،  بروز روحیه تیمی، همکاری و یکدلی، کنترل اعمال خود و احترام به دیگران می شود.

•   فوتبال سبب اتحاد اجتماعی، پیوستگی هم در آسیا و هم در آمریکای شمالی و مرکزی و کارائیب می شود.

•   فوتبال باعث ایجاد صلح و بهبود شرایط بردباری، فهم و درک می شود

•   فوتبال موجب ایجاد تاثیر مثبت در افزایش کیفیت آموزش می شود که برای توسعه ورزش در جامعه بسیار پر اهمیت است

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز