تجربه را نمی توان با پول خرید

کی روش: جام جهانی برای ما از فردا شروع می‌شود

۱۳۹۴/۰۳/۰۹ - ۱۱:۲۹:۱۴
کد خبر: ۲۸۸۸۷۱
کی روش: جام جهانی برای ما از فردا شروع می‌شود
سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: بازیکنان ما نیاز به تجربه دارند و باید در اردوهایی حاضر شوند که تجارب بین‌المللی کسب کنند.
به گزارش سرویس ورزشی برنا، سرمربی تیم ملی ایران با بیان اینکه جام جهانی برای این تیم از فردا آغاز می‌شود آنهم درحالیکه مشکلات مالی و سربازی بازیکنان پابرجاست، گفت: شهامت دارند بگویند اشتباه می‌کنم تا در مسیر درست قرار بگیرم.

کارلوس کی‌روش در پایان تمرین امروز شنبه تیم ملی در جمع خبرنگاران درباره غیبت تعدادی از ملی پوشان، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: متاسفانه این واقعیتی است که با آن روبرو هستیم. بعد از دو سه ماه قول دادن برای حل بعضی مسائل هنوز مشکلات مالی و سربازی سر جای خود بوده و ادامه کار دشوار است. وقتی تعادل در اجرای برنامه نداشته باشید، وقتی صلح کلی وجود ندارد، این دشوار است که کارها ادامه داشته باشد. آیا این منطقی است که مشکلات را تکرار کنم؟ خیر منطقی نیست.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با بیان اینکه الان وظیفه مسئولان است که به قول خود عمل کنند، تاکید کرد: در چند ماه گذشته صدها ساعت جلسه داشتیم. مسئولان با تمام وجود قول دادند که مشکلات حل شود. الان زمان این است که این قولها را عملی کنند. جام جهانی برای ما از فردا شروع می‌شود. باید سعی کنیم تک تک مسابقات‌مان را ببریم ولی چطور می توانیم این کار را بکنیم وقتی مشکلات پابرجاست.

وی اضافه کرد: ولی اگر بنده به تکرار این مشکلات ادامه دهم مطمئن هستم در آخر شخصی می‌آید و مرا پسر بد فوتبال معرفی می‌کند. البته برای من مهم نیست و من به دفاع از منافع ملی فوتبال ایران ادامه خواهم داد چرا که باید در مسیری که پیش روی داریم باید بهترین نتایج را کسب کنیم.

کی‌روش همچنین تاکید کرد: بازیکنان ما نیاز به تجربه دارند و باید در اردوهایی حاضر شوند که تجارب بین‌المللی کسب کنند. تنها راه موققیت همین است و اگر می‌خواهیم در مسیر پیشرفت قرار داشته باشیم باید در همین راه به کار خود ادامه دهیم.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش عنوان کرد: سه ماه قبل در جلساتی که با کفاشیان داشتم به این نتیجه رسیدیم که باید دستاوردهایی که قول داده بودیم را پیاده کنیم و الان دیگر زمان قول دادن نیست. یک بار باید برای همیشه به این نتیجه برسیم که اگر کارلوس کی‌روش اشتباه می‌گوید شهامت به خرج دهند و بگویند که کی‌روش اشتباه می‌کند تا در مسیر درست قرار گیرم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران درباره اینکه به قول‌هایش در تیم ملی عمل کرده ولی از سوی فدراسیون فوتبال حمایت نمی‌شود، تصریح کرد: من جوابی به این مساله ندارم. فقط می‌دانم برای رسیدن به اهدافمان نیاز به سلاح داریم. از تجهیزات و امکانات در تیم ملی مطلع هستم ولی نمی‌دانم چرا این حمایت رخ نداده است.

وی در پاسخ به این پرسش که بازیکنان جوان حاضر در اردو را چطور ارزیابی می‌کنید؟، خاطرنشان کرد: این جوانان بسیار مستعد هستند. من عملکرد آنها را در طول فصل به صورت نوارهای ویدئو و برخی مواقع از نزدیک زیر نظر داشتم. بعضی از آنها پتانسیل بسیار خوبی دارند.

کی‌‎روش ادامه داد: با این حال تجربه را نمی‌توانید با پول یا وعده و وعید بخرید. مطلب دیگری که شما و تمام افرادی که ذهنیت فوتبالی دارند، متوجه می‌شوند این است که تیم ملی ایران در حالی به جام ملت‌های آسیا رفت که تنها دو بازی دوستانه داشت ولی فلسطین 9 بازی تدارکاتی. وقتی شما با بازیکنانی که تجربه بین‌المللی ندارند و حتی سابقه بازی در تیم ملی را ندارند، به جام ملت‌ها می‌روید، این توسعه حرفه‌ای فوتبال محسوب نمی‌شود. این یک حالت بخت آزمایی دارد و اینکه شما در حال امتحان کردن هستید.

وی همچنین تاکید کرد: بالاخره یکی از همین روزها مثل بازی با عراق دیر یا زود گلوله آخر شلیک می‌شود و شما از پا درمی‌آیید. یک روزی خواهد رسید که با وجود بازیکنان جوان یک نتیجه بد بگیرید و تمام دوستان من (مربیان ایرانی) بگویند که کی‌روش مربی بدی است. من و کفاشیان با هم توافق کردیم که واقعا دیگر آمادگی ادامه دادن به این بازی را نداریم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در پایان درباره حضور برانکو ایوانکوویچ در تمرین روز گذشته تیم ملی هم گفت: با برانکو مدت زمان زیادی است دوست هستم و از دیدار او خوشحال شدم.

نظر شما