کیانوش رستمی در گفتگو با برنا:

قول کسب طلای جهان را نمی دهم

۱۳۹۴/۰۳/۱۱ - ۲۳:۱۵:۳۹
کد خبر: ۲۸۸۸۸۶
قول کسب طلای جهان را نمی دهم
قهرمان وزنه برداری جهان گفت: ایران عشق من است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، کیانوش رستمی دارنده دو مدال طلای وزنه برداری جهان در سال های 2011 (پاریس) و 2014 (قزاقستان) این روزها حال و حوصله ای ندارد و به شدت شاکی است. قهرمان کرمانشاهی دسته 85 کیلوگرم وزنه برداری ایران دقایقی با خبرگزاری برنا گفتگو یا بهتر است بگوییم درد و دل کرد که در پی از نظرتان می گذرد؛

* خبر داری ایوان مارکوف رقیب بلغاری ات دوپینگی از آب درآمد؟

بله، در جریان هستم. شما چه زمانی این خبر را شنیدید؟

* همین یکی دو روز اخیر؟

این خبر را من از دو ماه پیش می دانستم. بعد از سال تحویل شنیدم و از آنجایی که این اتفاق دومین بار است که می افتد مارکوف بلغاری مادام العمر محروم خواهد شد.

* نظرت درباره این رقیب بلغاری چیست؟

رقیب خوبی بود ولی ای کاش را بدن پاک پای به مسابقات می گذاشت. او مدال طلای یک ضرب جهان را با 179 کیلو از من گرفت و حالا باید این مدال به من پس داده شود.

* ولی می گویند اغلب وزنه برداری دوپینگ می کنند مگر آن که خلاف اش ثابت شود!

هرگز! هرکس خربزه بخورد باید پای لرزش بنشیند و چیزی پشت پرده نمی ماند.

* به کیانوش رستمی هم پیشنهاد شده که برای رسیدن به طلای المپیک دوپینگ کند؟

چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی! این کار ریسک بزرگی است و از جوانمردی هم به دور است. من هرگز فکر دوپینگ هم به سرم نزده است.

* دارنده دو طلای جهانی برای مسابقات جهانی 2015 آمریکا قول مدال طلا می دهد؟

هیچ قولی نمی دهم! پس از کسب مدال طلای مسابقات جهانی 2014 قزاقستان فدراسیون قول جایزه ویژه داد اما چه شد؟ به خدا خجالت می کشم وقتی از سالن وزنه برداری مجموعه ورزشی آزادی بیرون می آیم و ماشین ورزشکاران سایر رشته های ورزشی را می بینم. ناسلامتی من قهرمان جهان هستم اما ... حرف زیاد است.

* منظورت خودروهای فوتبالیست هاست که سالن آن ها کنار محل تمرین شماست؟

من اسمی نمی برم. نه والیبال، نه بسکتبال و نه فوتبال بلکه حرف من این است که باید به ما هم حداقل امکانات را بدهند. چرا جایزه یک کشتی گیر، والیبالیست یا فوتبالیست با وزنه برداری فرق می کند؟ همین تبعیض ها باعث شده دل و دماغی برای تمرین کردن نداشتیم باشم.

* شنیدیم به تو هم پیشنهاد پذیرفتن تابعیت سایر کشورها داده شده است؟

چند سال پیش آلمان ها به من پیشنهاد دادند بروم و در المپیک برای آن ها وزنه بزنم اما قبول نکردم. ایران عشق من است و تا روزی که بتوانم در سطح قهرمانی رقابت کنم زیر پرچم کشورم مسابقه می دهم ولی واقعا کارد به استخوان رسیده است. البته خود من خیلی کارها را بلد نیستم!

* چه کارهایی؟ واضح تر صحبت کن!

باور نمی کنید آنقدر مشکل مالی دارم که ماشین زیر پایم را فروختم. یک ماشین معمولی که با آن این طرف و آن طرف می رفتم و کارهایم را انجام می دادم اما مجبور شدم آن را بفروشم. این رد حالیست که خیلی ها می توانند با زرنگی و پشت در اتاق این رییس و آن مدیر نشستن امتیاز بگیرند ولی کیانوش رستمی نمی تواند!

* می شود توضیح بیشتری بدهی؟

اسمی نمی برم. اگر کیانوش رستمی هزار بار هم پشت در اتاق رییسی بنشیند هیچ اتفاقی نمی افتد. واقعا برای خودم متاسفم!

* حالا ناراحت نباش. با وجود تمام این مشکلات همه از رستمی انتظار طلا دارند؟

درد همین جاست. من هم به عشق مردم دارم تمرین می کنم و باورتان نمی شود ظرف بیست و پنج روز تمرین توانستم به رکورد 165 کیلو یک ضرب و 200 کیلو دو ضرب برسم. آن هم در حالی که شش ماهی می شد دست به وزنه نزده بودم.

* پس طلای جهانی آمریکا روی شاخش است؟

نه! هیچ قولی نمی دهم. اول باید بتوانم وزنه های سنگین زندگی ام را جا به جا کنم و بعد به مسابقات جهانی فکر کنم. این زجری که می کشم و عذابی که به بدنم می دهم واقعا ظلم است. جواب خودم را نمی توانم بدهم و ببخشید اگر سر شما را هم درد آوردم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز