آمریکا ۳-۱ ایران

صفر امتیاز امیدوار کننده در گام نخست!

۱۳۹۴/۰۳/۱۰ - ۰۸:۰۶:۲۱
کد خبر: ۲۸۹۰۴۶
صفر امتیاز امیدوار کننده در گام نخست!
ایران در اولین مسابقه خود در لیگ جهانی علی رغم به نمایش گذاشتن یک بازی تماشایی به حریف نامدار خود باخت.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، اولین دیدار تیم ملی ایران در لیگ جهانی سال 2015 از ساعت 6:40 دقیقه صبح به وقت تهران در سالن ده هزار نفری یو اس سی گی لن لوس آنجلس برگزار شد و در نهایت این مسابقه با نتیجه 3-1 به سود آمریکا خاتمه پیدا کرد. بدین ترتیب ایران در اولین بازی خود علی رغم به نمایش گذاشتن یک بازی امیدوار کننده امتیازی کسب نکرد.

شاگردان کواچ در این مسابقه صد در صد آماده نبودند و هر چه از که از بازی می گذشت بچه ها بهتر بازی می کردند اما در نهایت نتیجه ای نداشت و کار به سود تیم میزبان به پایان رسید.

بازی دوم این دو تیم فردا از ساعت 3:40 دقیقه بامداد به وقت ایران به انجام می رسد.

ست اول: 25-19 آمریکا

ایران با ترکیب سعید معروف، عادل غلامی، سید محمد موسوی، عبدالرضا علیزاده، شهرام محمودی، فرهاد قائمی و مجتبی میرزاجانپور وارد میدان شد .غیبت فرهاد ظریف به دلیل مصدومیت مهم ترین اتفاق این مسابقه بود.

دو تیم تا امتیاز 16 پایاپای پیش رفتند ولی از این امتیاز به بعد بود که آمریکایی ها با استفاده از تجربه بالایشان و همچنین دریافت های نه چندان جالب بچه های ما، فاصله گرفتند و در نهایت با نتیجه 25 – 19 ست نخست را به سود خود پایان دادند.

نکته جالب در این ست، سرویس های میرزاجانپور بود که سه بار در زمین آمریکایی ها خوابید.

ست دوم: 25-22 آمریکا

شاگردان کواچ این ست را با قدرت آغاز کردند و با استفاده از شیوه دوبل وسط بازی را 3-0 جلو افتادند اما ناآمادگی شهرام محمودی و تجربه کم برخی از بازیکنان باعث شد تا بازی به تساوی کشیده شود.

بعد از اینکه دو تیم در امتیاز 9 به تساوی رسیدند؛ امریکایی ها سه امتیاز پیاپی گرفتند و دوباره بین دو تیم فاصله افتاد. غیبت فرهاد ظریف در این امتیازات بسیار مشهود بود.

سرویس های خوب غلامی و معروف می توانست فاصله را کم تر کند ولی اشتباه بزرگ میلاد عبادی پور مانع از این اتفاق شد و وقت استراحت فنی دوم با نتیجه 16-13 به سود ایالات متحده از راه رسید.

مصدومیت محمد موسوی راندمان کاری اش را پایین آورده بود و شهرام محمودی ناآماده هم نمی توانست توپ هایش را از روی تور عبورد دهد و همین باعث شد فاصله دو تیم زیاد تر و زیاد تر شود.

فرهاد ظریف مصدوم از اواخر ست دوم وارد زمین شد تا سر و سامانی به وضع دریافت های اول ایران بدهد.

بعد از اینکه بازی 22-17 شد بچه ها کمی به خود آمدند و با استفاده از پاس های خوب معروف و اسپک های هوشمندانه شهرام محمودی فاصله به 2 امتیاز کاهش پیدا کرد و ورزشگاه شور و هیجان خاصی پیدا کرد و باعث شد آمریکا وقت استراحت بگیرد.

 

سرویس خوب عادل غلامی ما را در آستانه یک امتیازی آمریکا قرار داد اما حرکت فوق العاده زیبای ساندر باتجربه توپ را به زمین ما برگرداند و در نهایت امتیاز 23 برای حریف ایران بدست آمد.

بعد از آن دوباره شهرام محمودی فاصله را به حداقل رساند و به موجب آن امیر غفور برای اولین بار به زمین آمد و کلیدی ترین امتیاز بازی توسط خودش از بین رفت تا مشخص شود او هم آماده این مسابقه نیست.

در نهایت با سرویسی که میلاد عبادی پور به بیرون زد؛ گیم دوم با نتیجه 25-22 به سود تیم میزبان خاتمه یافت.

ایران در این دست، کمی بهتر بازی کرد.

ست سوم: 23-25 ایران

این ست هم مانند دست دوم با امتیازگیری بچه های ایران همراه شد. ناتوانی مدافعان روی تور ما در دفاع مهره های آمریکا همچنین تداوم داشت اما بی دقتی تیم میزبان در زدن سرویس ها باعث شد ایران فاصله 4 امتیازی خوبی را با حریف نامدار خود ایجاد کند.

سرانجام اولین دفاع روی تور ما در امتیاز 10 توسط محمد موسوی شکل گرفت و سرمربی آمریکا مجبور شد وقت استراحت بگیرد. البته این پایان کار نبود. موتور محمد موسوی تازه روشن شده بود و دفاع او مقدمات به بار نشستن نتیجه 12-5 و متعاقب آن، دومین وقت استراحت آمریکایی ها شد.

سعید معروف با جاخالی هوشمندانه اش امتیاز 13 را برای کشورمان به ارمغان آورد.

سرویس های فوق العاده کریستیانسون آمریکا را به بازی برگرداند و فاصله به یک امتیاز رسید. شماره 11 آمریکا یک تنه بازی را از 13-7 به 13-12 رساند و باعث شد کواچ اولین وقت استراحت خود را بگیرد.

آمریکا بازی را 14-13 جلو افتاد تا نحسی سیزده گریبان گیر شاگردان کواچ شود. قائمی جای خود را به معنوی نژاد داد.

سرانجام این خود کریستیانسون بود که توپش به تور خورد و بازی 15-14 شد. بعد از آن شهرام محمودی بازی را به تساوی کشاند؛ گرچه این تیم میزبان بود که زودتر به امتیاز 16 رسید.

با ضربه هوشمندانه موسوی ایران در امتیاز 18 از حریفش پیش افتاد.

یکی از زیباترین لحظات مسابقه در امتیاز 19 اتفاق افتاد. رالی تماشایی ایران و آمریکا روی کار سرعتی معروف و موسوی به سود آسمان خراش های وطنی خاتمه یافت.

جو فوق العاده ورزشگاه روحیه بچه ها را دو چندان کرده بود و تیم میزبان برای کسب هر امتیاز به زحمت افتاده بود.

درخشش خیره کننده پسر 205 سانتی متری ایران، روی تور را برای تیم حریف نا امن کرده بود.

بازی 22-20 به سود ایران در جریان بود که بازهم محمد موسوی وارد عمل شد و در یک دوئل روی تور، حریف امریکایی خود را شکست داد و امتیاز 23 را برای ایران به دست آورد.

پراسترس ترین لحظه این ست فرا رسید. جایی که کریستیانسون دوباره پشت منطقه سرویس قرار گرفت. امتیاز 22 به کمک ویدیو چک به آمریکا رسید اما شماره 11 آمریکایی ها سرویس بعدی اش را خراب کرد و بازی 24-22 شد.

در نهایت با نبوغ بهترین پاسور جهان، میر سعید معروف ایران به امتیاز 25 رسید و ست سوم را با دو امتیاز اختلاف برد تا در ست شماری فاصله به حداقل برسد.

ست چهارم: 25-23 آمریکا

مانند دوست قبل این سفیدپوشان ایرانی بودند که با قدرت کار را آغاز کردن و بازهم بازی 3-0 شد. عادل غلامی هم اولین دفاع روی تور خود را انجام داد.

استرس بالای آمریکایی ها در تعداد سرویس هایی که خراب می کردند کاملا مشهود بود. در سوی مقابل شهرام محمودی با یک امتیاز سرویس، وقت استراحت فنی اول را در امتیاز 8-7 برای ایران به ارمغان آورد.

بچه ها در این ست یک بازی هدف دار و کنترل شده را به نمایش گذاشتند و فاصله یک امتیازی خود با قرمزپوشان آمریکایی را حفظ کردند.

با ضربه محکم مکس هولت این تیم میزبان بود با به ثبت رساندن نتیجه 16-13 به استقبال دومین وقت استراحت فنی رفتند.

روی دو کار سرعتی و هماهنگی بالای معروف و موسوی فاصله به یک امتیاز رسید.

این بار آمریکایی ها بودند که بازی را منترل می کردند و در امتیاز 19-17 از ایران پیش افتاده بودند.

آمریکایی ها فاصله را به چهار رساندند اما تک دفاع موسوی دوباره فاصله را به دو امتیاز کاهش داد و سرمربی آمریکا بلافاصله مجبور به گرفتن وقت استراحت شد.

بی تجربگی حرفه ای های آمریکایی و سرویس های خوب مهدوی نتیجه را 23-22 کردند تا بازی به اوج هیجان برسد.

التهاب و استرس در هر دو تیم موج می زد. اما دفاع تیم میزبان روی اسپک قائمی بازی را 24-22 کرد.

و سرانجام تیم میزبان موفق شد علی رغم شایستگی بالای تیم ایران زودتر به امتیاز 25 رسید و به اولین پیروزی خود در این مسابقات دست پیدا کرد.

 

نظر شما
نظرات
حبیب ا... رستمی
|
-
|
۰۸:۰۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۰
0
0
بازی اول بود و مقداری مشکلات در تیم به چشم میخورد..بازی های بعدی بچه ها با غیرت و تعصب خود ظاهر میشوند