مقامات IOC خانوادگی انتخابی می شوند

ویزر: با افتخار از اسپورت آکورد کنار می کشم

۱۳۹۴/۰۳/۱۱ - ۱۳:۰۴:۵۶
کد خبر: ۲۸۹۴۸۰
ویزر: با افتخار از اسپورت آکورد کنار می کشم
رئیس فدراسیون جهانی جودو گفت: در ماه گذشته ثابت شد که در این دنیای آزاد هنوز در بعضی سازمان‌های عالی رتبه ارزش‌های اصلی در نظر گرفته نمی‌شوند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، ماریوس ویزر، رییس اسپورت آکورد در نامه‌ای به صورت رسمی استعفای خود را از ریاست اسپورت آکورد و عضویت در کمیسیون هماهنگی IOC اعلام کرد و اظها‌ر کرد که می‌خواهد بر روی ریاست فدراسیون جهانی جودو تمرکز کند.

او از تمام کسانی که حمایتش کردند و او را باور داشتند تشکر کرد و با کنایه به توماس باخ اعلام کرد: سیستم اداری فعلی از طرف مقاماتی که به صورت خانوادگی به قدرت می رسند و اعضایی که برای تمام عمر منصوب می‌شوند اداره می‌شود.

او در ادامه افزود: در ماه گذشته ثابت شد که در این دنیای آزاد هنوز در بعضی سازمان‌های عالی رتبه ارزش‌های اصلی در نظر گرفته نمی‌شوند. این پاسخی است که من در جواب صحبت‌هایم در سوچی دریافت کردم. با توجه به اتفاقاتی که افتاد من تصمیم گرفتم تا از اسپورت آکورد و کمیسیون هماهنگی IOC استعفا دهم . من با افتخار و برای خاطر ورزش این کار را می‌کنم و امیدوارم روزی سیستم شفافی در ورزش به وجود بیاید که با توجه به ارزش‌های اخلاقی و الگوهای اجتماعی عمل کند. هر چه که من پیشنهاد دادم حقیقت بود. امیدوارم توانسته باشم دری را که چندین سال بسته بود باز کنم و امیدوارم این در برای همیشه با هدف برقراری ارزش‌های ورزشی باز بماند. امروز در پشت درهای بسته سیستمی فعالیت می‌کند که مقامات آن به صورت خانوادگی به این منصب رسیده‌اند یا برای تمام عمر منصوب شده‌اند. امیدوارم در آینده معیارهای این سیستم برپایه عدالت، شفافیت، حقانیت و رفتار حر‌فه‌ای بنا شود.

ویزر ماه گذشته در جلسه انجمن اسپورت آکورد در سوچی در حضور باخ گفت که IOC شفاف عمل نمی‌کند و سیستم IOC برای ورزش فایده‌ای ندارد.

او اعلام کرد که IOC جلوی برنامه‌های اسپورت آکورد را می‌گیرد.

بسیاری از فدراسیون‌های جهانی بعد از این صحبت‌ها اسپورت آکورد را تحریم کردند و بعد از آن فدراسیون بازی‌های مشترک المنافع و کمیته‌ بین‌المللی پارالمپیک نیز از اسپورت آکورد خارج شدند.

در کل 22 فدراسیون المپیکی و هفت فدراسیون غیر المپیکی از اسپورت آکورد خارج شدند.

شهر لیما نیز که قرار بود میزبان بازی‌های جهانی رزمی باشد از این میزبانی کناره‌گیری کرد.

ماریوس ویزر درباره این اتفاقات گفت: من ورزش را به هر شکل دوست دارم. من به روحیه المپیکی و ارزش‌های المپیک اعتقاد دارم اما سیستم باید پیشرفت کند. در دنیای دموکراتیک هر کسی باید بتواند آزادانه نظر خود را بازگو کند. من تمام تلاش خود را کردم تا با IOC همکاری کنم. چندین پیشنهاد برای همکاری با IOC داشتم اما همیشه پیشنهادات من مورد موافقت واقع نشد. همیشه برای همکاری آماده بودم اما همیشه درها بسته بود. لغو شدن بازی‌های جهانی رزمی در لیما که قرار بود به نفع ورزش باشد، نشان می‌دهد که فشار بر روی ورزش و سازمان‌های ورزشی وجود دارد. امیدوارم IOC یک سلسله پادشاهی یا یک حکومت استبدادی نباشد و آینده‌اش در دستان نسل جوان باشد.

ریچی بیتی، رییس انجمن فدراسیون‌های (ASOIF) نیز پیش از این به ویزر اعتراض کرده بود و از او خواسته بود که از سوی فدراسیون‌های بین‌المللی صحبت نکند. چند هفته‌ پیش ویزر درخواست کرده بود که با باخ و بیتی دیدار کند. باخ نیز اعلام کرده بود که باید با مدیران اجرایی IOC مشورت کند و بعد به درخواست ویزر پاسخ دهد.

ویزر خطاب به فدراسیون‌هایی که از اسپورت آکورد خارج شدند گفت: من تنها یک سوال دارم که با کدام یک از پیشنهاداتی که درباره برنامه سال 2020 دادم مخالف هستید؟ مدیر مالی و پانسیون برای ورزشکاران، شفاف عمل کردن IOC، مالکیت 50 درصدی شبکه تلویزیونی المپیک؛ کدام یک را قبول ندارید.

مساله استعفای ویزر در جلسه هفته‌ آینده کمیته‌ اجرایی IOC مطرح خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز