هاشم اسکندری در گفتگو با برنا:

هیچ کس فکر نمی کرد قهرمان شویم/ مشکل مالی همیشه وجود داشته است

۱۳۹۴/۰۳/۱۶ - ۱۵:۲۹:۳۲
کد خبر: ۲۹۰۲۹۴
هیچ کس فکر نمی کرد قهرمان شویم/ مشکل مالی همیشه وجود داشته است
رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بوکس گفت: برای مسابقات قهرمانی آسیا 28 داوطلب داشتیم که بدون هیچ چشم داشتی به کمک ما آمدند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هاشم اسکندری رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس درباره آخرین وضعیت این سه رشته و همچنین مسابقات آسیایی اسنوکر کیش صحبت کرد که در ادامه می خوانید.

وی ابتدا در مورد عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات اسنوکر 6 توپه قهرمانی آسیا در کیش اظهار داشت: خدا را شکر بچه ها خوش درخشیدند. حریف هایی مثل هنگ کنگ و پاکستان که جزو بهترین تیمهای جهان هستند؛ با نفرات اصلی به این مسابقات آمدند و مقابل بچه های ما حرفی برای گفتن نداشتند. نکته جالب این است که هیچ کس توقع این نمایش فوق العاده را از ایران نداشت. حتی خود من هم شانس 50، 50 را برای بازی ایران و پاکستان قائل می شدم؛ اما بچه ها نمایش بی نظیری داشتند.

اسکندری درباره میزبانی ایران و واکنش تیمهای مهمان نسبت به این مساله خاطرنشان کرد: من نباید راجع به میزبانی خودمان صحبت کنم اما تمام کشورهایی که در کیش حاضر بودند؛ از میزبانی ایران بسیار راضی به نظر می رسیدند و نمایندگان کشورهایی چون هنگ کنگ و هند هم از این بابت از ما تشکر کردند.

رئیس فدراسیون بولینگ، بیلیارد و بولس درباره مسابقات پیش روی تیم ملی اسنوکر گفت: مسابقات حرفه ای ها حدود یک ماه دیگر در چین به انجام می رسد. رقابت های زیر 21 سال جهان هم در پیش روی ما هم خواهد بود.

وی درباره اقدامات فدراسیون جهت استعدادیابی در این رشته توضیح داد: کمیته های استعدایابی ما در سراسر کشور حضور دارند  و همکاری نزدیکی بین ما و آن ها وجود دارد. مسابقات مختلفی در نظر گرفته شده تا بچه ها بتوانند استعدادهای خود را به معرض نمایش بگذارند. در حال حاضر در تیم ملی اسنوکر اکثرا ملی پوشان جوان اند و در رنج سنی 23 و 24 سال هستند. به طور مثال همین سهیل واحدی که در مسابقات قهرمانی آسیا به مقام قهرمانی رسید 24 سال بیش تر ندارد.

اسکندری درباره کمبود بودجه ای که امسال فدراسیون های ورزشی با آن روبرو هستند و اینکه فدراسیون بولینگ، بیلیار و بولس چه اقداماتی در جهات رفع آن داشته است؛ تصریح کرد: در مدت حدود 20 سالی که در ورزش کشور حضور داشته ام؛ همیشه مشکل مالی وجود داشته است و مساله جدیدی نیست. باید سعی کنیم هزینه تراشی نکنیم و به دنبال این باشیم تا بهترین برنامه ها را با کم ترین هزینه متقبل شویم.

وی در ادامه افزود: برای همین مسابقات قهرمانی آسیا که در کیش به انجام رسید؛ 28 والنتیر  یا داوطلب داشتیم که بدون هیچ چشم داشتی از مسائل یدی تا داوری و ترجمه به کمک ما آمدند.

اسکندری در مورد آخرین وضعیت بولینگ در ایران و همچنین دلیل پیشرفت کم این رشته نسبت به بیلیارد، اظهار داشت: بیلیارد با بقیه رشته های فدراسیون متفاوت است. یکی از علل این تفاوت این است که جمعیت آماری بیلیارد در کشور 350 هزار نفر است و 1600 کلوپ فعال در سطح کشور فعالیت می کنند. در حالی که در سراسر کشور تنهاحدود 20 مجموعه بولینگ وجود دارد که خیلی از آن هم متعلق به ارگان های دولتی است.

وی همچنین درباره رشته بولس هم حرف های جالبی زد: رشته بولس در حال حاضر یک انجمن دارد که زیاد فعال نیست و دوستانی که در این انجمن هستند بیش تر حرف می زنند. احتمالا در این رشته تغییر و تحول خواهیم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز