مدیران باید اشراف کامل به مفاد انضباطی داشته باشند

حسن زاده: یکی از بزرگترین مشکلات باشگاهها اجرا نشدن احکام مالی است

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۱۰:۱۰:۵۱
کد خبر: ۲۹۰۸۷۱
حسن زاده: یکی از بزرگترین مشکلات باشگاهها اجرا نشدن احکام مالی است
رئیس کمیته انضباطی درباره برنامه های این کمیته گفت: کمیته انضباطی پس از رسیدگی و بررسی پرونده ها، در اولین فرصت رای های مربوطه را صادر کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، اسماعیل حسن زاده، رئیس کمیته انضباطی گفت: در فصل مسابقاتی لیگ برتر فوتبال، فوتسال، فوتبال ساحلی و لیگ آزادگان در مجموع نسبت به سالهای گذشته، سال انضباطی خوبی را علیرغم حوادث موجود و پرونده های مختلف انضباطی، پشت سر گذاشتیم.

وی گفت: بخشی از این پرونده ها مربوط به رفتار بازیکنان؛ مربیان، کادر و عوامل تیم ها و در نهایت تماشاگران بود و بخشی دیگر از پرونده ها کماکان درحال پیگیری است، پرونده اختلاف مالی مربیان و بازیکنان با باشگاهها است. رفتارهای غیر ورزشی و تخلفات فوتبال از مرداد ماه سال 93 به بعد با آیین نامه جدید مورد رسیدگی قرار گرفت که بعضا در مواردی شدت و ضعف داشت. به طوری که رفتارهای غیر ورزشی با آیین نامه جدیدی سنجیده و در مواردی هم مشمول مجازات شدند. با توجه به آیین نامه جدید و سوابق افراد، مجازاتهای مناسبی برای بازیکنان، مربیان و یا عوامل تیم ها در نظر گرفته شد که از جمله آن می توان به محرومیتهای چند جلسه ای و یا جریمه های نقدی اشاره کرد.
 
رئیس کمیته انضباطی در ادامه درباره پرداخت نشدن بدهی باشگاهها به بازیکنان و مربیان بیان کرد: در فصل گذشته تنها نکته تاریکی که ما نیز همچنان نگران آن هستیم و وجود دارد، اجرا نشدن احکام مالی است. احکامی که به واسطه درخواست و شکایت بازیکنان و مربیان و مطابق با قرارداد مالی، علیه باشگاهها  در تمامی رده ها صادر شده اما متاسفانه به دلایلی که حتی موجب دلخوری کمیته انضباطی هم شده است، کماکان به مرحله اجرا نرسیده است. خوشبختانه طی نشستهایی که اخیرا برگزار شده است، فدراسیون و به طور مشخص دبیر کل فدراسیون ، برنامه جدی برای اجرای آرا مالی ارائه داده اند. به طوری که اگر کمیته انضباطی باشگاههای بدهکار را ممنوع الفعالیت اعلام می کند، دبیر کل مصمم است که این حکم اجرا شود و باشگاههای بدهکار تا زمانی که بدهی خود را تسویه نکنند، اجازه فعالیت نخواهند داشت.
 
وی در ادامه افزود: امیدواریم تمام تیم های بدهکار در لیگ برتر و آزادگان به طور جدی به فکر تسویه حساب خود با طلبکاران باشند تا در فصل جدید فوتبال که چند هفته آتی آغاز خواهد شد، مقامات اجرایی در سازمان لیگ نیز با اجرای تفکرات فدراسیون و با عزم جدی نسبت به آراء مالی اقدام کنند و اگر اینگونه شود هم اعتماد اهالی فوتبال به رکن قضایی بیشتر خواهد شد و هم باشگاهها به تراز مالی مناسب خواهند رسید. ضمن اینکه بدهی جدیدی به بدهکاری های قبلی آنها افزوده نخواهد شد. در واقع بارها شاهد بوده ایم که باشگاهی با خرید یک بازیکن جدید، مبالغی را به او داده است که می توانست با نصف آن مبلغ، بدهی های پیشین خود را تسویه کند اما متاسفانه اینکار تاکنون صورت نگرفته است و بدون شک علت آن نبودن عزم جدی برای اجرای آراء است.
 
رئیس کمیته انضباطی درباره اجرای آیین نامه جدید در فصلی که گذشت، گفت: فصل گذشته تمرین خوبی برای اجرای آیین نامه انضباطی جدید بود. مخصوصا در مواردی که بند ها و ماده های آیین نامه ما به کدهای انضباطی فیفا نزدیک تر بود. در واقع اجرای آیین نامه در فصل فوتبالی گذشته این زمینه را فراهم کرد تا باشگاهها، بازیکنان و عوامل فوتبالی با آیین نامه جدید آشنایی بیشتری پیدا کنند و امیدوارم در فصل جدید که پیش رو است، میزان تخلفات کمتر شود و مدیران و متولیان امور در باشگاهها نیز با اشراف کامل به متن آیین نامه، بهتر از گذشته تعامل خوبی با مجریان فوتبال داشته باشند.
 
حسن زاده ابراز امیدواری کرد که فصل جدید باید تحول اساسی در تشکیلات باشگاهها  آغاز شود تا مسائل آموزشی انضباطی به مرحله اجرا برسد. وی در این باره گفت امیدوارم در فصل جدید تحول اساسی در تشکیلات باشگاهها بوجود آید به نحوی که در آموزش مسائل انضباطی و اطلاع رسانی به عوامل باشگاهها، از جمله ابلاغ مفاد آیین نامه انضباطی و تفهیم آن به بازیکنان به خوبی صورت بگیرد چرا که عدم اطلاع  بازیکنان از برخی مقررات، علت اصلی ارتکاب رفتارهای غیر ورزشی است. ما اعلام آمادگی خود را برای هر گونه همکاری با باشگاهها در خصوص تدریس موارد انضباطی خواهیم داشت تا شاهد عدم تخلف و اتفاقات نا مطلوب در فوتبال نباشیم.
 
رئیس کمیته انضباطی درباره برنامه های آینده این کمیته در فصل جدید مسابقاتی لیگ های فوتبال، فوتسال و فوتبال ساحلی گفت:در خصوص برنامه های آینده، مشروح اقداماتی که مد نظرخواهد بود پس از جلسات هماهنگی با سایر ارکان فدراسیون و قبل از شروع فصل جدید، اعلام خواهد شد.
نظر شما