دیدار دکتر نوبخت با وزیر ورزش و جوانان، معاونین وزارتخانه و روسای فدراسیون‌ها

دکتر گودرزی: درمان افسردگی جامعه ایران، ورزش است

۱۳۹۴/۰۳/۱۹ - ۲۰:۲۶:۳۳
کد خبر: ۲۹۱۰۷۳
دکتر گودرزی: درمان افسردگی جامعه ایران، ورزش است
وزیر ورزش و جوانان افسردگی جامعه را در نشاطی دانست که ورزش با خود به ارمغان می آورد. به عقیده وی آفرینش این شادمانی بسیار هزینه بر است و ما باید به این هزینه ها به عنوان یک سرمایه گذاری کلان نگاه کنیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی در دیدار دکتر نوبخت با خانواده وزارت ورزش و جوانان که عصر امروز سه شنبه 19 خردادماه در سالن همایش های وزارتخانه  برگزار شد، با بیان این که بحث امروز جلسه شورای انقلاب فرهنگی بحث اعتیاد بود، گفت: رئیس جمهور، از ورزش به عنوان یک نیروی مقابله کننده یاد کرد و از آن به عنوان عنصری نام برد که می تواند در رأس همه امور ایفای نقش کند.

وی افزود: ورزش تأثیرات شگرفی بر نشاط اجتماعی دارد و وقتی رقابتی بین المللی پخش می شود اثرات این نشاط عمومی احساس می شود. به طور مثال در بازی والیبال با هر امتیاز احساس نشاط و با از دست دادن آن غم ایجاد می شود.

دکتر گودرزی، آوردگاه المپیک را اوج رقابت های ورزشی برای همه کشورها دانست وگفت: کشورهای صنعتی و مقتدر حتی برای کسب یک مدال طلا سرمایه گذاری های کلانی می کنند و ما نباید از این قافله عقب بمانیم و به این رویداد مهم ورزشی جهانی توجه نکنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به این که از ابتدا و زمانی که مجموعه ورزش در قالب سازمان تربیت بدنی تعریف شده بود، بودجه کمی برای آن در نظر گرفته شد، افزود: چون مبنا کوچک و اندک است پس افزایش صد در صدی اعتبارات نیز کفاف این حجم عظیم از خواسته ها را نمی دهد. باید گفت فعالیت ها کیفی تر، اماکن ورزشی بیشتر و جمعیت نیز زیاد تر شده است اما ما متناسب با این رشد پیش نرفته ایم.

او جامعه ایران را بر حسب آمار موجود جهانی جامعه ای افسرده توصیف کرد و گفت: متأسفانه ما بین 150 کشور رتبه یکصدو پنجم را از نظر افسردگی به خود اختصاص داده ایم که این آمار نشان دهنده رشد وحشتناک افسردگی در بین جامعه است.

گودرزی درمان این افسردگی را در نشاطی دانست که ورزش با خود به ارمغان می آورد و تصریح کرد: که آفرینش این شادمانی بسیار هزینه بر است و ما باید به این هزینه ها به عنوان یک سرمایه گذاری کلان نگاه کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به رویداد پیش روی ورزش یعنی المپیک اذعان کرد: ما به دو برابر اعتبار موجود برای آماده شدن در عرصه المپیک نیازمندیم چرا که برای حضور شایسته ورزشکارانمان و آماده سازی آنها باید حداقل هزینه ها را در بودجه خود تعریف کنیم که این حداقل ها به رقم دو برابری بودجه موجود می رسد.

وی افزود: ما در سال گذشته توانستیم 70 میلیارد تومان برای تمام فدراسیون ها بگذاریم آن هم برای تمام ایران؛ از فدراسیون ها گرفته تا هیئت های ورزشی که مطمئناً به سختی تقسیم این بودجه رأی خواهید داد. ضمن اینکه در بین فدراسیون ها، فدراسیون هایی هستند که به خاطر داشتن جامعه مخاطب بیشتر و گسترده تر طبیعتاً جذب بودجه بیشتری دارند و در این میان سهم فدراسیون هایی که از این ویژگی برخوردار نیستند، پایین خواهد آمد.

محمود گودرزی با اشاره به توجهات بی دریغ دولت تدبیر و امید، شخص رئیس جمهور و دکتر نوبخت معاون برنامه ریزی و راهبردی وی، تصریح کرد: ما با بیان مشکلات خود در عرصه های مالی و بودجه ای انتظار جهش و اتفاق عجیب و شگفتی ساز را نداریم چون که می دانیم نبض شرایط اقتصادی جامعه خوب نمی زند و ما هم به شرایط اقتصادی جامعه واقف هستیم اما ضرورت دارد که عنایت بیش از گذشته به ورزش کشور و ورزشکاران این مرزو بوم بشود تا انشاالله شاهد به اهتزاز درآمدن پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در تمامی آوردگاه های ملی و بین المللی باشیم.

نظر شما