محمد پولادگر در گفتگو با برنا:

می‌توانستیم مدال‌های بیشتری کسب کنیم

۱۳۹۴/۰۳/۲۰ - ۲۳:۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۹۱۱۹۰
می‌توانستیم مدال‌های بیشتری کسب کنیم
رئیس فدراسیون تکواندو گفت: در بخش بانوان برای سهمیه المپیک باید تمرکز خود را روی سهمیه قاره آسیا بگذاریم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محمد پولادگر رئیس موفق فدراسیون تکواندو در گفتگو با برنا درباره مسابقات جهانی روسیه و عملکرد ملی پوشان در این رقابت ها و همچنین نفوذ کشورهایی مثل کره برای تغییر قوانین این رشته صحبت کرد.

وی در ابتدا در ارتباط با عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات جهانی روسیه که منجر به ثبت دومین قهرمانی کشورمان در این بازی ها شد؛ اظهار داشت: مسابقات جهانی امسال از چند جهت حائز اهمیت بود. برگزاری این رقابت ها در سال قبل از المپیک و امتیاز ویژه ای که برای آن در نظر گرفته بودند؛ حساسیت ها را بالا برده بود. 144 کشور در این مسابقات حضور پیدا کردند و همین تعداد زیاد تیم های شرکت کننده، اهمیت فوق العاده مسابقات جهانی امسال را نشان می داد.

پولادگر ضمن اینکه از نتیجه حاصله تیم ملی راضی بود؛ اشاره کرد انتظار کسب مدال های بیش تری را هم می کشیده است: کسب سه طلا و دو برنز و بدست آوردن مقام نخست مسابقات جهانی به خودی خود راضی کننده است؛ اما به نظرم می توانستیم مدال های بیش تری کسب کنیم که به دلیل دو بدشانسی این اتفاق رخ نداد. مردانی و نصر آزادانی شایستکی کسب مدال را داشتند اما مصدومیت سجاد و ناداوری ای که در حق علیرضا به عمل آمد؛ مانع از این اتفاق شد. داوران به راحتی دو ضربه سر نصرآزادانی را نگرفتند و مقدمات باخت این نماینده ارزنده کشورمان ا فراهم کردند.

رئیس فدراسیون تکواندو در ادامه درباره مصدومیت سجاد مردانی خاطرنشان کرد: سجاد در دیدار مقابل نماینده کوبا از ناحیه زانو دچار اسیب دیدگی شد. بعد از آن به دلیل التهابی که در پایش وجود داشت؛ پزشکان اعلام کردند حدود یک هفته برای مشخص شدن میزان آسیب دیدگی سجاد زمان احتیاج دارند. امیدوارم مشکل او جدی نباشد و بتواند در مسابقات آتی همراه تیم ملی باشد.

محمد پولادگر در رابطه با عملکرد بانوان ایران در مسابقات جهانی روسیه گفت: تیم بانوان در این مسابقات به اولین مدال خود در تاریخ مسابقات جهانی دست پیدا کرد. این اتفاق توسط جوان ترین ورزشکار اعزامی ما هم اتفاق افتاد و همین شیرینی این مدال را دو چندان می کند. اما در مجموع از عملکرد بانوان ملی پوش راضی نبودم و آن ها توقعات را برآورده نکردند.

وی درباره درخواست کره ای ها برای برداشتن سنسور روی جوراب پا در مسابقات آتی و اینکه آن ها مدتهاست در حال تلاش هستند تا دخالت داور را در بازی ها زیاد کنند؛ اظهار داشت: این اتفاقات را خیلی به فال بد نمی گیرم. قطعا از باب اصلاح این اتفاقات رخ می دهد. فدراسیون جهانی است باید این تغییرات را تصویب کند. در مورد سنسورهای جوراب هم اگر تغییری به وجود بیاید؛ برای همه یکسان است. در همین مسابقات جهانی هم یکی از قوانین دچار تغییر شد. بعد از اینکه حجی زواره با شگرد خاصی که به کار برده بود؛ حریفانش را یکی پس از دیگری از پیش رو برداشت و مدال طلا را از آن خود کرد؛ مسئولین مسابقات اعلام کردند دیگر این گونه امتیاز گیری مورد قبول نیست و خطا خواهد بود.

پولادگر در ادامه افزود: آن چیزی که مسلم است این خواهد بود که اراده خداوند متعال از همه اراده ها بالاتر است.

رئیس فدراسیون تکواندو درباره وضعیت امتیاز گیری ملی پوشان در راه کسب سهمیه المپیک ریو عنوان کرد: مهدی خدابخشی و فرزان عاشورزاده با عملکرد درخشانی که در مسابقات قبلی از جمله مسابقات جهانی داشتند؛ اختلاف زیادی با حریفان خود ایجاد کردند و مشکل خاصی برای رفتن به المپیک ندارند. اما بهنام اسبقی و سجاد مردانی به دلیل مصدومیت هایی که گریبان گیرشان شد؛ در موقعیت حساسی قرار دارند و علی رغم اینکه تصور می کنم هنوز جزو 6 نفر اول رنکینگ اوزان خود هستند ولی باید تلاش زیادی برای کسب سهمیه المپیک داشته باشند. همچنین مسعود حجی زواره هم با این مدال طلایی که از روسیه به چنگ آورد؛ وضعیت خود را در جدول امتیازات بهبود بخشید.

وی در مورد شانس بانوان کشورمان برای کسب سهمیه ریو گفت: در بخش بانوان برای سهمیه المپیک باید تمرکز خود را روی سهمیه قاره آسیا بگذاریم.

پولادگر در انتها از شروع اردوی تیم ملی ایران خبر داد: اردوی تیم ملی بزرگسالان از نهم خرداد ماه به منظور شرکت در مسابقات گرندپریکس سال 2015 آغاز شده و تکواندوکاران خود را برای این رقابت ها آماده می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز