معینی: استراتژی جوانگرایی به موفقیت تیم ملی کمک بسزایی می‌کند

۱۳۹۴/۰۳/۲۳ - ۱۱:۴۷:۰۱
کد خبر: ۲۹۱۸۵۵
عضو کمیته فنی و توسعه درباره دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال ایران و ازبکستان به نکاتی اشاره کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، فریدون معینی عضو کمیته فنی و توسعه گفت: کادر فنی تیم ملی با میدان دادن به بازیکنان جوان، انگیزه و رقابت سالمی را در تیم به وجود می آورد که این رفتار باعث می شود تا با زیکنان تمام تلاش خود را برای انجام بهترین بازی به کار گیرند.

وی در ادامه بیان کرد: در این دیدار 6 بازیکن جوان در کنار ملی پوشان پر تجربه به مصاف تیم ازبکستان رفتند. در واقع حضور بازیکنان جوان در تیم نشان از جوانگرایی کادر فنی تیم ملی دارد و اگر این استراتژی  مستمر و به صورت صحیح انجام شود، یک تیم ملی قوی و جوان را خواهیم داشت. در واقع استفاده از بازیکنان جوان در کنار پر تجربه ها به آینده فوتبال ایران کمک بسزایی می کند و اگر این استراتژی به صورت صحیح اجرا شود، همیشه یک تیم جوان و قوی خواهیم داشت.
 
وی در ادامه بیان کرد: اگر فقط از داشته های خود برای تیم ملی استفاده کنیم و به جوانگرایی روی نیاوریم، بدون شک تیمی خواهیم داشت که به مرور زمان سیر نزولی را طی خواهد کرد. تیم آلمان به دلیل استفاده از بازیکنان پر تجربه و عدم جوانگرایی به موقع، سیر نزولی را در فوتبال داشت و مدت زمان زیادی را برای رشد و موفقیت و در نهایت جوانگرایی صرف کرد. خوشبختانه کادر فنی تیم ملی اکنون با روی آوردن به بازیکنان جوان و استفاده آنها در بازیهای مختلف در کنار پر تجربه ها، شرایط را به گونه ای فراهم کرده اند که روند تیم ملی فوتبال صعودی باشد.
 
سرپرست کمیته جوانان در پایان درباره پیروزی ایران برابر ازبکستان گفت: بدون شک در بازیهای دوستانه ای که صورت می گیرد، پیروزی، باخت و یا تساوی اصلا اهمیتی ندارد. مهمترین هدف از برگزاری بازیهای دوستانه کسب تجربه بازیکنان، ارزیابی نقاط ضعف و قوت تیم، هماهنگی هر چه بیشتر بازیکنان با یکدیگر و در نهایت آمادگی کلی تیم برای دیدارهای رسمی است. فکر می کنم تا حدودی کادر فنی با انجام دیدار دوستانه با تیم ملی ازبکستان که بسیار پرقدرت در این رقابت ظاهر شد،  به اهداف خود رسیده است.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز