محسن رضوانی در گفتگو با برنا:

کی‌ ریچ را هم کواچ تائید کرد و هم کمنی/ مردم واترپلو را حس کردند

۱۳۹۴/۰۳/۲۸ - ۲۳:۵۷:۴۴
کد خبر: ۲۹۲۹۸۴
کی‌ ریچ را هم کواچ تائید کرد و هم کمنی/ مردم واترپلو را حس کردند
رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو گفت: فینا در نامه مکتوب از میزبانی و شرایط عالی برگزاری مسابقات فیناترافی تشکر کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، محسن رضوانی رییس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو  در گفتگو با خبرنگار برنا درباره این رقابت ها و سایر مسائل پیرامونی فدراسیون صحبت کرد.

رضوانی در ابتدای صحبتهایش ضمن تمجید و تشکر از عملکرد رسانه‌های گروهی در پوشش پنجمین دوره مسابقه‌های فیناترافی که خرداد در تهران برگزار شد، گفت: با کمک خدا عوامل اجرایی و حمایت رسانه‌ها توانستیم این دوره از رقابت‌ها را به خوبی برگزار کنیم. البته این را بگویم که هدف ما از برگزاری این مسابقه‌ها صرفا مسائل فنی نبود و بحثی ملی را مد نظر داشتیم که خوشحالم در این زمینه نیز به اهداف خود دست یافتیم. ورود رسانه ملی به این قضیه کمک قابل توجهی به ما کرد. البته سایر نهادها و دستگاه‌های مرتبط مانند شهرداری، هتل استقلال و... نیز کمال همکاری را با ما داشتند تا بتوانیم در بحث حمل و نقل و اسکان، پاسخگوی نیازها باشیم.

وی در ادامه به مسائل فرهنگی و ملی پیرامون این مسابقات اشاره کرد: از وزارت امور خارجه و شخص خانم افخم نامه های داشتیم به ما اعلام کرد که اروگوئه‌ای‌ها درخواست داشتند در مدت حضورشان در ایران از اصفهان و شیراز نیز بازدید کنند. من خودم با سفیر اروگوئه نیز دیدار کردم. که ما با هیات اصفهان هماهنگ گردیم اما البته آن‌ها نهایتا از این مسئله انصراف دادند و توری در تهران داشتند و به شدت از میهمان نوازی ایران ها شگفت زده شده بودند. این اتفاق در حالی افتاد که سرپرست تیم اروگوئه اعلام کرد ما برای اینکه بتوانیم به ایران بیاییم، به خانواده بازیکنان تعهد داده بودیم که فرزندانشان را سالم بازمی‌گردانیم! این نشان می‌دهد که برگزاری این مسابقه‌ها تا چه اندازه در از بین بردن جو ناسالم و مسمومی که علیه ایران ایجاد شده،‌ موثر بوده است. حالا و بعد از برگزاری این رقابت ها ما 200 سفیر فرهنگی در سراسر دنیا داریم.

رضوانی واکنش مثبت فینا به برگزاری مسابقه‌ها را مهر تایید دیگری بر عملکرد فدراسیون شنا دانست و گفت: فینا در نامه مکتوب از میزبانی و شرایط عالی برگزاری مسابقه‌ها تشکر کرد. 

رضوانی در ارزیابی‌اش از سطح فنی مسابقه‌های جهانی توسعه واترپلو گفت: من قبول دارم سطح تیم‌هایی مثل اندونزی یا گواتمالا پایین بود اما اتریش و اروگوئه واقعا در سطح خوبی قرار داشتند. من باید اعتراف کنم که فکرش را نمی‌کردم بتوانیم به این راحتی اتریش را شکست دهیم چرا که زمانی که من عضو تیم ملی بودم معمولا با اختلاف یک گل می‌باختیم. اروگوئه هم تیم بسیار خوبی بود که در نهایت دو بازیکن کلیدی این تیم در جریان رقابت های مقدماتی از ناحیه دست و چشم مصدوم شدند و این در شرایط این تیم تاثیرگذار بود.

رضوانی در واکنش به صحبت‌هایی که درباره هزینه این رقابت‌ها صورت گرفته گفت: متاسفانه برخی صحبت‌ها مطرح می‌شود که جای تاسف دارد. اگر با شخص من یا فدراسیون شنا مشکلی دارند چرا زحمات بازیکنان را زیر سوال می‌برند؟ من با قاطعیت می گویم که یک قران از بودجه فدراسیون در این مسابقات هزینه نشد. من تمام صورت‌های مالی برای برگزاری مسابقه‌ها را به همراه دارم و مستند و با مدرک به شما می‌گویم که یک ریال از بودجه فدراسیون برای این مسابقه‌ها هزینه نشد و تمامی هزینه‌های لازم از طریق بخش خصوصی و اسپانسر تامین شد. من واقعا نمی‌دانم به این افراد که دشمن ورزش هستند چه بگویم. اگر سطح مسابقه‌ها پایین بود چرا در دوره‌های قبلی تیم ما قهرمان نشد؟

رییس فدراسیون شنا باز شدن پای واترپلو به رسانه‌ها و آشنایی مردم با این رشته را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای این مسابقه‌ها دانست و گفت: واترپلو سر سفره مردم آمد و با پخش تلویزیونی آن، مردم واترپلو را حس کردند. همین برای ما کافی است که نشان دهد توانسته‌ایم موفق کار کنیم.

رضوانی قهرمانی ایران در این دوره از مسابقه‌ها را حاصل همدلی و یکپارچگی تمام بخش‌ها عنوان کرد و گفت: در این مسابقه‌ها اسم و رسم و عنوان مطرح نبود. مدیرانی داشتیم که تا صبح استخر را رنگ می‌زدند. همچنین جا دارد از مسئولان وزارت ورزش و شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی که نقش مهمی در آماده‌سازی استخر 9 دی داشتند تشکر کنم.

رضوانی ضمن تمجید از عملکرد کادر فنی داخلی که تیم را به عنوان قهرمانی مسابقه‌ها رساند در ادامه درباره استخدام مربی خارجی برای تیم ملی واترپلو گفت: سطح مربیان ایرانی پایین نیست اما با اهدافی که در نظر داریم نیاز به دانش مربی سطح بالای خارجی احساس می‌شود و در همین راستا مذاکراتی با آقای کی ریچ صورت گرفته است. آقای کی ریچ را آقای کواچ سرمربی تیم ملی والیبال معرفی کرده و او را تائید کرده است البته ما به معرفی و تایید ایشان اکتفا نکردیم بلکه در بررسی عملکرد و سوابق ایشان از بزرگان مشورت گرفتیم و همه او را تائید کردند. حتی دنیس کمنی رئیس فدراسیون جهانی واترپلو در ایمیلی به ما اعلام کرد که ایشان می‌تواند کلید موفقیت واترپلوی کشور شما باشد.

رضوانی یکی از مشکلات اصلی فدراسیون در زمینه جذب این مربی را مباحث مالی دانست و گفت: یکی از موانعی که وجود دارد بحث تامین هزینه برای جذب این مربی است. اگر قرار باشد یک سرمربی سطح بالای خارجی برای واترپلو جذب کنیم باید حدود 500 میلیون تومان در سال هزینه کنیم. تازه این هزینه صرفا مبلغ قرارداد و دستمزد اوست و بحث سفرها،‌ اقامت، بلیت و... نیز به آن افزوده خواهد شد. من نمی‌توانم در فدراسیونی که سه رشته المپیکی شنا، شیرجه و واترپلو را در خود جای داده 500 میلیون تومان یعنی یک سوم کل بودجه سالانه را برای جذب یک مربی آن هم در یک رشته اختصاص دهم.

رییس فدراسیون شنا در پاسخ به این سوال که پس با توجه به این صحبت‌ها احتمالا حضور او در ایران منتفی گفت: به هیچ وجه این گونه نیست. در حال انجام رایزنی هستیم تا بتوانیم از سایر منابع مالی این بودجه را تامین کنیم. اگر بتوانیم اسپانسر مناسبی جذب کنیم،‌ می‌توانیم به قرارداد خوبی با ایشان دست پیدا کنیم. فدراسیون شنا یکی از فدراسیون‌هایی است که توانست نظر وزارت ورزش را برای افزایش بودجه بیشتر از حد نرمال جذب کند و این مساله جای خوشحالی دارد. ما در نظر داریم قرارداد بلندمدتی با آقای پروویچ به امضا برسانیم اما این قرارداد باید سالانه تمدید شود تا حق شکایت برای کسی به وجود نیاید و دوباره متضرر نشویم.

رییس فدراسیون شنا در پاسخ به سئوال خبرنگار برنا مبنی بر اینکه که چرا شیرجه به نسبت سایر رشته‌های این فدراسیون مغفول واقع شده است گفت: من این مسئله را قبول دارم البته این را هم باید بگویم طبیعی است که نمی‌شود به سه رشته کاملا یکسان نگاه کرد. ما در بحث شیرجه با مشکلات سخت‌افزاری بسیار زیادی روبه‌رو هستیم. اکنون فقط و فقط یک استخر که همان استخر آزادی است سکوی شیرجه استاندارد دارد که این رقم برای کشوری به وسعت ایران اصلا قابل قبول نیست. در بحث فنر دایو نیز تعداد موارد استاندارد در ایران به اندازه انگشتان یک دست هم نمی‌رسد. با وجود این مسائل ما برنامه‌هایی نیز برای شیرجه داریم و حتی امیدواریم شیرجه‌روهای ما بتوانند سهمیه المپیک 2016 را کسب کنند. همین دو هفته آینده تیم هما اکسپرس قهرمان لیگ شیرجه ایران به اتریش اعزام خواهد شد. حتی در برنامه ها هست که شیرجه روهایی که توانایی کسب سهمیه المپیک را دارا هستند را به اردوی چند ماهه به چین اعزام کنیم.

وی با  اشاره به فعالیت های فدراسیون گفت: ورزش اول ما شنا هست و با برنامه ریزی و سرمایه گذاری می توانیم 2 سهمیه بگیریم. اگرچه معتقدم در شنا 3 نفر شانس کسب سهمیه دارند. در دنیا شنا توسط دولت ها حمایت می شوند چون بحث سلامتی در آن دخیل است.  اگر ما می خواهیم موفق باشیم باید به شکل ویژه روی شنا سرمایه گذاری کنیم.

وی همچنین از ارائه طرحی به عنوان مدارس شنا خبر داد و گفت: قصد داریم که در 5 نقطه از کشور به شکل پایلوت طرح مدارس شنا را اجرایی کنیم که بچه ها هم به درس و مدرسه برسند و هم تمرین شنا کند چرا که تنها با تمرین و تمرین می توان در شنا به موفقیت دست یافت. استاندارد موفقیت در شنا تمرین 90 کیلومتر در هفته است.

رضوانی خبر از میزبانی‌های آینده این فدراسیون داد و گفت: بانوان نیمی از جامعه ما هستند که متاسفانه کلا در زمینه ورزش و همچنین رشته ما مورد بی‌توجهی قرار گرفتند. خبر خوش من برای آن‌ها این است که ایران در سال جاری میزبانی مسابقه‌های شنای بانوان کشورهای اسلامی را بر عهده خواهد داشت که اتفاق بسیار بزرگ و خجسته‌ای است چرا که بانوان ایرانی به دلیل التزام به مسائل شرعی نمی‌توانند به مسابقه‌های برون مرزی اعزام شوند.

وی در پایان از وزارت ورزش و جوانان تشکر کرد و گفت: بدون اغراق می گویم که وزارت ورزش و جوانان و شخص وزیر توجه ویژه ای به ما و این مسابقات داشت و شخصا پیگیر بود و حتی در روز فینال به استخر آمد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز