ایران و لهستان؛ انتقام و دومی را باهم بگیر!

راه صعود از روی لهستان می گذرد

۱۳۹۴/۰۴/۰۲ - ۲۳:۲۴:۲۳
کد خبر: ۲۹۴۴۵۳
راه صعود از روی لهستان می گذرد
ایران و لهستان جمعه ساعت ۲۱ در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی مقابل هم قرار می گیرند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هفته نهم لیگ جهانی دردسته اول و گروه دوم شاهد برگزاری یک دیدار فوق العاده حساس بین دو تیم ایران و لهستان خواهد بود. دیداری که در ورزشگاه آزادی و جلوی چشم 12 هزار تماشاگر فوق العاده  پرشور پارسی به انجام می رسد.

در حال حاضر گروه دو در اوج حساسیت کار خود قرار دارد. آمریکا با 17 امتیاز صدرنشین است و لهستان و ایران با 16 و 13 امتیاز در رتبه های دوم و سوم قرار دارند. همان طور که ملاحظه می کنید دو بازی ایران و لهستان می تواند تکلیف خیلی چیزها را مشخص کند و حکم صعود یا عدم صعود هر یک از این دو تیم را صادر کند.

ایران به واسطه 4 پیروزی پیاپی در برابر روسیه و آمریکا که در آن تنها یک ست را واگذار کرد؛ از روحیه فوق العاده بالایی برخوردار است. در کنار آن جو وحشتناک سالن 12 هزار نفری آزادی هم می تواند هر تیمی را از پای دربیاورد. همان طور که آمریکا را آچمز کرد.

در سوی مقابل لهستان بعد از دو باخت مقابل آمریکا، به کازان رفت و 5 امتیاز ارزشمند را از روسیه نگون بخت گرفت تا همچنان در جدول رده بندی جزو شانس های اصلی صعود باشد. آنها برعکس آمریکا به جو ورزشگاه هایی مانند آزادی آشنایی دارند و همین می تواند دلگرمی خوبی برای آن ها باشد اما حس انتقام جویانه ایرانی ها به خاطر باخت در دو بازی دور رفت می تواند کار دست شاگردان آنتیگا بدهد. لهستان در بازی رفت موفق شد دو بار در خانه، ایران را با نتایج 3-2 و 3-1 از پیش رو بردارد.

ایران و لهستان پیش از این ۶ بار به صورت رسمی رو در روی هم قرار گرفته اند که سهم هر کدام، سه برد  بوده است. ۴ جدال این دو تیم به لیگ جهانی پارسال بازمی گردد که در لهستان، دو بار تیم میزبان با نتایج ۳-۰ و ۳-۱ به برتری رسید و ایران هم در آزادی با نتایج ۳-۰ و ۳-۱ حریف قدرتمند خود را از پیش رو برداشت.

دو مصاف دیگر ایران و لهستان به قهرمانی جهان ۲۰۱۴ و جام جهانی ۲۰۱۱ مربوط می شود. اولی با نتیجه ۳-۲ به سود لهستان و دومی با همین نتیجه به نفع ایران خاتمه یافت.

بدون هیچ گونه تردیدی مثلث معروف، موسوی و محمودی در این روزها می درخشند و در پست های خود بهترین هستند. البته بازیکنانی مانند میرزاجانپور، مرندی و عبادی پور هم نمایش قابل توجهی در لیگ جهانی امسال داشته اند.

شهرام محمودی با 152 اسپک و بیش از 52 درصد موفقیت بالاتر از ریکاردو لوکارلی از برزیل و آرون راسل از آمریکا در جایگاه نخست قرار دارد. در این رده بندی میلاد عبادی‌پور و مجتبی میرزاجان‌پور، پنجم و هفتم هستند. 

در جدول بهترین مدافعان روی تور نیز سید محمد موسوی با 83 اقدام برای دفاع و میانگین 73 صدم دفاع موفق در هر ست بالاتر از سیمونه آنزانی از ایتالیا و آندری آشچف از روسیه در مکان نخست ایستاده است.

در جدول بهترین پاسورها سعید معروف با میانگین 3.53 در هر ست در رده چهارم قرار دارد. معروف در توپگیری نیز با میانگین 1.17 در هر ست در رده هشتم جای گرفته است.

در سوی مقابل هم اگر هر کسی بازی های دور رفت این دو تیم را دیده باشد؛ متوجه می شود بارتوژ کورک با فاصله خطرناک ترین بازیکن سفید قرمزها به شمار می شود.  وی در بازی اول این دو تیم با ۳۰ امتیاز، آمتیازآورترین بازیکن زمین هم بود. بازیکنانی مثل کوبیاک و ماتوش بینیک هم جزو دیگر بازیکنان مهم لهستان هستند.

لهستانی ها تاکنون 21 ست برده اند و در 14 ست شکست خورده اند. آن ها 789 امتیاز دشت کرده اند و 744 امتیاز از دست داده اند.

در سوی مقابل ایران تا به اینجای کار 17 ست را با برد پشت سر گذاشته و 13 ست را هم مغلوب شده است. بچه های تیم ملی 676 امتیاز را مال خود کرده اند و 668 امتیاز از دست داده اند.

دیگر مسابقه این دو تیم یکشنبه در سالن آزادی به انجام می رسد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز