ابراهیم در گفتگو با برنا:

نباید به تماشاگران وابسته شویم/ والیبال باید به مسیرش ادامه دهد

۱۳۹۴/۰۴/۱۲ - ۰۰:۰۷:۰۰
کد خبر: ۲۹۶۴۷۷
نباید به تماشاگران وابسته شویم/ والیبال باید به مسیرش ادامه دهد
پیشکسوت والیبال گفت: به نظرم کواچ باید نسبت به مسائل انضباطی حساس تر باشد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، خسرو ابراهیم پیشکسوت والیبال کشورمان درباره عملکرد تیم ملی بزرگسالان در رقابت های لیگ جهانی امسال و همچنین نمایش اسلوبودان کواچ روی نیمکت تیم ملی صحبت کرد.

وی ابتدا در مورد عملکرد تیم ملی والیبال در لیگ جهانی امسال تا به اینجا اظهار داشت: ایران در گروه سختی قرار گرفت و اگر روسیه ضعیف شده را در نظر نگیریم؛ دو تیم دیگر قدرتمند بودند ولی با این اوصاف نمایش نسبتا خوبی در این رقابت ها داشتیم. اگر در دور رفت و مقابل تیم های آمریکا و لهستان می توانستیم امتیازات بیش تری دشت کنیم؛ حالا شانس زیادی برای صعود به مرحله بعد داشتیم.

ابراهیم در ادامه افزود: در حساس ترین مسابقه مان مقابل لهستان نتیجه را واگذار کردیم تا تقریبا دیگر شانسی برای حضور در مرحله بعد نداشته باشیم؛ چرا که آمریکا به احتمال فراوان با تمام قوا مقابل لهستان بازی نخواهد کرد. البته به نظرم عملکرد بچه ها طوری بوده که همه ما توقعمان از آن ها بالا رفته است.

پیشکسوت والیبال ایران در ادامه به نکته جالبی اشاره کرد و گفت: فشار تماشاگران ایرانی یکی از اصلی ترین دلایل نمایش خوب بچه ها در خانه بوده است. اما باید بدانیم این اتفاق در بازی های خارج از خانه حادث نمی شود و همین می تواند در عملکرد بچه ها تاثیر گذار باشد و باید کادر فنی و بچه های تیم ملی به فکر باشند و کمتر به حمایت تماشاگران وابسته باشند.

ابراهیم در ادامه انتقادی را به کواچ و بازیکنان تیم ملی داشت: به نظرم کواچ باید نسبت به مسائل انضباطی حساس تر باشد. در خیلی از صحنه ها شاهد این بودیم که تعداد زیادی از بازیکنان ایران نسبت به تصمیمات داوری اعتراضات زیادی داشتند و همین باعث می شد؛ تمرکز آن ها از بین برود. این مساله در والیبال امروز که ممکن است در عرض دو دقیقه یک تیم چند امتیاز از حریفش جلو یا عقب بیفتد؛ بسیار حائز اهمیت تر خواهد بود.

عضو هیئت رییسه فدراسیون تاکید کرد باید والیبال فارغ از هر نتیجه ای به مسیر خود ادامه دهد: والیبال در مسیر درستی گام برداشته و باید فارغ از هر نتیجه ای که در لیگ جهانی حاصل شد؛ به مسیر خود ادامه دهد. البته باید مشکلات موجود را هم مرتفع کرد تا زودتر به موفقیت های بزرگ تر برسیم.

خسرو ابراهیم در ادامه از عملکرد دو تن از ملی پوشان ایران در لیگ جهانی تمجید کرد: به نظرم شهرام محمودی در این رقابت ها خیلی خوب ظاهر شد. برعکس چند سال قبل که او مهره ثابتی نبود؛ امسال توانست به عنوان یک وزنه قابل اعتماد در ترکیب ایران به میدان رود. همچنین میلاد عبادی پور هم نسبت به سال گذشته جهش بسیار خوبی داشت ولی باید حواشی اش را کمتر کند تا کیفیت فنی اش نمود پیدا کند.

وی درباره عملکرد مهدی مرندی لیبروی جدید تیم ملی والیبال اذعان کرد: مرندی به خوبی توانسته خودش را نشان دهد اما واقعا هنوز بین فرهاد ظریف و دیگر لیبروهای کشورمان فاصله زیادی وجود دارد و باید همچنان از حضور او در ترکیب تیم ملی استفاده کنیم. ولی مرندی نشان داد از علیزاده بهتر است و می تواند در آینده کمک حال تیم ملی باشد.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال در دهه 40، در انتها درباره شاهمیری داور ایرانی حاضر در لیگ جهانی خاطرنشان کرد: آقای شاهمیری تاکنون قضاوت های خوبی داشته و با توجه به داوری هایی که من دیدم؛ ایشان می تواند در مراحل بالاتر هم حضور داشته باشد؛ به این شربط که نسبت به یک سری رفتارهای شخصی حساس تر باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز