بارقه های امید در گروی انتخاب سرمربی جدید

شنبه سرنوشت ساز!

۱۳۹۴/۰۴/۱۲ - ۱۰:۵۰:۴۶
کد خبر: ۲۹۶۶۸۳
شنبه سرنوشت ساز!
حالا همه منتظر فرا رسیدن این شنبه سرنوشت ساز هستیم. شنبه ای که قرار است تیم ملی بزرگسالان ما بالاخره بی حرف پیش صاحب جدید خود را پیدا کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، شاید یکی از تلخ ترین مدال های بازی های آسیایی اینچئون بدون هیچ گونه تردیدی نقره بسکتبال بود. نقره ای که انتظارش را نداشتیم و فکر می کردیم آسمان خراش های با تجربه ایران، بعد از عملکرد نسبتا خوب در جام جهانی بتوانند از پس حریف های آسیایی که پیش از این بارها و بارها مقابل آن ها شکست خورده بودند؛ بربیایند که در نهایت این اتفاق نیفتاد.

Bascketball1

بعد از این مسابقات بود که با حکم وزیر ورزش، رمضانعلی دولو تا زمان انتخابات فدراسیون بسکتبال، حکم سرپرستی را گرفت. همزمان با این اتفاق همکاری ایران و مهمت بچیروویچ هم به نقطه پایانی رسید  و تیم ملی بزرگسالان ما بدون سرمربی شد؛ اما به دلیل برگزاری مسابقات لیگ حرفه ای و بعد از آن لیگ ملی کسی به یاد انتخاب سرمربی تیم ملی نبود.

سرانجام بعد از کش و قوس های فراوان دولو و کمیته فنی سه نفره اش، گزینه نهایی خود را انتخاب کردند. لوکا پاویچوویچ 47 ساله و صربستانی با کارنامه ای درخشان در زمان بازیگری و نسبتا قابل دفاع در زمان سرمربی گری بنا شد؛ نفر اول کادر فنی تیم ملی باشد اما در همین شش و بش بود که انتخابات فدراسیون بسکتبال به انجام رسید و محمود مشحون برای چهارمین دوره متوالی رئیس فدراسیون شد.

luka-pavicevic-620x360

مشحون به گفته خودش بعد از 8 ماه بی خبری ریاست فدراسیون را در دست گرفت. آقای رئیس در مصاحبه ای با برنا اعلام کرد انتخاب پاویچوویچ را قبول ندارد: من اصلا ایشان را نمی شناسم. نمی دانم چه کارنامه ای دارند و از کجا آمده اند و هیچ گزارشی هم در این رابطه به ما داده نشده است. مسلما آوردن مربی خارجی در این مدت زمان کم باقی مانده تا آغاز مسابقات جام ملت های آسیا به صلاح نیست و هر کسی را هم اگر بخواهیم استخدام کنیم؛ اگر حقوق 10 هزار دلاری داشته باشد؛ از ما 30 هزار دلار خواهد گرفت و این برای فدراسیون مشکل ساز است

Mashhoun1.

با این صحبت ها همم گمان می کردند مشحون به دلیل زمان کم باقی مانده تا رقابت های جام ملت های آسیا نظر روی گزینه های داخلی دارد. از مهران شاهین طبع به عنوان گزینه اصلی هدایت تیم ملی یاد شد. کسی که انگار فدراسیون برایش این خواب را دیده بود و به همین خاطر هم بود که او به عنوان کمک اصلی مهمت بچیروویچ در جام جهانی و بازی های آسیایی تیم ملی را همراهی کرد.

اما بعد از مدت زمانی کوتاه نظرها تغییر کرد. مشحونی که می گفت زمان و پول کافی برای آوردن مربی خارجی نداریم؛ گزینه های داخلی را کنار گذاشت و به صرافت آوردن یک مربی خارجی افتاد. سوال مهمی که در این بین به ذهن ها خطور کرد؛ این بود که مشحون سخت، انتقاد پذیر راضی به انتخاب گزینه خارجی شده یا گزینه های داخلی او مورد تایید قرار نگرفته اند.

IMAGE634569515888282631

به هر حال زمان به سرعت می گذشت و هیچ خبری از انتخاب سرمربی نبود تا اینکه سرانجام علی توفیق در گفتگویی با برنا، اعلام کرد که فدراسیون روی 4 گزینه خارجی به نتیجه رسیده اند و رزومه این نفرات به وزارت ورزش ارسال شده است: گزینه نهایی برای کارشناسی به وزارت ورزش ارسال شده است. رزمه این افراد قابل قبول است و منتظر جواب وزارت هستیم. گزینه داخلی هنوز منتفی نشده و اگر با این گزینه ها به توافق نرسیم؛ به سراغ گزینه های وطنی خواهیم رفت.

بعد از این اتفاق، نصرالله سجادی معاون وزیر ورزش، جلسه ای را با مشحون برگزار کرد و اعلام کرد انتخاب سرمربی جدید را به خود فدراسیون واگذار می کند و وزارت هم از آن انتخاب حمایت خواهد کرد.

بعد از این صحبت ها مشحون اعلام کرد شنبه روز مشخص شدن سرمربی جدید تیم ملی بسکتبال خواهد بود: ما روز شنبه جلسه داریم و در نهایت سرمربی تیم ملی را مشخص خواهیم کرد.

حالا همه منتظر فرا رسیدن این شنبه سرنوشت ساز هستیم. شنبه ای که قرار است تیم ملی بزرگسالان ما بالاخره بی حرف پیش صاحب جدید خود را پیدا کند. زمان بسیار زیادی از دست رفته و ما تنها دو ماه تا آغاز جام ملت های آسیا که انتخابی سهمیه المپیک ریو هم به حساب می آید؛ زمان داریم. با همه این اوصاف اگر دیدید فردا از بین 4 گزینه خارجی یک گزینه ایرانی کار را به دست گرفت؛ اصلا تعجب نکنید.

Bascketball

 حریف های ما مدتهاست در اردو هستند و بازی های دوستانه برگزار می کنند و ما خیلی از آن ها عقب هستیم و به قول خود محمود مشحون شانس المپیکی شدن ما زیر 50% است: متاسفانه شرایط تیم ملی بزگسالان بحرانی است و این را نمی توان کتمان کرد. چند ماه است که نه انتخابی ای برگزار شده و نه شاهد برگزاری اردویی بودیم. شانس ما برای حضور در المپیک ریو کمتر از 50% است.

در آخر امیدواریم بهترین گزینه ممکن برای تیم ملی انتخاب شود تا شاهد حضور نسل طلایی بسکتبال در المپیک باشیم. اتفاقی که سخت و دشوار به نظر می رسد؛ ولی با وجود استعدادهای فراوان موجود و همچنین درایت و تجربه محمود مشحون، هنوز امیدی هست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز