داور بین المللی بسکتبال به آمریکا می رسد؟

ویزای دردسرساز!/ صفرزاده به NBA نمی رود

۱۳۹۴/۰۴/۱۲ - ۱۲:۳۷:۰۷
کد خبر: ۲۹۶۷۲۸
ویزای دردسرساز!/ صفرزاده به NBA نمی رود
داور بین المللی هنوز ویزای آمریکا نگرفته است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، کمپ NBA به عنوان یکی از معتبرترین کمپ های بسکتبال در دنیا است که در خاستگاه این رشته ورزشی یعنی آمریکا برگزار می شود. در کمپ NBA ستارگان و فوق ستارگان بسکتبال آمریکا و سراسر دنیا گرد هم می آیند که حضور نماینده هر کشوری در این کمپ موجب ارتقای اعتبار حرفه ای و ملیتی بسکتبال آن کشور است. در همین راستا برای امسال امیرحسین صفرزاده داور بین المللی بسکتبال ایران به این کمپ دعوت شده تا با حضور در این کمپ قضاوت کند.

صفرزاده تنها فردی است که به کمپ بسکتبال کشور آمریکا دعوت شده اما هنوز نتوانسته راهی آمریکا شود. مشکلات عجیب و غیرمنتظره سبب شده تا صفرزاده برای حضور در کمپ NBA با مشکل روبرو شود و از همین رو احتمال لغو حضور وی در این کمپ وجود دارد.

صفرزاده به دلیل عملکرد خوب و قضاوت شایسته اش در مسابقات آسیایی و جهانی برای داوری به کمپ NBA دعوت شده که البته رفتن این داور بین المللی با مشکل عدم دریافت ویزا، مواجه شده است.

ظاهرا سایت وزارت امور خارجه آمریکا در تمام کشورها به مدت یک ماه است که بسته شده و همین سبب شده تا اقدامات صفرزاده برای اخذ ویزای آمریکا بی نتیجه باقی مانده   و حتی تلاش صفرزاده از دوبی هم نتیجه ای در برنداشته است.

چندی قبل کاپیتان تیم ملی بسکتبال ایران صمد نیکخواه بهرامی نیز به عنوان بازیکن به این کمپ دعوت شد و توانست به آمریکا سفر کرده و در تمرینات حرفه ای کمپ شرکت کند. با این وجود صمد خیلی راحت به آمریکا رفت و مشکلی او را تهدید نکرد چرا که اولا در آن زمان سایت وزارت امور خارجه آمریکا هنوز بسته و حک نشده بود و دوم نیکخواه بهرامی پاسپورت بین المللی و ویزای شینگن داشت.

با توجه به اینکه دعوت صفرزاده توسط مسولان کمپ NBA صورت گرفته، پیگیری و حل مشکلات سفر وی مربوط به طرف آمریکایی بوده و از حوزه اختیارات فدراسیون خارج است. مشکل ویزای صفرزاده می بایست تا روز دوشنبه 15 تیر برطرف شود در غیر این صورت حضور در این کمپ معتبر جهانی یک سال به تاخیر می افتد.

نظر شما