مهران شاهین طبع در گفتگو با برنا:

سرمربی شدنم در تیم ملی قطعی نیست/ هنوز شانس المپیکی شدن داریم

۱۳۹۴/۰۴/۱۳ - ۱۳:۱۳:۳۹
کد خبر: ۲۹۷۰۱۰
سرمربی شدنم در تیم ملی قطعی نیست/ هنوز شانس المپیکی شدن داریم
سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران گفت: حداکثر طی امروز و فردا، سرمربی جدید تیم ملی انتخاب می شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مهران شاهین طبع مربی باسابقه بسکتبال ایران امروز به عنوان سرمربی فصل آینده پتروشیمی بندر امام انتخاب شد. اما داغ ترین بحث امروز مختص انتخاب سرمربی تیم ملی ایران است که طبق گفته فدراسیون، امروز مشخص خواهد شد و مهران شاهین طبع  هم جزو یکی از جدی ترین گزینه های فدراسیون است. وی در همین رابطه مصاحبه ای را با خبرنگار برنا انجام داد که در ادامه می خوانید.

سرمربی فصل گذشته دانشگاه آزاد درباره بازگشتش به پتروشیمی بعد از سه فصل، گفت: باشگاه پتروشیمی از من برنامه خواست و  من هم به آن ها ارائه دادم. این برنامه مورد قبول مسئولین این باشگاه قرار گرفت و باهم برای فصل آتی به توافق رسیدیم.

وی درباره علت جدایی اش از دانشگاه، آن هم بعد از کسب دو مقام درخور توجه با این تیم در فصل اخیر، اظهار داشت: تیم دانشگاه بسیار زحمت کشید. شرایط خوبی هم در این باشگاه برای من فراهم بود؛ ولی می خواستم محیط جدیدی را تجربه کنم و از طرفی چیز دیگری برای ارائه کردن در دانشگاه نداشتم.

شاهین طبع درپاسخ به این سوال که برای سرمربی گری تیم ملی بزرگسالان با او صحبتی شده است یا خیر؛ خاطرنشان کرد: به هر حال صحبت هایی شده و فدراسیون از بنده برنامه گرفته است. قرار بر این شده که امروز جلسه ای در فدراسیون به انجام برسد و از میان چند گزینه داخلی و خارجی سرمربی تیم ملی برگزیده شود. فکر می کنم حداکثر امروز یا فردا سرمربی جدید معرفی خواهد شد.

وی در ادامه افزود: سرمربی گری تیم ملی افتخار بزرگی است که نصیب هر کسی نمی شود. ولی از طرفی مسئولیت بسیار سنگینی هم بر دوش فردی که این پست را قبول می کند؛ قرار خواهد گرفت. امیدوارم هر کسی که انتخاب می شود؛ بتواند بهترین نتایج ممکن را برای تیم ملی و مردم ایران کسب کند.

کمک مربی تیم ملی ایران در بازی های آسیایی اینچئون درباره زمان کم باقی مانده تا مسابقات جام ملت های اسیا و اینکه با توجه به عدم آمادگی مناسب تیم ملی، می توان به کسب سهمیه المپیک ریو امیدوار بود یا خیر، توضیح داد: کار بسیار دشواری پیش روی تیم ملی است. به هر حال بقیه رقبای ما مدتهاست خود را برای این رقابت ها آماده می کنند؛ اما بنده تصور می کنم اگر بچه ها عملکرد خوبی داشته باشند همچنان شانس خوبی برای المپیکی شدن داریم.

شاهین طبع درباره تجربه همکاری با بچیروویچ هم صحبت کرد: ایشان مربی بسیار موفقی بودند و زحمات زیادی هم برای تیم ملی ایران کشیدند. بنده هم در کنار او دوران خوبی را پشت سر گذاشتم. امیدوارم هر جایی که هست موفق و سربلند باشد.

وی در پاسخ به این سوال که اگر دوباره یک مربی خارجی هدایت تیم ملی را بر عهده بگیرد؛ بازهم به عنوان کمک مربی تیم ملی را همراهی خواهد کرد یا خیر گفت: اگر پیشنهادی بشود؛ بررسی خواهم کرد و اگر بتوانم کمکی کنم؛ قبول می کنم.

سرمربی باسابقه بسکتبال کشورمان درباره دو تکه شدن لیگ و اینکه آیا او موافق ادامه داشتن آن به همین صورت است یا خیر اظهار داشت: به هر حال هر اقدامی که صورت می گیرد؛ نقاط ضعف و قوت خاص خودش را دارد. اما بنده می خواهم به یکی از مهم ترین محسنات این تصمیم اشاره کنم. اینکه جوانان ما فرصت کردند در لیگ ملی توانایی های خود را به معرض نمایش بگذارند و این برای رشد و تعالی بسکتبال حائز اهمیت است. همچنین لازم به ذکر است مقرر شده در این فصل مسابقات زیر 22 سال هم راه اندازی شود که این هم می تواند جهش خوبی برای این رشته پرطرفدار در کشورمان باشد.

وی در ادامه درباره انتقاد برخی کارشناسان مبنی بر اینکه دو تکه شدن لیگ باعث فرسایشی شدن مسابقات شد؛ تصریح کرد: با این حرف موافق نیستم. 40 تا 45 بازی در یک فصل اصلا زیاد نیست. مسابقات NBA در حال حاضر با حدود 90 بازی برای هر تیم به انجام می رسد؛ پس این انتقاد اصلا نمی تواند درست و به جا باشد.

شاهین طبع در انتها گفت: امروز به فدراسیون خواهم رفت تا در جلسه ای که  برای انتخاب سرمربی تیم ملی است؛  شرکت کنم. امیدوارم هر اتفاقی که به صلاح است رخ بدهد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز