ژیمناستیک از کره تا ژاپن

امید ژیمناستیک به ژاپن موکول شد

۱۳۹۴/۰۴/۱۵ - ۲۳:۱۳:۲۷
کد خبر: ۲۹۷۰۷۱
امید ژیمناستیک به ژاپن موکول  شد
پس از ناکامی دو ژیمناست چشم امید به قهرمانی آسیا است.

به گزارش سرویس ورزشی خبرگزاری برنا، بیست‌ و هشتمین دوره بازیهای یونیورسیاد دانشجویان جهان 12 تا 23 تیرماه در کره جنوبی برگزارمی ‌شود. ژیمناستیک یکی از تیم های حاضر در این رقابت ها بود که البته برخلاف پیش بینی ها چندان توفیقی در این رقابت ها کسب نکرد. هادی خناری‌نژاد و ایمان خاموشی دو نماینده ایران در این رقابت ها محسوب می شدند که در بخش دار حلقه، پرش خرک و حرکات زمینی با حریفان خود رقابت کردند.

بر این اساس و در این بخش از مسابقات هادی خناری‌نژاد در حرکات زمینی ۱۲.۷۰۰ امتیاز کسب کرد و در دارحلقه برخلاف انتظار خود ۱۴.۳۵۰ امتیاز به دست آورد. ایمان خاموشی هم در حرکات زمینی و دارحلقه به ترتیب صاحب ۱۳.۲۰۰ و ۱۱.۹۵۰ امتیاز شد. بدین ترتیب و با توجه به امتیازهای به دست آمده، خناری‌نژاد در رده سی‌ونهم قرار گرفت و خاموشی نیز عنوان چهلم را به دست آورد. نتایجی که البته هیچکسی را راضی نکرد.

آذرپی سرمربی تیم ملی ژیمناستیک درباره ناکامی ملی پوشان گفت: در این مسابقات 57 کشور با 127 ورزشکار شرکت کرده بودند که سطح مسابقات به دلیل حضور تمام قهرمانان قدر و مطرح در ژیمناستیک بسیار بالا بود. در این رقابت‌ها هادی خنا‌ر‌ی‌نژ‌اد با وجود این که از آمادگی خوبی برخوردار بود و یکی از امیدهای ما برای کسب مدال در یونیورسیاد محسوب می‌شد، متاسفانه به دلیل دادن جریمه زیاد در هنگام اجرای پرش در دارحلقه، به فینال نرسید. ایمان خاموشی نیز با وجود این که عملکرد موفقی در اجرای پرش نخست خود داشت، اما در پرش دوم هنگام اجرای حرکات زمینی چون دستش به زمین خورد با 13.2 امتیاز فینال را از دست داد.

ژیمناست کاران بعد از مسابقات دانشجویان جهان قرار است وارد اردوی تیم ملی شوند و پس از 10، 12 روز راهی مسابقات قهرمانی آسیا خواهند شد. در مسابقات قهرمانی آسیا کسانی که روی سکو قرار بگیرند، راهی ریو 2016 می‌شوند.

پس ازاین دوره از مسابقات قرار است یک تیم 5 نفره به مسابقات قهرمانی آسیا در هیروشیمای ژاپن اعزام شوند؛ اردوی این تیم هنوز آغاز نشده و با توجه به آمادگی جسمانی و قدرت مطلوب بدنی شرکت کنندگان انتخاب خواهند شد.

آذرپی به موفقیت ژیمناستیک کاران در رقابت های قهرمانی آسیا خوشبین است: امیدوارم هادی خنا‌ر‌ی‌نژ‌اد در مسابقات قهرمانی مردان آسیا این ناکامی را جبران کند و در قهرمانی مردان آسیا یکی از فینالیست‌ها باشد. یقین دارم با تجربه‌ای که هادی از این تورنمنت کسب کرد، با عملکرد موفق‌تری در قهرمانی مردان آسیا حاضر خواهد شد چون در حال‌ حاضر ما کسی بهتر از هادی خنا‌ر‌ی‌نژ‌اد در دار حلقه نداریم و وی یکی از امیدهای ما در هیروشیمای ژاپن است.

آذرپی اعتقاد دارد که نتایج ژیمناست کاران بد نبوده:  از عملکرد ژیمناست‌ها در مسابقات ناراضی نیستم چرا که کسب نمره 14.35 امتیاز توسط هادی در دار حلقه و 13.2 امتیاز توسط ایمان در حرکت زمینی، آن هم در یونیورسیاد که سطح آن به نظر من کمتر از المپیک نبود، امتیاز بدی نیست.

 

ژیمناستیک هنری در تدارک آسیا

ژیمناستیک هنری نیز یکی از رشته هایی است که در رقابت های قهرمانی آسیا حضور خواهد داشت. آخرین مرحله اردوی تدارکاتی تیم ملی مردان ژیمناستیک هنری اعزامی به رقابت های قهرمانی آسیا از 17 تیر آغاز می شود. پنجمین و آخرین مرحله اردوی تدارکاتی تیم ملی ژیمناستیک هنری اعزامی به مسابقات ژیمناستیک قهرمانی مردان آسیا از روز چهارشنبه 17 تیر لغایت 6 مرداد در محل خانه ژیمناستیک برادران آذرپی تهران برگزار می شود و در ادامه از تاریخ 6 تا 14 مرداد منتخبین در رقابت های ژیمناستیک هنری قهرمانی مردان آسیا که در شهر هیروشیمای ژاپن است حضور خواهند یافت. عبدالله جامعی از بوشهر، هادی خناری نژاد از مازندران، سعیدرضا کیخا از فارس و ایمان خاموشی از تهران منتخبین پنجمین مرحله اردوی بزرگسالان می باشند.

 

تغییرات در کادر فنی

همچنین حسن میرقائمی نیز که پیش ازاین به عنوان مربی در خدمت تیم ملی ژیمناستیک بوده و به دلیل اختلاف سلیقه با آذرپی سرمربی تیم ملی از سمت خود استعفا داده و دیگر تمایل به بازگشت ندارد. گفته می شد قرار است به جای این میرقائمی یک مربی به کادر فنی تیم ملی اضافه شود اما فعلا قرار نیست کسی جایگزین وی شود و تیم ملی فعلا با همان کادر فعلی ادامه خواهد داد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز