شیلی ۴-۱ آرژانتین؛ مسی بازهم در فینال باخت

رستگاری بعد از ۹۹ سال

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۰۲:۱۸:۳۹
کد خبر: ۲۹۷۱۳۳
رستگاری بعد از ۹۹ سال
تیم‌شیلی میزبان با برتری در ضربات پنالتی توانست برای اولین بار قهرمان کوپا آمریکا شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، فینال چهل و چهارمین دوره کوپا آمریکا از ساعت ۰۰:۳۰ بامداد بین دو تیم شیلی و آرژانتین در ورزشگاه ناسیونال خولیو مارتینزپرادانوس و با قضاوت روندون برگزار شد که در نهایت این مسابقه بعد از تساوی در ۱۲۰ دقیقه به ضربات پنالتی کشیده شد و این تیم میزبان بود که موفق شد با برتری ۴-۱ در این ضربات حساس جام را برای اولین بار ببرد و آن را در خانه نگه دارد.

بدین ترتیب آرژانتین برای دومین سال پیاپی در مهم ترین مسابقات ملی اش به همراه لیونل مسی در فینال کم بیاورد و دستش از جام کوتاه بماند و آرزوی دیرینه اش برای فتح یک جام حداقل به ۲۳ سال افزایش پیدا کند.

شیلی میزبان از همان ابتدا عطش بیش تری برای گلزنی داشت و با جنگندگی بازیگنانش و پرسینگ سنگین آن ها روی مدافعان آرژانتین اوضاع را به سود خودشان کرده بودند و چند بار هم حملات نصفه و نیمه ای روی دروازه رومرو ایجاد کردند که هیچ کدام حاصلی نداشت. شاگردان تاتا مارتینو هم بیکار ننشستند و روی نبوغ مسی چند باری موقعیت هایی را خلق کردند.

با آغاز نیمه دوم بازی کمی به تعادل کشیده شد. اما هر چه به اواسط بزای نزدیک تر می شدیم لاروخا کنترل بازی را در دست گرفت و از بعد از دقیقه ۷۰ بود که حملات پردامنه آن ها از چپ و راست روی دروازه آلبی سلسته شدت پیدا می کرد اما هیچ کدام راهی به دروازه نداشت. مسی و در این نیمه یک تماشاگر صرف بود و به خوبی توسط مردان سامپائولی کنترل شده بود.

دقایق پایانی نیمه دوم کاملا هیجانی دنبال می شد و اوج کار در دقیقه ۹۲ اتفاق افتاد. جایی که آرژانتینی ها روی یک ضد حمله و با استارت انفجاری مسی، در یک موقعیت سه به دو قرار گرفتند ولی پاس لاوتزی برای هیگواین در دهانه دروازه توسط این بازیکن به طرز عجیبی گل نشد تا بازی به وقت اضافه کشیده شود.

۱۵ دقیقه اول وقت اضافه ها با احتیاط هر دو تیم پیگیری شد ولی بازهم این تیم میزبان بود که کمی میل بیش تری برای حمله نشان می داد ولی توان ایجاد فرصت روی دروازه آبی سفیدها را نداشت. جدی ترین موقعیت این نیمه روی اشتباه فاحش ماسکرانو بدست آمد که الکسیس سانچز نتوانست از شبه تک به تک حاصله استفاده کند و توپ را به بیرون فرستاد.

در وقت اضافه دوم اوضاع کمی عوض شد و آلبی سلسته ایها کمی جلو کشیدند و بازی را تحت کنترل خود قرار دادند. اما هیچ گلی در این نیمه هم رد و بدل نشد و بازی به ضربات پنالتی کشیده شد.

ماتی فرناندز پنالتی اول شیلی را به زیبایی هر چه تمام تر به سه کنج دروازه رومرو فرستاد. مسی از آن طرف توانست به سختی هم تیمی خود را در بارسلونا شکست دهد تا بازی ۱-۱ شود.

آرتور ویدال پنالتی دوم شیلی را در حالی که رومرو آن را لمس هم کرده بود به تور دروازه چسباند تا بازی ۲-۱ شود. از آن طرف گونزالو هیگواین پنالتی اش را به بدترین شکل ممکن به اسمان فرستاد تا تیم میزبان در پنالتی ها از حریفش پیش بیفتد.

ارانگوییز پشت توپ ایستاد و در حالی که رومرو جهت را تشخیص داده بود؛ توپ را به درون دروازه فرستاد. برای آرژانتین بانگا پشت توپ رفت و توپش توسط براوو سیو شد تا شیلی در آستانه قهرمانی قرار بگیرد.

در نهایت این الکسیس سانچز بود که با یک چیپ فوق نرم، دروازه آرژانتین را باز کرد و تیمش را برای اولین بار بعد از ۹۹ سال به قهرمانی در کوپا آمریکا رساند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز