باوئرمن بجای بچیروویچ؛

نظم در حلقه ایران

۱۳۹۴/۰۴/۱۴ - ۱۲:۱۷:۳۰
کد خبر: ۲۹۷۳۲۴
نظم در حلقه ایران
گویا توافقات نهایی برای برعهده گرفتن هدایت تیم ملی توسط این مربی آلمانی به مراحل نهایی رسیده و البته قرار است فعلا این قرارداد موقتی باشد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم ملی بسکتبال که پس از رقابت های بازی های آسیایی و با اتمام قرارداد مهمت بچیروویچ اسلوونیایی بدون مربی بود و هیچ اردو و مسابقه ای را نیز شرکت نکرد. حدود یک ماه پیش بود که محمود مشحون ریاست فدراسیون را برعهده گرفت و قرار شد اولین اقدام وی مشخص کردن مربی باشد.

هم گزینه های خارجی و هم گزینه ایرانی مدنظر فدراسیون بود که هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد و حتی لوکا پاویچویچ صرب هم در لیست انتظار فدراسیون بود و رزومه وی هم مورد بررسی قرار گرفته بود. اما پس از بررسی وی از لیست خارج و گزینه ایرانی اولویت شد تا در کنار 4 گزینه مدنظر فدراسیون نیم نگاهی هم به گزینه داخلی باشد اما گویا اولویت گزینه خارجی است.

ایران همیشه در این ورزش دانشگاهی به دنبال مربیان بلوک شرق مثل کرواسی، صربستان و اسلوونی بوده اما اینبار سیاست گویا دستخوش تغییر شده است. مربیان اروپای شرقی که بیشتر به بازی تکنیکی و تاکتیکی معروف بودند مدنظر فدراسیون نیست و باوئرمن آلمانی برای بستن قرارداد به ایران می آید.

ژرمن ها همواره به نظم در فعالیت هایشان معروف بودند. چه در صنعت، چه در اقتصاد، چه در فوتبال و البته بسکتبال. تیم های این کشور همواره یک نظم تیمی خاصی دارند، چیزی که در ایران و بخصوص در زمان حضور صرب ها و کروات ها به ندرت دیده شد و حالا احتمالا با حضور درک باوئرمن شاهد آن در تیم ایران خواهیم بود. چیزی که واقعا جای خالی آن حس می شود و شاید با توجه به اینکه ایران در آسیا تقریبا بی رقیب است حل مشکل نظم تیمی کمک کند تا ضعف های ایران فراتر از قاره کهن برطرف شود و بتواند در سطح جهان نیز سری در سر ها در آورد.

گویا توافقات نهایی برای برعهده گرفتن هدایت تیم ملی توسط این مربی آلمانی به مراحل نهایی رسیده و البته قرار است فعلا این قرارداد موقتی باشد ولی او باید در جام ملت های آسیا محک بخورد و پس از پایان این دوره و در صورتی که فدراسیون بسکتبال نمره مثبت به باوئرمن بدهد قرارداد بلندمدت او برای هدایت تیم ملی امضا خواهد شد.

محمود مشحون رئیس فدراسیون بسکتبال درباره انتخاب باوئرمن گفت: باوئرمن جزو کارنامه‌دارترین مربیانی است که در بین 20 مربی معرفی شده حضور داشت. بین 20 رزومه ارسال شده به ما این مربی قوی‌ترین کارنامه را داشت که 3 جام جهانی و یک المپیک را تجربه کرده و در تیم‌های ملی زیادی هم مربیگری کرده است. امتیازهای خوبی در کارنامه باوئرمن وجود داشت و نتیجه کلی را هم بعد از حضور او در ایران اعلام خواهیم کرد. او سابقه حضور در سه جام جهانی و یک المپیک دارد و تخصصش در هدایت تیم‌های ملی است. در کل رزومه‌اش قابل قبول است.

حال بد نیست نگاهی هم به کارنامه این مربی داشته باشیم:

درک باوئرمن از سال 1975 و از سن 18 سالگی، بسکتبال حرفه‌ای را شروع کرد و تا سال 1981 ( 24 سالگی) در تیم کرفلد بازی کرد. او در سال 1979 برای شرکت در مراسم درفت لیگ بسکتبال حرفه‌ای آمریکا به این کشور رفت ولی انتخاب نشد.

وی در 6 سال بازی‌گری‌اش از سال 1975 تا 1981 در لیگ آلمان دست به توپ بوده است. از 8 سال بعد گام در عرصه مربیگری گذاشته و بایر لورکوزن نخستین باشگاهی بوده که هدایتش را برعهده گرفته‌ است.

بعد از حضور در این باشگاه سرمربی تیم ملی کشورش شده و 4 سال ملی‌پوشان آلمان را هدایت کرده‌ است و دوباره وارد عرصه باشگاهی شده است. 9 سال در رده باشگاهی مربیگری کرد و دوباره سرمربی تیم ملی آلمان شد و توانست در رقابت های قهرمانی اروپای 2005 نایب قهرمان قاره سبز شود. پس از تیم ملی روی نیمکت بایرن مونیخ آلمان نشست و در سال 2013 به مدت یک سال سرمربی تیم ملی لهستان شد.

*کارنامه مربیگری باوئرمن:

1989 – 1998: بایرن لورکوزن در لیگ آلمان

1994 – 1998: به طور همزمان با باشگاه سرمربی تیم ملی آلمان

1998 – 1999: استناده در لیگ بلژیک

1999 – 2000: آپلون پاتراس در لیگ دوم یونان

2000 – 2001: براندهگن در لیگ آلمان

2001: دافنی در لیگ یونان

2001 – 2008: بروس بسکت در لیگ آلمان

2001 – 2003: به طور همزمان سرمربی تیم ملی آلمان

2010 – 2012: به طور همزمان در تیم بایرن مونیخ آلمان

2013: لیتووس ریتاز در لیگ لیتوانی

2013 – 2014: سرمربی تیم ملی لهستان

2014: در تیم کرانسی اوکتیبار در لیگ روسیه

*افتخارات:

4 قهرمانی در جام حذفی آلمان به همراه بایر لورکوزن

9 قهرمانی در لیگ آلمان ( 7 بار به همراه لورزکوزن و 2 قهرمانی به همراه بروس بسکت )

کسب عنوان بهترین مربی سال لیگ آلمان، 4 بار (2 بار به همراه لورکوزن و 2 بار به همراه بروس بسکت)

نایب قهرمانی در رقابت‌های قهرمانی اروپا در سال 2005

 

حالا باوئرمن جوان و باانگیزه پس از کسب این افتخارات خوب در سطح اروپا به ایران خواهد آمد و هدایت آسمانخراش ها بر عهده می گیرد. نظم تاکتیکی تیم هایی که او هدایتشان را برعهده داشته است، همیشه در بوندسلیگا زبانزد بوده و این حربه یکی از نکاتی است که دامی بزرگ در آینده می تواند برای تیم های اروپایی و آمریکایی به حساب بیاید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز