غلامحسن ذوالقدر در گفتگو با برنا:

نگران اسبقی و مردانی هستیم/ ایران قدرت برتر تکواندو جهان است

۱۳۹۴/۰۴/۱۹ - ۲۳:۳۱:۴۱
کد خبر: ۲۹۸۴۵۹
رئیس تیم های ملی تکواندو گفت: با برنامه ریزی و دلسوزی هایی که مسئولین تکواندو در این چند ساله داشته اند؛ توانسته ایم به این درجه و قدرت در جهان برسیم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، غلامحسن ذوالقدری رئیس سازمان تیمهای ملی تکواندو درباره عملکرد ایران در مسابقات جهانی و همچنین شانس نمایندگان ایران برای حضور در المپیک ریو با خبرنگار برنا صحبت کرد.

* ابتدا در مورد عملکرد تیم ملی ایران در مسابقات جهانی روسیه صحبت کنید...

مسابقات قهرمانی جهان از کمیت و کیفیت خاصی برخوردار است و از اسم آن کاملا پیداست؛ مسابقات قهرمانی جهان. ولی این دوره از رقابت ها از حساسیت خاصی برخوردار بود چراکه این مسابقات دارای گرید دوازده بود وکسانی که استعداد حضور در المپیک را داشتند تلاش می کردند که حداکثر امتیاز را در این مسابقات به دست بیاورند تا بتوانند در المپیک ریودوژانیرو 2016 برزیل حضور داشته باشند. کسب مدال طلای رقابت ها گام بزرگ و سکوی پرتابی بود برای ورزشکارانی که می خواهند به المپیک راه پیدا کنند. لذا این انگیزه قهرمانان را دوچندان کرده بود و رقابت ها از حساسیت بسیار بالایی برخوردار شده بود. خوشبختانه تیم ما به یمن برنامه ریزی و تمریناتی که به کار بسته بود، درایتی که کادر فنی و مدیریت انجام داد و دعای خیر هموطنان توانست عنوان قهرمانی جهان را از آن خود کند و با کسب مدال طلای  فرزان آشورزاده و  مهدی خدابخش در واقع موقعیت و حضورمان در مسابقات المپیک حداقل برای این دو نفر قطعی شد.

 

* واکنش کشورهای دیگر نسبت به پیشرفت چشم گیری که ایران در چند سال اخیر داشته چگونه بوده است؟

دیرزمانی است و سال های سال است که کشورهای اروپایی، آمریکایی، آسیای میانه و بلوک شرق آسیا ایران را به عنوان یک قدرت برتر جهانی به حساب می آورند. ما سال 2011 هم سکوی اول جهانی را به دست آوردیم.  سال 2000 هم در مسابقات جام جهانی قهرمان شدیم. در واقع تکواندوی کشور ما بیش از پانزده سال است که بر روی سکوهای قهرمانی جهان حضور دارد و این کشورها را مجاب کرده تا به سبک و سیاق ایرانی ها توجه کنند و برای همین است که در حال حاضر بعضی از کشورهای اروپایی و آسیای میانه هستند که اردوهای آماده سازی خود را در تهران برگزار کنند. در واقع با برنامه ریزی و دلسوزی هایی که مسئولین تکواندو در این چند ساله داشته اند؛ توانسته ایم به این درجه و قدرت در جهان برسیم.

 

* فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی در تازه ترین رنکینگ فدراسیون جهانی در صدر قرار دارند و به احتمال زیاد سهمیه ریو را کسب کرده اند ولی بهنام اسبقی و سجاد مردانی در اوزان خود با مشکل مواجهند؛ در رابطه با این دو نفر نگرانی ای بابت عدم کسب سهمیه وجود ندارد؟

ما در این دو وزن شرایط سختی داریم و نگران هستیم. بهنام اگر آسیب دیدگی اش ایجاد نمی شد قطعا الان سهمیه اش قطعی شده بود. اوهمین الان هم جزو شش نفر برتر دنیا است و در حال حاضر سهمیه اش را گرفته است ولی رقیبانش فاصله کمی را با او ایجاد کرده اند و اگر بهنام نتواند دوران نقاهت را پشت سر بگذارد و یک بازسازی را داشته باشد قطعا جای خود را به آن ها خواهد داد. اسبقی به احتمال فراوان به اولین گرندپریکس نمی رسد ولی از گرند پریکس دوم با ما خواهد بود. امیدواریم بهنام با دعای خیر هموطنانمان بتواند به دوران اوج خودش برگردد. از طرفی قصد داریم ورزشکاران دیگرمان را مثل علیرضا نصر آزادانی و محمد باقری معتمد را به رتبه مناسب برسانیم. سجاد هم در حال حاضر در رده هشتم وزن چهارم قرار دارد و به خاطر فاصله کمی که با نفرات بالایی اش دارد می تواند در گرند پریکس های پیش رو به جمع نفرات برتر راه پیدا کند.

 

* سجاد الان در چه وضعیتی است چون در مسابقات جهانی مصدوم شد؟

سجاد استعداد بالایی دارد.  متاسفانه در مسابقات قهرمانی جهانی آسیب دید و این آسیب دیدگی در ورزش های رزمی اجتناب ناپذیر است ولی وضعیتش بهتر از بهنام است و نیازی به جراحی ندارد و در حال گذراندن دوران نقاهت است. اگر انشاءالله بتواند استراحت کند و کارهای فیزیوتراپی خود را مرتب انجام دهد قطعا در مسابقات بعدی ما را یاری خواهد کرد و تلاش می کند که در مسابقات آتی ما را همراهی کند.

 

* فدراسیون تکواندو چند روز پیش از مدال آوران مسابقات قهرمانی جهان تجلیل کرد. در این باره چه صحبتی دارید؟

باید این مراسم ها را ارج نهاد. فدراسیون تکواندو در حد بزاعتش از تلاش های مدال آوران و دست اندرکاران خودش تقدیر و تشکر کرد. درست است که بچه های ما مادی گرا نیستند ولی ما وظیفه مان بود که هر طور که لازم است از آن ها تقدیر کنیم تا این ها الگویی برای جوانان کشورمان و الگوهای خوبی برای کشورمان باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز