سال سرنوشت ساز ستاره های سوخته

این آخرین باره!

۱۳۹۴/۰۴/۲۰ - ۲۳:۳۳:۴۲
کد خبر: ۲۹۸۷۵۱
این آخرین باره!
همه منتظر آغاز لیگ برتر هستیم و اینکه این بازیکنان به چه سرنوشتی دچار می شوند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا،  فصل نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال کشورمان به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و مانند همیشه داغ داغ و با حواشی بالا در حال پیگیری است. در این میان یک سری از بازیکنان و ستاره ها بیش تر از بقیه زیر ذره بین رسانه ها و مردم قرار دارند و تیم های جدید آن ها می تواند برایشان حکم مرگ و زندگی داشته باشد. بازیکنانی که در فوتبال نه چندان با کیفیت ما اسم و رسم دار هستند و اگر در این فصل و با تیم های جدیدشان نتوانند نمایش درخشان و درخوری داشته باشند با یک افت لول فاحش مواجه خواهند شد و حتی ممکن است ادامه زندگی ورزشی آن ها با مشکل اساسی روبرو شود. در ادامه به تفصیل در مورد هر کدام از این نفرات صحبت می کنیم.

سید جلال حسینی

سید محجوب و 34 ساله فوتبال ایران بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل نه چندان خوب در قطر و تیم الاهلی هوای بازگشت به وطن به سرش زد و با نیت پرسپولیسی شدن به ایران بازگشت؛ اما اوضاع آن طور که او انتظارش را داشت پیش نرفت و برانکو اعلام کرد علاقه ای برای جذب او ندارد. بعد از آن صحبت های فراوانی مبنی بر مقصد بعدی او مطرح شد. یک روز از استقلالی شدنش حرف می زدند و روز دیگر از بازگشتش به پرسپولیس. اما هیچ کدام از این ها اتفاق نیفتاد و سید جلال به نفت تهران پیوست. رفت به جایی که باید در تیم علی منصوریان نقش بزرگ تر تیم را ایفا کند و بدون شک عملکرد خوبش می تواند همچنان او را در سطح اول فوتبال ما نگه دارد ولی اگر نتواند عملکرد جالبی داشته باشد شاید از فصل آتی باید به دنبال بازگشت به شهرش و بازی برای ملوان باشد و از سطح اول فوتبال ما به دور باشد.

امیرحسین صادقی

با آمدن پرویز مظلومی به استقلال کاملا مشخص بود قصه صادقی – استقلال به نقطه پایانی رسیده است. مدافع کهنه کار آبی پوشان فصل گذشته نتوانست عملکرد جالبی داشته باشد و اشتباهات زیادی در طول فصل مرتکب شد و حتی از طرف قلعه نویی هم در لیست مازاد قرار گرفت ولی سرانجام ماندنی شد. حالا لیگ پانزدهم فصلی بسیار سرنوشت ساز و به نحوی حیثیتی برای صادقی خواهد بود. چرا که هم می خواهد توانایی هایش را به مظلومی نشان دهد و هم اثبات کند هر گاه تمرکز بالایی داشته و با هدف خاصی فوتبال بازی کرده می تواند یکی از بهترین مدافعان ایران باشد. مانند جام جهانی. صادقی به احتمال خیلی زیاد در فصل پیش رو زیر نظر آقا معلم در سایپا بازی می کند.

هاشم بیک زاده

مدافع چپ 31 ساله تیم ملی فوتبال ایران بالاخره از استقلال جدا شد. شاید جدایی او با رضایت هر دو طرف همراه بود. هم استقلال و هوادارانش از جدایی هاشم خوشحال بودند و هم خود بیک زاده با ترک استقلال می تواند در فضایی آرام تر و کم حاشیه تر به فوتبالش ادامه دهد. هنوز مقصد بعدی مدافع چپ تیم ملی مشخص نشده اما بدون شک نمایش او در این فصل می تواند در پیشنهادهای فصول بعدی اش تاثیر بسزایی داشته باشد. هاشم 30 سال را رد کرده و اگر حسابی در تیمش ندرخشد؛ به زحمت می تواند خودش را در سطح اول لیگ برتر نگه دارد.

قاسم دهنوی

هافبک مشهدی فوتبال کشورمان بعد از گذراندن فصلی تقریبا موفق در ذوب آهن با یحیی برای سال جدید به توافق نرسید و از این تیم جدا شد. دهنوی در حال حاضر 34 سال سن دارد و تیم این فصلش می تواند در آینده دوران بازیگریش نقش مهمی را ایفا کند. حدفاصل 12 ساعت شایعه استقلالی شدنش در رسانه ها پیچید و خیلی سریع و با واکنش هوادارا استقلال این انتقال منتفی شد. مقصد بعدی دهنوی به زودی مشخص می شود اما او باید بداند برای اینکه بتواند همچنان جزو خوب های لیگ ما باشد و تیم های مختلفی برای جذبش اقدام کنند؛ باید فصل آرام و درخشانی را پشت سر بگذارد.

حامد لک

Lak1

بدون هیچ گونه تردیدی فصل قبل، بدترین دوران بازیگری حامد لک بود. او در تراکتور اصلا مطابق انتظار کار نکرد و بارها و بارها باعث شکست تیمش شد و حتی در برهه ای از زمان توسط رسول خطیبی از تیم کنار گذاشته شد. با آمدن تونی هم تغییری در روند کاری او ایجاد نشد و در نهایت لک در لیست خروجی باشگاه برای فصل جدید قرار گرفت. حالا نام لک از هر زمانی به تیم محبوبش یعنی پرسپولیس نزدیک شده است و اگر او راهی تیم سرخپوش تهرانی شود می تواند به نوعی دوباره به دوران اوج خود بازگردد و تولد دیگری برای خودش رقم بزند و البته اگر دوباره حواشی خاص خودش را داشته باشد باید منتظر اتفاقات بسیار بدی باشد.

رضا نوروزی

آقای گل لیگ دهم بعد از دو مصدومیت شدیدی که برایش در فولاد و پرسپولیس ایجاد شد فوتبالش به کل تحت تاثیر قرار گرفت. رضا حالا 33 ساله است و سایپا می تواند یکی از تاثیرگذارترین انتخاب های دوران زندگیش باشد. همان تیمی که یکی از دلایل اصلی آقای گلی اش در لیگ دهم شد باید ببینیم می تواند بازهم ناجی رضا نوروزی باشد و او را به فوتبال بازگرداند یا باید شاهد اتمام غیر رسمی دوران فوتبالی این مرد ایذه ای باشیم.

محسن مسلمان

Mosalman4

بازگشت دوباره مسلمان به پرسپولیس مهم تر از آن چیزی است که خود محسن هم فکر می کند. این بازیکن 24 ساله با ظهورش در فوتبال ایران همه را به آمدن یک پلی میکر همه چیز تمام امیدوار کرد اما انگار همه این ها سرابی بیش نبود. مسلمان فصل به فصل افت می کرد و به جز یک دوره کوتاه مدت خوب در ملوان دیگر نقطه روشنی در دوران بازیگریش دیده نمی شد. وی فصل گذشته بعد از یک نیم فصل کابوس وار در ذوب آهن به فولاد رفت تا زیر نظر اسکوچیچ به فوتبال بازگردد اما اوضاع بهتر که نشد هیچ؛ بدتر هم شد. حالا دوباره شانس به محسن رو کرده است. او به پرسپولیسی آمده که بازیکنی در پست او ندارد و می تواند با انجام بازی های درخشان خودش را در معرض نمایش کی روش قرار دهد و البته اگر مانند یکی دو فصل گذشته ناامید کننده بازی کند شاید دیگر فرصتی برای رسیدن به تیم ملی و بازی در تیم های بزرگی چون پرسپولیس برایش به وجود نیاید.

رضا حقیقی

Haghighi3

بازیکن 26 ساله ای که در بازی ایران و اردن در اولین بازی ملی اش همه را سورپرایز کرد و نشان داد می تواند به عنوان یک هافبک وسط جنگنده و در عین حال بازیساز سالیان سال در تیم ملی آقایی کند. همه چیز خوب پیش رفت و رضا راهی پرسپولیس شد اما کم کم همه چیز تغییر کرد. حقیقی به حاشیه رفت و مدام دم از رفتن می زد یا با بازیکنان خودی درگیری پیدا می کرد و به کل فوتبال بازی کردن از یادش رفته بود. همه این ها باعث شد سرانجام در لیگ چهاردم حقیقی به زادگاهش کوچ کند و پیراهن سفید پدیده را بر تن کند. 21 بازی و 1 گل حاصل کار رضا در پدیده بود. و حالا در فصل جدید حقیقی راهی سیاه جامگان شده است. تیمی که در آن آرامش موج می زند و می تواند حکم یک زندگی دوباره برای شماره 9 پرسپولیس داشته باشد و از آن طرف اگر دوباره شاهد نمایش ضعیفش باشیم؛ شاید دیگر نباید او را در تیم های درجه یک ایران ببینیم و رضا باید تا آخر عمر فوتبالی اش در تیم هایی با همین سطح بازی کند.

محمدرضا خانزاده

همیشه یکی از سوال های کارشناسان و منتقدان تیم ملی این بود که چرا محمدرضا خانزاده باید جزو نفرات نهایی تیم ملی باشد. به خاطر همین بود که لقب پسر کی روش را به او دادند. اما اینقدر خانزاده در پرسپولیس فصل قبل بد بازی کرد که حتی حوصله پدرکی روش هم سرآمد و  دیگر او را در بین گزینه های نهایی خود قرار نداد. البته خانزاده در فصلی که برای ذوب آهن بازی می کرد نشان داد استعداد بالایی دارد و اگر کمی حاشیه های زندگی شخصی اش را کمتر کند می تواند به یک مدافع کم اشتباه تبدیل شود. حالا بار دیگر به خانزاده فرصت داده شده تا توانایی های خود را در جایی که حاشیه ای وجود ندارد؛ نشان دهد. در فولاد و زیر نظر دراگان اسکوچیچ.  بهترین جای ممکن برای رشد جوانانی چون خانزاده. باید ببینیم محمدرضا از این شانس طلایی استفاده می کند یا باز هم لگد به فوتبال حرفه ایش می زند و به کل خود را به دست فراموشی می سپارد. لازم به ذکر است خانزاده 6 هفته ابتدایی را به دلیل محرومیت از دست خواهد داد.

پیام صادقیان

IMG16414409

راجع به پیام صادقیان نمی توان هیچ حرفی زد و نیازی به توضیح بیش تر ندارد. لفظ بدون شرح برای پیام قصه ما بهترین توصیف ممکن است. استعداد فوق العاده او و از طرفی حاشیه های جور واجورش برای همه فوتبالدوستان روشن است. حالا پیام در فصل جدید راهی نفت شده است. جایی که شاید بهترین گزینه ممکن برای او هم بود. تیمی که هم آرامش دارد و هم مربی اش بهترین توجه را به جوانان دارد و ارتباط خوبی با آن ها برقرار می کند. پیام اگر نتواند در نفت توانایی های بالای خود را نشان دهد بدون تردید باید برای او هم عاقبتی مانند شیث رضایی، علیرضا نیکبخت و .... را متصور شویم.

بازیکنان دیگری هم می توانستند در این لیست حضور داشته باشند اما این بازیکنان کسانی بودند که در تیم ملی ما در سالیان اخیر حضور پررنگی داشته اند و یا از آن ها به عنوان ستاره های آتی فوتبال ما یاد می کردند.

همه منتظر آغاز لیگ شانزدهم هستیم و اینکه این بازیکنان به چه سرنوشتی دچار می شوند. خوشبختی در راه است یا اتفاق ناگواری برای آن ها رخ می دهد. فقط چیزی که بر همگان روشن است این خواهد بود که شاید این آخرین فرصت باشد.

نظر شما