ناصر طالبی در گفتگو با برنا:

اسکی ایران نیازی به مربی خارجی ندارد/ پیست‌های دیزین برای مسابقات جهانی آماده می‌شوند

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۲۳:۰۶:۵۸
کد خبر: ۲۹۹۰۶۴
اسکی ایران نیازی به مربی خارجی ندارد/ پیست‌های دیزین برای مسابقات جهانی آماده می‌شوند
مسابقات جهانی اسکی روی چمن جوانان مردادماه برگزار می شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، این روزها اسکی بازان تیم ملی کشورمان مشغول آماده سازی این تیم برای شرکت در المپیک زمستانی نروژ است. چند روز دیگر هم ایران میزبان اسکی روی چمن جوانان در مردادماه خواهد بود که البته میزبانی این بازی ها برای ارتقای سطح اسکی کشور مهم و موثر است.

ناصر طالبی ریاست فدراسیون اسکی پیرامون میزبانی مسابقات جام جهانی و قهرمانی آسیا به خبرنگار برنا گفت: با توجه به نگاه ویژه وزیر محترم ورزش به بحث میزبانی و اینکه گرفتن میزبانی رشته های مختلف ورزشی را به نفع ما دانسته اند. ما قرار است در پانزده الی شانزده مرداد میزبانی مسابقات جهانی اسکی روی چمن جوانان باشیم. با میزبانی قهرمانی آسیای 2018 در ایران نیز موافقت شده و در صدد گرفتن میزبانی 2020 و 2021 هم هستیم.

وی شرکت کنندگان مسابقات جهانی اسکی روی چمن را اعلام کرد و افزود: حضور جمهوری چک با پنج مرد و یک زن، اتریش با چهار مرد و چهار زن، ایتالیا با چهار مرد قطعی شده و سوییس و اسلواکی هم آمادگی خود را برای حضور در این رقابت ها اعلام کرده اند اما هنوز تعداد نفرات زنان و مردانشان مشخص نشده است.

او به ادامه این میزبانی ها در سال های آینده اشاره کرد و گفت: شرکت شش کشور اروپایی در این سری از مسابقات برای سال آینده قطعی است و در سال 2018 میزبانی مسابقات اسکی آلپاین برای بزرگسالان و جوانان را در برنامه داریم.

طالبی المپیک 2016 نروژ برای اسکی بازان چندان امیدبخش ندانست و گفت: سهمیه بندی ما برای این دوره از مسابقات یک زن و یک مرد در رشته آلپاین و یک مرد در صحرانوردی و در گروه سنی جوانان است که با توجه به این سهمیه بندی و تعداد کم ورزشکاران و سطح بالای مسابقات المپیک نمی توان هیچ توقع و انتظاری از ورزشکاران داشت.

رییس فدراسیون اسکی در پاسخ به این سوال که آیا بحث حضور مربی خارجی برای مارپیچ بزرگ و کوچک اسکی صحت دارد، پاسخ داد: من در این رابطه چیزی نشنیده ام اما ما شرایط خوبی به لحاظ مربی داریم و چون فصل برف در ایران مقطعی است و بیشتر اردوهای ما در خارج از کشور برگزار می شود، نیازی به استفاده از مربی خارجی نمی بینیم مگر اینکه برای آموزش مربیان اسکی، مربی دعوت کنیم.

ناصر طالبی در ادامه آماده سازی پیست اسکی دیزین را برای مسابقات جهانی را در مرحله انجام دانست و گفت: پیش از این در این خصوص صحبت های برای آماده سازی پیست های اسکی دیزین با شرکت های سوییسی شده بود که به مرحله انجام رسیده و قرار است سوییسی ها به صورت بیوتی این کار را برایمان انجام دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز