جامانده های لیگ پانزدهم

ستاره‌های سوخته/ یک تیم بدون تیم!

۱۳۹۴/۰۵/۰۷ - ۲۳:۱۳:۱۵
کد خبر: ۳۰۳۱۷۲
ستاره‌های سوخته/ یک تیم بدون تیم!
با پایان یافتن نقل و انتقالات تابستانی چند بازیکن همچنان بدون تیم هستند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، فصل نقل و انتقالات لیگ پانزدهم شب گذشته به اتمام رسید اما چند بازیکن که در بین آنها نام های آشنایی هم دیده می شود تیم ندارند اما با توجه به اینکه چند نفر از آنها بازیکن آزاد محسوب می شوند همچنان می توانند در صورت توافق با تیمی قرارداد امضا کرده یا در فصل 94 - 95 خانه نشین باشند.

 

*دروازبان:

1- مسعود همامی

همامی

دروازبان اصفهانی فصل قبل پرسپولیس در لیست برانکو برای فصل پانزدهم جایی نداشت و کنار گذاشته شد. این دروازبان باتجربه و 32 ساله که سابقه حضور در سپاهان، ذوب آهن، پیکان، راه آهن و شهرداری تبریز را دارد بی شک می تواند به عنوان گلر دوم در یک تیم لیگ برتری حضور داشته باشد. همامی بخصوص در شهر خود نمایش خیلی خوبی داشت اما با پاره شدن رباط صلیبی کمی از فرم آمادگی 4 ، 5 سال اخیر دور شده اما همانطور که گفته شد هنوز می توان با توجه به تجربه بالایی که دارد روی او حساب باز کرد.

2- ارشاد یوسفی

8861_892

دروازبان 34 ساله مشهدی که در فولاد به نیمکت نشین کامل تبدیل شده بود تصمیم به جدایی از قرمزپوشان خوزستان گرفت. یوسفی از جمله گلرهای خوش استیل و خوش قد و قامت فوتبال ایران است که همیشه در سطحی متوسط قرار داشته است. او که فوتبال خود را از ابومسلم آغاز کرد حالا در اواخر دوران بازیگری خود باید در پی یک تیم برای حضور در لیگ پانزدهم باشد.

3- امیر عابدزاده

فرزند 22 ساله عقاب آسیا به هیچ وجه نشانه هایی از احمدرضای بزرگ را نداشت. خیلی ها پیش بینی می کردند با توجه به اینکه امیر پسر یک دروازبان بزرگ است خودش هم نشانه هایی را بروز دهد که می توان در آینده به او اطمینان کرد اما به جز در دیدار با سایپا که او 2 پنالتی از حامد شیری و ابراهیم صادقی را مهار کرد نمایش آنچنان درخشانی از او ندیدیم و فصل قبل نیز در اغلب هفته ها ذخیره ایگور ننزیچ بود. با پایان یافتن قرارداد او با راه آهن، فرهاد کاظمی گویا خیالی برای نگه داشتن او نداشت و فعلا او بازیکن آزاد محسوب می شود.

 

*مدافعان:

4- هادی شکوری

دفاع بلند قامت و فیزیکی سابق استقلال، ذوب آهن، پاس و سایپا که فصل گذشته در صبا تقریبا تمام فصل را فیکس بازی کرد در اندیشه های این فصل مربی جدید یعنی علی دایی گویا جایی نداشت. این مدافع 33 ساله و متعصب از جمله مدافعینی بود که تقریبا در هر تیمی که بازی کرد کم نوسان بود. حالا این بازیکن که زمانی شماره 6 استقلال پرطرفدار را برتن می کرد حالا با بالا رفتن سنش مشتریهایش نیز کم شده و احتمالا باید تا نیم فصل نتظر تیمی باشد تا با وی قرارداد امضا کند.

5- فرشید طالبی

دفاع شیرازی که ابتدا در فجرسپاسی به عنوان مهاجم نوک بازی می کرد و پس از آن مدافع شد از بازیکنانی بود که از عوامل اصلی صعود ذوب آهن به فینال جام باشگاه های آسیا نیز به شمار رفت. طالبی که حالا 33 سال سن دارد به جز ذوب اهن و سپاسی سابقه حضور در سپاهان و تراکتور را دارد و در زمان اوجش از خوب های ایران نیز به شمار می رفت. اما مصدومیت کهنه ای که داشت سرانجام در قرمزهای تبریز گریبان او را گرفت و او 2 سال از فوتبال دور بود. فصل قبل نیز کسی بدنبال این مدافع خوش اخلاق که شم بالایی در گلزنی روی کرنرها را دارد نرفت و پیش بینی هم می شد که این فصل هم او بی تیم بماند و گویا همانطور هم شد و شاید اگر در نیم فصل هم مشتری برای او پیدا نشود خداحافظی دور از انتظاری را در انتهای فصل از او شاهد باشیم.

6- محمدعلی احمدی

زوج خط دفاعی طالبی در بهترین تیم تاریخ ذوب آهن کسی نبود به جز علی احمدی. مدافع فصل قبل سپاهان با حضور بازیکنانی مثل هادی عقیلی و عبدا... کرمی جایی در ترکیب اصلی طلایی پوشان نصف جهان نداشت و حسین فرکی هم کمتر به او بازی داد. البته او پس از اینکه همسر خود را از دست داد از لحاظ کیفی بسیار افت داشت و از یک مدافع نسبتا خوب به یک نیمکت نشین ثابت تبدیل شد. او با اتمام قراردادش تصمیم به جدایی گرفت اما کسی بدنبال این مدافع کرمانی و خوش قد و قامت نرفت و او هم همانند هم بازی سابقش بدون تیم باقی ماند.

7- احمد آل نعمه

دفاع خوزستانی که اغلب فوتبال دوستان او را با شوت های ویرانگر و ضربات آزاد مهلک می شناسند با حضور در جمع 23 نفر پایانی کی روش در جام جهانی برزیل به شدت قیمتش بالا رفت و با تراکتور در فصل قبل قرارداد میلیاردی بست و گرانترین مدافع ایران در فصل چهاردهم نام گرفت. آل نعمه که 32 سال سن دارد نیم فصل از جمع تبریزی ها جدا شد و به ولایت خود و تیم فولاد بازگشت. به علت قیمت خیلی بالایی که آل نعمه مدنظر دارد کمتر کسی بدنبال او می رود. اما شاهد این بودیم که پیکان برای لیگ پانزدهم به توافق رسید اما با توجه به سقوط این تیم چپ پای شوت زن اهوازی هم در جمع نفراتی قرار گرفت که بدون تیم باقی ماندند.

8- محمد صلصالی

دفاع با صلابت و کاپیتان سابق ذوب آهن در تیم فصل گذشته یحیی جایی نداشت و به مشهد کوچ کرد. در پدیده هم با توجه به دو مدافع خارجی مشهدی ها کمتر به بازی گرفته شد و با پایان یافتن قراردادش تمایلی به تمدید نداشت. او هم از نام هایی است که در جمع بازیکنان آزاد قرارداشته و با 31 سال سن بدنبال تیم ندارد.

9- سروش سعیدی

دفاع 24 ساله جنوبی برای حضور در یک تیم نظامی و گذراندن دوره سربازی به ملوان انزلی پیوست اما با حضور قلعه نویی در انزلی، ژنرال با توجه به داشتن چند مدافع خوب مثل کنعانی، آهی و پورغاز تمایلی به حفظ این بازیکن نداشت و این دفاع 24 ساله از فهرست انزلی چی ها برای فصل پانزدهم خارج شد.

 

*هافبک ها:

10- میلاد نوری

هافبک 29 ساله که سابقه حضور در فولاد، استقلال، صبا و پیکان را دارد، از بازیکنانی بود که به عنوان یک طراح نظر خیلی ها را به خود جلب کرد اما حضور زود هنگام او در تیم بزرگی مثل استقلال کمی او را دچار افت کرد و از سطح اول فوتبال ایران دور شد. فصل قبل او هم در پیکان حضور داشت و هم در استقلال اما در آبی پوشان پایتخت به او بازی نرسید و تصمیم به بازگشت به صبا گرفت اما گویا در تیم شهریار هم جایی نداشت و دایی اعلام کرد که نوری را نمی خواهد و در اقدامی عجیب تصمیم به حفظ سامان آقازمانی کرد و نوری که بهترین دورانش را در صبا طی کرد جایی در این تیم نخواهد داشت و از بازیکنانی است که در کمال تعجب بدون تیم خواهد بود.

11- محمدرضا مهدوی

کاپیتان سابق پگاه و داماش که فصل گذشته در خوزستان حضور داشت از عواملی بود که توانست تیم عبدا... ویسی را در لیگ نگه دارد و یک مهره کلیدی در میانه میدان برای استقلالی های خوزستان به شمار رفت. حالا با رسیدن او به 34 سالگی و جوانگرایی که ویسی در تیمش کرده گویا باشگاه دیگری بدنبال او نیست و شاید در پایان این فصل شاهد خداحافظی این هافبک طراح و شوت زن گیلانی با مستطیل سبز باشیم.

12- میثم بائو

بازیکن سابق تیم های پرسپولیس، استقلال و تراکتور که حتی سابقه پوشیدن شماره 10 قرمزپوشان پایتخت را نیز دارد فصل قبل و در نیم فصل دوم به استقلال خوزستان پیوست و عملکرد نسبتا خوبی را داشت اما گویا جوانگرایی تیم عبدا... ویسی جایی را برای هافبک 32 ساله نگذاشته است و بائو باید برای حضور در لیگ برتر پانزدهم بدنبال مشتری باشد.

13- احمد جمشیدیان

هافبک تهاجمی شمالی که فوتبال خود را از ملوان آغاز کرد و سابقه حضور در سپاهان، تراکتورسازی، استقلال، راه آهن و پیکان را دارد نقطه اوج خود را در نصف جهان سپری کرد و مغز متفکر او در میانه میدان در نتایج سپاهان قلعه نویی هم در لیگ و هم در آسیا نقش عمده ای داشت. این بازیکن 31 ساله با سقوط پیکان به دسته اول تصمیم به جدایی گرفت اما مشتری برای او پیدا نشد و این پلی میکر خوش استیل فعلا خانه نشین است.

14- ایمان باصفا

هافبکی که قلعه نویی از او به عنوان یک استعداد در لیگ سیزدهم نام برد و حدود 2 ، 3 بازی هم بیشتر برای آبی ها به بازی گرفته نشد، فصل گذشته به طور قرضی راهی همنام خوزستانی شد ولی مصدومیت شدید، چندبار باعث شد تا این هافبک 23 ساله در لیست خروج ویسی قرار بگیرد. پس از پاین فصل او باید به استقلال باز می گشت اما مظلومی هم مانند ویسی باصفا را نخواست تا در اوج جوانی این بازیکن هم بدون تیم بماند.  

15- میلاد زنیدپور

مارکوپولو فوتبال ایران که فقط یک سال فوق العاده در راه آهن داشت و حتی ملی پوش هم شد. اما عدم ثبات او در تیم هایی که داشت و تیم عوض کردن های متوالی منجر به این نشد که روند خوب او در زردپوشان تهرانی ادامه دار باشد و هرروز از روز قبل بدتر شد. تیم آخر او نفت مسجد سلیمان بود اما در آنجا هم چیز خاصی از او دیده نشد و این چپ پای 29 ساله با استیل خاص خودش فعلا لیگ را از خانه تماشا خواهد کرد تا احتمالا تیمی لیگ برتری با او قرارداد ببندد که با سابقه ای که از او سراغ داریم کمی بعید است که او را در لیگ پانزدهم مشاهده کنیم.

 

*مهاجمین:

16- کریم انصاری فرد

Ansari Fard2

آقای گل لیگ سیزدهم که برای ادامه فوتبالش راهی اسپانیا و پامپلونا شد دوره موفقی را سپری نکرد و گویا تصمیم به بازگشت گرفته است. اما نکته عجیب این بود که فقط استقلال بدنبال این 25 ساله خوش استیل رفت و انصاری فر که بازیکن آزاد هم محسوب می شود احتمال دارد تا شروع فصل مشتری پیدا کرده و قراردادی را امضا کند. کریم که در سایپا، پرسپولیس و تراکتورسازی سابقه حضور دارد در بازگشت به ایران فعلا بلاتکلیف است اما با توجه به کیفیتی که از این مهاجم ملی پوش و جوان بعید به نظر می رسد او در ایران بی تیم بماند.

17- محمد عباس زاده

AbbasZadeh1

ستاره سابق نساجی و آقای گل دسته اول که با توجهات بسیاری راهی پرسپولیس شد در تیم فصل قبل دایی نمایش خوبی داشت اما به یکباره نیمکت نشین شد و در لیگ چهاردهم هم با درخشش پدیده ای به نام مهدی طارمی به نیمکت قرمزها چسبید و او ساز جدایی را کوک کرد. مهاجم 25 ساله قائمشهری که مورد علاقه علی دایی بود پیش پینی می شد با حضور شهریار در صبا راهی این تیم شود اما این اتفاق نیافتاد و برانکو هم او را از لیست خود خارج کرد. بی شک سبک بازی و شم بالای گلزنی او باعث خواهد شد تا بزودی تیم پیدا کند و با توجه به اینکه باشگاه هم قرارداد او را یکطرفه فسخ کرده به عنوان بازیکن آزاد می توانیم بزودی شاهد حضور او در یک تیم لیگ برتری باشیم.

18- میلاد سلیمان فلاح

مهاجمی که با صبا به فوتبال معرفی شد اما این معرفی کمی دیر و در 25 سالگی رخ داد. فصل قبل ژنرال آبی ها او را به استقلال آورد اما مطابق انتظار کاری از پیش نبرد و او هم مانند عباس زاده پرسپولیس نیمکت نشین ثابت بود. با اتمام قراردادش باشگاه رضایت نامه او را صادر کرد و به عنوان بازیکن آزاد احتمال زیاد راهی تیمی در حد و اندازه های پایین جدول خواهد شد.

19- سیدمهدی سیدصالحی

مهاجم 34 ساله ای که در 4 تیم بزرگ فوتبال ایران بازی کرده و در همه آنها نیز عملکرد قابل دفاعی داشته با بالا رفتن سن کم کم به پایان دوران بازیگری اش نزدیک می شود. سیدصالحی یک چهرچوب شناس قهار است و عمللکرد او در استقلال خوزستان فصل قبل نیز نشان داد که او هنوز قابلیت لیگ برتری بودن را دارد. زمزمه های حضور او در استقلال اهواز هم در فصل پیش رو شنیده شد اما او فعلا قراردادی با هیچ تیمی به امضا نرسانده است.

20- سیاوش اکبرپور

بازیکن چند پستی و 30 ساله سابق آبی ها که هیچ وقت در حد و اندازه های یک ستاره نبود در فصل قبل نیز با پیکان دوره خوبی را سپری نکرد و با سقوط این تیم نیز ساز جدایی کوک کرد. اکبرپور که به جز استقلال در استیل آذین و تراکتور هم سابقه حضور دارد باتوجه به اینکه در این فصل مشتری نداشت از دنیای فوتبال خداحافظی کرد.

21- محسن بیاتی نیا

در 35 سالگی شاید نتوان به این تمام کننده قهار به عنوان مهاجم اصلی اعتماد کرد اما مانند کلودیو پیزارو بایرن او با تجربه و قدرت چهارچوب شناسی بالا در هر لحظه ای می تواند خطرناک باشد. بیاتی نیا که با پاس قهرمان ایران و با تیم ملی قهرمان بازی های آسیایی 2002 شد به سال ها و شاید حتی روزهای آخر فوتبالش نزدیک می شود. او فصل قبل در گسترش حضور داشت اما مصدومیت او را از مستطیل سبز دور کرد و شاید همین مسئله او را به فکر خداحافظی هم بیاندازد. او که در استقلال، ذوب آهن و راه آهن هم سابقه حضور دارد تقریبا همیشه مشتری داشته و اگر مشتری برای او در این فصل هم پیدا شود نباید خیلی تعجب کرد.

22- جهانگیر عسگری

مهاجم 28 ساله مشهدی که بیشتر فوتبالش را در داماش سپری کرد سابقه حضور در صباباتری، راه آهن و پیکان را هم دارد و فصل قبل هم که در پیکان حضور داشت بدلیل نمایش ضعیف و شاید مشکلات با سرمربی کنار گذاشته شد و از آن زمان بدون تیم است. او که هم سرعتی و هم فیزیکی است معمولا در تیم های رده پایین حضور داشته و شاید اگر تیمی هم در این فصل در لیگ انزدهم او را بخواهد از قعرنشینان باشد.

23- مهرداد اولادی

مهاجم سابق نساجی، پرسپولیس، استقلال و ملوان که شاید همین تیم آخر نیز بهترین دوره خود را درلیگ برتر سپری کرد اما برخی مسائل باعث شد تا از جمع انزلی چی ها خارج شود و از نیم فصل گذشته همچنان بدون تیم باقی مانده است. او که سابقه گلزنی در دربی برای پرسپولیس را دارد هیچوقت در عملکردش ثبات نداشته و پر از فراز و نشیب بوده است. این 30 ساله قائم شهری بعید به نظر می رسد در لیگ برتر امسال جایی داشته باشد و احتمالا باید به فکر تیمی در دسته اول فوتبال ایران برای خود باشد.

24- عباس محمدرضایی

Mohammad_rezayi

یک بازیکن با قابلیت های متفاوت. هم توانایی حضور در کناره ها و هم قابل اعتماد در نوک پیکان حمله. بازیکن 32 ساله ای که در صبا، استقلال، سایپا و فجر سپاسی سابقه بازی دارد و فصل قبل نیز شاگرد فرهاد کاظمی در راه آهن بود. او حالا در جمع بی تیم های لیگ برتر بوده و فعلا تیمی به سراغ بازیکن خوش تکنیک اسفرجانی نرفته است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز