رقابت های جهانی قزاقستان دست کمی از رقابت های پارالمپیک نداشت

سیامند رحمان: رکورد تاریخی ام را در ریو به ثبت می رسانم

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۰۹:۳۲:۲۹
کد خبر: ۳۰۴۸۸۲
سیامند رحمان: رکورد تاریخی ام را در ریو به ثبت می رسانم
قهرمان سنگین وزن وزنه برداری جانبازان و معلولین جهان گفت: از هفده سالگی تاکنون مشغول وزنه زدن هستم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا سیامند رحمان قوی ترین مرد دارای معلولیت جهان، یک گام بیشتر تا ثبت بالاترین رکورد تاریخ وزنه برداری فاصله ندارد و برای این حرکت تاریخی، چشم انتظار بازی های پارالمپیک 2016 ریو است.

وی اخیرا در رقابت های قهرمانی آزاد آسیا و اقیانوسیه که در کشور قزاقستان برپا بود، موفق شد دو بار رکورد پیشین خود را که در بازی های پاراآسیایی اینچئون به ثبت رسانده بود، ارتقا دهد و اکنون با رکورد 295 کیلوگرم، همچنان عنوان قوی ترین مرد دارای معلولیت جهان را برای خود حفظ کرده است.

قهرمان طلایی رقابت های قزاقستان پیرامون سطح این مسابقات گفت: رقابت های قزاقستان در سطحی بالاتر از انتظار برگزار شد و همه کشورها با قدرت تمام در آن حضور یافته بودند. به جرات می توانم بگویم که رقابت های قزاقستان از نظر برگزاری، سالن و استیج، چیزی از بازی های پارالمپیک لندن کم نداشت.

رحمان افزود: در گروه فوق سنگین 12 وزنه بردار حضور داشتند که رقابت من در گروه A با شش وزنه بردار انجام شد. در حرکت اول 270 کیلوگرم را انتخاب کردم و در دو حرکت باقی مانده، با انتخاب وزنه های 293 و 295، رکورد پیشین جهان را که خودم در بازی های پاراآسیایی اینچئون به ثبت رسانده بودم، دو بار ارتقا دادم.

دارنده نشان طلایی بازی های پارالمپیک لندن خاطر نشان کرد: رقابت های وزنه برداری به خصوص در دسته فوق سنگین، جذابیت زیادی دارد و در قزاقستان نیز روز مسابقه من و آقای امین زاده سالن از شور و اشتیاق خاصی برخوردار بود و تماشاچیان زیادی برای دیدن مسابقه آمده بودند.

وی با اشاره به مسیری که در ورزش قهرمانی طی کرده است، گفت: از هفده سالگی تاکنون که بیست و هفت سال دارم، مشغول وزنه زدن هستم. اوایل رکوردم 120 کیلوگرم بود و به تدریج توانستم رکوردهایم را افزایش بدهم. این افزایش گاهی آنقدر سریع بود که مرتب از من تست دوپینگ می گرفتند!

رحمان در همین زمینه افزود: در کمتر از یکسال از ورود حرفه ایم به وزنه برداری در مسابقات جهانی جوانان آمریکا موفق شدم رکوردم را به 230 کیلوگرم برسانم و بعد از آن با گروه بزرگسالان رقابت داشتم.

قوی ترین مرد دارای معلولیت جهان تصریح کرد: برای ثبت رکورد 300 کیلوگرم از پارالمپیک لندن صبر کرده ام و با نظر کادر فنی می خواهم آن را در بازی های پارالمپیک ریو 2016 به ثبت برسانم.

رحمان که هم اکنون دانشجوی ترم سوم حقوق در دانشگاه آزاد پیران شهر نیز هست، در پایان اضافه کرد: حدود سه ترم است که در رشته حقوق تحصیل می کنم و جا دارد از ریاست محترم دانشگاه آزاد پیران شهر، دکتر معروف، به خاطر همکاری هایی که با من برای شرکت در اردوها و مسابقات داشتند، قدردانی کنم.

سیامند رحمان و احمد امین زاده، دو نماینده ایران در رقابت های فوق سنگین قزاقستان بودند که به ترتیب با کسب نشان های طلا و نقره موفق شدند دو سکوی مهم این دسته را از آن ایران کنند و به دنبال آن، سهمیه رقابت های پارالمپیک را نیز بدست آوردند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز