هندبال بانوان باید پیشرفت کند

می‌آبادی: سیاست ثامن‌ کار روی رشته‌های پایه‌ است/ همه باشگاه‌ها پشتوانه هندبال هستند

۱۳۹۴/۰۵/۱۲ - ۱۳:۳۸:۴۹
کد خبر: ۳۰۵۰۰۲
می‌آبادی: سیاست ثامن‌ کار روی رشته‌های پایه‌ است/ همه باشگاه‌ها پشتوانه هندبال هستند
دبیر فدراسیون هندبال گفت: امروز در استان ها تحولات خوبی ایجاد شده و حتی شهرهایی چون یزد، بوشهر و خوزستان فعالیت های خوبی را در این رشته آغاز کرده اند.

 

به گزارش سرویس ورزشی برنا، صبح امروز دوشنبه 12 مرداد نشست رسانه ای تیم ملی هندبال جوانان بانوان با حضور سید ابوالحسن مهدوی رییس فدراسیون هندبال، فرامرز می آبادی دبیر کل فدراسیون، دکتر فرامرز می آبادی رییس سازمان تیم های ملی، دکتر پروانه نظرعلی نایب رییس بانوان، مریم کریمیان سرمربی تیم ملی جوانان و بازیکنان تیم ملی هندبال دختران در تالار هندبال برگزار شد.

می آبادی با اشاره به روند برنامه ریزی اردوهای هندبال خاطرنشان کرد: نگاه رییس فدراسیون به بانوان نگاه ویژه و متفاوتی بود که می تواند تبدیل به الگویی برای کل بانوان کشور شود؛ پیش از این به دلیل نگرش های منفی رسیدن به تراز مالی یک دغدغه برای فدراسیون محسوب می شد که باتوجه به تغییر این نگرش در میان مسوولان و سرمایه گذاران توسط فدراسیون این دغدغه ها مرتفع شد و حتی با وجود مخالفت های سفر به اندونزی این اتفاق رخ خواهد داد.

در ادامه می آبادی به استعدادهای نوجوان در هندبال پرداخت و گفت: امروز در استان ها تحولات خوبی ایجاد شده و حتی شهرهایی چون یزد، بوشهر و خوزستان فعالیت های خوبی را در این رشته آغاز کرده اند. استعدادیابی و استعدادپروری در استان های مختلف در حال انجام است که ثمرات آن در آینده و در هندبال و سایر رشته های پایه ای قابل مشاهده است.

فرامرز می‌آبادی در نشست خبری فدراسیون در خصوص انصراف تیم ثامن‌الحجج سبزوار از لیگ برتر هندبال اظهار داشت: هنوز نامه رسمی در این خصوص به دست ما نرسیده و خبر را از بخش‌های دیگر شنیده‌ام. فدراسیون هندبال احترام زیادی برای ثامن‌ و فعالیت‌هایی که در هندبال انجام داده، دارد. این تیم 3 سال قهرمان لیگ بوده و برای ما مهم است که این باشگاه به فعالیت خود ادامه دهد.

وی در ادامه افزود:‌ ما دست روی دست نمی‌گذاریم و هر تیم دیگری هم که کناره‌گیری کند برای بازگرداندنش تلاش می‌کنیم چرا که معتقدیم همه این باشگاه‌ها پشتوانه هندبال هستند.

دبیر فدراسیون هندبال افزود: سیاست ثامن‌الحجج سبزوار کار روی رشته‌های پایه‌ است و در این خصوص برنامه‌ریزی کرده و می‌خواهد به این بخش‌ها بپردازد.

وی در خصوص مسابقات هندبال جام ریاست‌جمهوری گفت: این مسابقات در بخش‌های مختلف نوجوانان، جوانان و پیشکسوتان برگزار می‌شود و هدف ما این است که بخش‌های مختلف هندبال حفظ شود. خوشبختانه امروز در استان‌ها در نگاه‌ به هندبال نوجوانان تحول ایجاد شده و در گوشه، گوشه کشور می‌بینیم که در بخش نوجوانان کار می‌کنند و این پیشرفت خوبی محسوب می‌شود.

می‌آبادی در خصوص حمایت از هندبال بانوان گفت: ما معتقدیم که نصف جامعه را زنان تشکیل داده‌اند و باید به هندبال بانوان برای رضایت نیمی از جامعه توجه شود. ما در لیگ بانوان برنامه‌های زیادی داریم، با وجود اینکه شرایط سختی به لحاظ مالی داشتیم با قرض گرفتن از اشخاص و با وجود اینکه می‌دانستیم بانوان در جمع 4 تیم اول قرار نمی‌گیرند آنها را به اندونزی اعزام کردیم.

دبیر فدراسیون هندبال گفت: در مسابقات جوانان قزاقستان 5 تیم امکان راهیابی به مسابقات جهانی را دارند. با توجه به اینکه هیچ رشته تیمی بانوان به مسابقات جهانی راه نیافته هندبال بانوان این فرصت را دارد تا خط‌شکنی کند. این یک افتخار بزرگ است و اکنون که شرایط ایجاد شده باید برای رسیدن به موفقیت توانایی خود را به ظهور برسانند.

نظر شما