بازخوانی پرونده تقابل های قلعه نویی و آبی ها

امیر-استقلال؛ از مشت گره کرده تا بغض گلو گرفته

۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۰۸:۴۲:۴۳
کد خبر: ۳۰۵۰۳۲
امیر-استقلال؛ از مشت گره کرده تا بغض گلو گرفته
اگر احیانا دربی های روز جمعه را ندیدید؛ به هیچ وجه بازی استقلال و ملوان را از دست ندهید.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، هفته دوم لیگ برتر فوتبال ایران پنج شنبه و جمعه به انجام می رسد. به رغم برگزاری دو دربی در اصفهان و تبریز بسیاری از نگاه ها معطوف به ورزشگاه آزادی و جدال امیر قلعه نویی با استقلال و پرویز مظلومی خواهد بود.

پرافتخارترین مربی تاریخ لیگ برتر زودتر از آن چیزی که فکرش را می کرد به پست تیم سابق خود خورد. البته مشکلات مدیریتی ملوانان باعث شد ژنرال هفته اول روی نیمکت تیمش ننشیند و این احتمال هم می رود که در هفته دوم و مسابقه با استقلال، بازهم او سکونشین باشد اما بدون شک تقابل قلعه نویی با استقلال ولو از روی سکو هم حاشیه های جذاب و دیدنی ای دارد.

البته این اولین باری نیست که قلعه نویی رو در رو و چشم در چشم تیم سابق و محبوب خود قرار می گیرد. پیش از این وی 8 بار در لیگ برتر با سمت سرمربی مقابل آبی پوشان پایتخت قرار گرفته است. در ادامه به طور کامل راجع به این تقابل ها صحبت می کنیم.

9955

لیگ دوم: فصل 81-82

استقلال اهواز 2- استقلال تهران یک

قلعه نویی اوایل فصل به جای جلال چراغپور، هدایت استقلال اهواز را به عهده گرفت. پیروزی 2-1 تیم او مقابل استقلالی که زرینچه را به عنوان مربی موقت روی نیمکت خود می دید؛ یکی از اصلی ترین عوامل بقای اهوازی ها در لیگ برتر بود. البته آن دیدار حواشی خاص خودش را هم داشت که هیچ گاه تکلیفش مشخص نشد ولی یکی، دو سال پیش باعث محرومیت شش ماهه جواد زرین چه و محمد نوازی شد زیرا مدعی شده بودند استقلالی ها برای باختن در این بازی به قلعه نویی راه داده اند ولی نتوانستند این ادعایشان را اثبات کنند.

800

لیگ هفتم: فصل 86-87

مس کرمان یک- استقلال تهران صفر

امیر قلعه نویی بعد از اتمام برنامه سه ساله اش از استقلال جدا شد و برای فصل بعد با تیمی قرارداد نبست. تا اینکه اواسط فصل هدایت مس کرمان را بر عهده گرفت. او در دیدار برگشت لیگ هفتم موفق شد در کرمان، با یک گل از سد استقلال تحت هدایت فیروز کریمی بگذرد. مشت های گره کرده قلعه نویی بعد از آن بازی هنوز در ذهن استقلالی ها باقی مانده است.

955

لیگ نهم: فصل88-89

استقلال یک- سپاهان صفر

سپاهان2- استقلال صفر

در این فصل، مرفاوی هدایت استقلال را عهده دارد بود و قلعه نویی بعد از یک فصل حضور در استقلال، به اصفهان آمده بود تا با ستاره های آبی پوشش به قهرمانی برسد. بازی رفت با تک گل امید روانخواه به سود استقلال به اتمام رسید. حاشیه های کله خروس و شکایت های رحمتی و طالب لو هم از نکات جالب آن دیدار بود.

بازی برگشت در فولادشهر با نتیجه 2-0 به سود سپاهان خاتمه یافت تا قلعه نویی هم انتقام بگیرد و هم مقدمات قهرمانی تیمش را فراهم کند.

 

لیگ دهم: 89-90

استقلال4- سپاهان3

سپاهان یک- استقلال یک

بدون شک بهترین جدال تاریخ دو تیم استقلال و سپاهان در این فصل اتفاق افتاد. جدال ستاره های ملی پوش سپاهان امیر قلعه نویی با استقلال هجومی مظلومی. شبی که زیباترین گل های ایران در آن به ثمر رسید و در شب اشتباهات سریالی رحمتی و محمدی این استقلال بود که 4-3 به پیروزی رسید.

بازی برگشت در اصفهان با نتیجه 1-1 خاتمه یافت.

800

لیگ یازدهم: 91- 90

استقلال2- تراکتورسازی3

تراکتورسازی صفر- استقلال2

قلعه نویی هدایت تراکتورسازی را بر عهده گرفت و به جای امیرخان، لقب امیرپاشا را از سمت هواداران تراکتور دریافت کرد. بازی رفت در آزادی برگزار شد و ماحصل آن پیروزی 3-2 قلعه نویی مقابل استقلال مظلومی بود. تنها برد امیر مقابل استقلال در آزادی. روزی که مجیدی گل اول بازی را زد و خوشحالی معناداری را جلوی نیمکت تراکتور و شخص قلعه نویی انجام داد. اما درخشش سیدمحسن حسینی در نهایت تراکتور را برنده میدان کرد.

دیدار برگشت این دو تیم حرف و حدیث های زیادی داشت. روزی که جباری روی دو پنالتی بحث برانگیزی که ترکی به نفع آنها گرفت، تراکتور زیر نظر ژنرال را شکست داد و آنها را از قهرمانی دور کرد. بین نیمه این مسابقه جباری با قلعه نویی و همدانی درگیری پیدا کرد.

این ها جدال های قلعه نویی با استقلال تا پیش از بازی جمعه بود. 8 بازی و به جای ماندن آمار 4 باخت، 3 برد و 1 تساوی برای امیر.

قلعه نویی در آزادی دو بار باخت و یک بار هم  برد و مقابل مظلومی هم 2 شکست، 1 برد و یک تساوی برای بهترین مربی تاریخ لیگ برتر بر جای ماند.

اگر احیانا دربی های روز جمعه را ندیدید؛ به هیچ عنوان بازی استقلال و ملوان را از دست ندهید.  تقابل قلعه نویی و مظلومی تا جدال او و رحمتی از دیگر دوئل های بازی روز جمعه خواهد بود.

نظر شما