پانیونیوس، تیمی با قدمت ولی کم افتخار

کریم به دنبال الهه خوشبختی/ آخرین قمار اولین آسیایی

۱۳۹۴/۰۵/۱۶ - ۱۳:۵۰:۵۳
کد خبر: ۳۰۶۱۳۴
کریم به دنبال الهه خوشبختی/ آخرین قمار اولین آسیایی
انصاری فرد باید بداند اگر نمایش خوبی در یونان نداشته باشد؛ دیگر نمی تواند امیدی به حضور در تیم ها و لیگ های معتبر اروپایی داشته باشد و خیلی زود باید به ایران و یا لیگ های حاشیه خلیج فارس برگردد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، یکی از مهم ترین معماهای نقل و انتقالات امسال ایران این بود که کریم انصاری فرد بعد از یک فصل کابوس وار در اوساسونا به لیگ برتر بازمی گردد یا خیر. در همین رابطه هم تیم های مدعی و غیرمدعی پرشماری از استقلال و سایپا تا راه آهن و تراکتورسازی خواهان جذب او شدند ولی کریم از همان ابتدا، تمایلی به بازی در ایران نداشت و می خواست هر طور شده در اروپا به فوتبال خود ادامه دهد. انصاری فرد حتی چشمش را روی دلارهای نفتی عرب ها هم بست و از بین سه گزینه نروژی، پرتغالی و یونانی گزینه آخر را انتخاب کرد و با قراردادی یک ساله و قرضی از اوساسونا به پانیونیوس پیوست. قراردادی که چیزی در حدود 200 هزار یورو هم برای تیم یونانی خرج برداشت.

Ansari Fard3

پانیونیوس چیست و کجاست؟

پانیونیوس باشگاهی با قدمتی 124 ساله است  و به همین دلیل یکی از سه لقب مهم این تیم، "تاریخی ها" است. اسم کامل این تیم در نوع خود بسیار جالب توجه و عجیب و غریب است. "پانینیوس جیمیناستیکو سیلیگوس اسمیرینیس" نام کامل این تیم است که در منطقه نئا اسمیرنی، از شهرهای حاشیه ای آتن، قرار دارد. به نوعی پانیونیوس بعد از پانایتینایکو و آ اِ ک مهم ترین تیم شهر آتن به شمار می رود. آن ها با 54 دوره حضور در لیگ یونان، از این حیث به طور مشترک و به همراه آ اِ ک در رده چهارم قرار دارد و با کسب دو عنوان دومی و سه عنوان سومی به عنوان هفتمین تیم برتر تاریخ لیگ یونان شناخته شده است.

افتخارات قرمز فیروزه ای ها:

همان طور که پیش تر اشاره شد پلنگ ها، علی رغم قدمت زیاد تیم متوسطی در یونان به شمار می روند و بهترین مقام آن ها در لیگ این کشور دو عنوان دومی بوده که در سال های 1951 و 71 بدست آمده است. آن ها دو بار هم در جام برندگان اروپا شرکت کرده اند که در سال 99 موفق شدند تا مرحله یک چهارم نهایی هم بالا بیایند ولی حریف تیم قدرتمند لاتزیو نشدند و از گردونه مسابقات حذف شدند. آن ها همچنین 4 بار در جام یوفا حضور پیدا کردند که آخرین بار آن در سال 2008 رخ داد که در مرحله گروهی از دور مسابقات کنار رفتند. پانیونیوس یک بار هم در سال 2008 در جام اینترتوتو شرکت کرد و البته توفیقی برایشان به همراه نداشت.

لیگ یونان:

طبق رده بندی ای که اتحادیه اروپا انجام داده، لیگ یونان دوازدهمین لیگ معتبر قاره به حساب می آید. سوپرلیگ یونان علی رغم اقتصاد این کشور، از لحاظ امکانات در وضعیت خوبی قرار دارد. تیم های پانایتینایکو، المپیاکو، آاِک جزو مهم ترین و پرافتخارتیرن تیم های این کشور به حساب می آیند. پانیونیوس سال قبل از بین 18 تیم، در رده سیزدهم قرار گرفت.

سرمربی:

مارینوس اوزونیدیس، سرمربی 46 ساله پانیونیوس از فصل قبل هدایت این تیم را بر عهده گرفت. وی در زمان بازیگری در پست دفاع بازی می کرد و آپوئل نیکوزیا، مهم ترین تیمی بود که او در آن عضویت داشت. نکته جالب اینکه مهم ترین تجربه مربیگری مارینوس هم به همان تیم آپوئل بازمی گردد که حدفاصل سال های 2006 تا 2008 در این تیم مربیگری کرد.

کریم انصاری فرد اعلام کرده مارینوس به شدت به دنبال او بوده و اعتقاد عجیبی به بازی اش دارد و می خواهد از بازیکن ایرانی تیمش به عنوان مهاجم اصلی استفاده کند.

انصاری فرد در همین رابطه گفت: در جلسه‌ای که داشتیم به من گفت اصرار داشتم باشگاه تو را جذب کند. حتی گفت با وجود تعطیلات آخر هفته، برای تو بلیت گرفتیم تا هرچه زودتر بتوانیم مذاکرات را نهایی کنیم. او می‌گفت من به تو ایمان دارم و مطمئنم که می‌توانیم همکاری بسیار خوبی داشته باشیم

شانس بازی کردن کریم:

انصاری فرد قول فیکس بازی کردن را از مسئولین باشگاه و سرمربی تیم گرفته و اصلا به همین دلیل است که قید حضور در لیگ پرتغال را زد و به این تیم آمد تا دوباره بتواند با تعداد دقایق بالایی که بازی می کند؛ اعتماد به نفس از دست رفته اش را بازیابد و دوباره به تیم ملی بازگردد.

دو بازیکن یونانی دیگر جزو اصلی ترین رقبای کریم هستند که البته به نظر نمی رسد مشکلی در فیکس بازی کردن انصاری فرد ایجاد کنند.

بازیکن تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 گفت: شاید ایرانی‌ها نسبت به لیگ یونان آشنایی نداشته باشند ولی امکانات فوتبال در اینجا فوق‌‌العاده است. می‌توانم به جرأت بگویم باشگاه‌ها به اندازه باشگاه‌های تراز اول اروپا امکانات دارند. از روز اول نقل و انتقالات هدفم این بود که به باشگاهی بروم که شانس بازی داشته باشم. فصل گذشته در اوساسونا این شانس را نداشتم. امسال ولی شرایط فرق دارد و می‌خواهم فصل خوبی را داشته باشم.

خارجی ها:

کریم انصاری فرد اولین آسیایی تاریخ پانیونیوس به حساب می آید. در حال حاضر هم به جز او، دو بازیکن آرژانتینی به نام های ایباگازا و لئوناردو ویلایبا، یک بازیکن کامرونی به نام اولیویر بوماله و دو بازیکن آلبانیایی به نام های جورگو مکسی و دامیان گنجینی در تیم این فصل پانیونیوس حضور خواهند داشت.

و البته مهمترین خارجی های تاریخ این باشگاه هم دو بازیکن اروگوئه ای به حساب می آیند. آلوارو رکوبا و فابین استویانوف در سال 2008  و در زمانی که این تیم در جام یوفا و بعد تر اینترتوتو حضور داشت به عضویت درآمدند ولی با استعفای رئیس متمول این تیم، این بازیکنان هم بار سفر از یونان را بستند.

تکمله: در نهایت امیدواریم کریم بتواند در این تیم که فصل گذشته در جدول 18 تیمی یونان، سیزدهم شد بتواند خودش را نشان دهد چرا که سرمربی پانیونیوس علاقه زیادی به بازیکنان جوان دارد و میانگین سنی 22/7 سال این تیم هم همین نکته را تایید می کند. انصاری فرد باید بداند اگر نمایش خوبی در یونان نداشته باشد؛ دیگر نمی تواند امیدی به حضور در تیم ها و لیگ های معتبر اروپایی داشته باشد و خیلی زود باید به ایران و یا لیگ های حاشیه خلیج فارس برگردد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز