والیبال قهرمانی آسیا

سیچلو: نباید قوانین به گونه‌ای باشد که ژاپن با ۳ شکست فینالیست شود

۱۳۹۴/۰۵/۱۶ - ۱۹:۴۵:۰۶
کد خبر: ۳۰۶۲۲۵
سیچلو: نباید قوانین به گونه‌ای باشد که ژاپن با ۳ شکست فینالیست شود
سرمربی تیم ملی والیبال قطر با بیان اینکه پیش از آغاز این مسابقه می دانستیم که مسابقه سختی برابر ژاپن خواهیم داشت، گفت: نباید قوانین مسابقات به این شکل باشد که تیمی با 3 شکست فینالیست شود.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، خوان سیچلو پس از شکست تیمش و باز ماندن از فینال مسابقات والیبال قهرمانی والیبال مردان آسیا گفت: در ابتدا به تیم ژاپن تبریک می گویم. از این نتیجه بسیار ناراحت هستم. پیش از آغاز این مسابقه حساب کرده بودیم که مسابقه سختی برابر ژاپن خواهیم داشت. اما قوانین این مسابقات به این شکل بود که تیمی تنها با 3 شکست می تواند در نیمه نهایی به ما برسد. به هر حال آنها بسیار با تجربه تر از تیم ما بودند و تجربه حضور در المپیک، لیگ جهانی و آسیایی داشتند. از طرفی شاگردان من چنین تجربه ای را نداشتند.

سیچلو فشردگی و تحلیل فیزیکی شاگردانش را عامل این شکست ندانست و اضافه کرد: فکر نمی کنم فشردگی تاثیری در این مسابقه داشت. همانطور که قبلا گفته بودم. برای نخستین بار بود که بازیکنانم به مرحله نیمه نهایی این رقابت ها رسیده بودند و از نظر ذهنی برایشان بسیار سخت و دشوار بود. اما از همین لحظه باید برای فردا آماده شویم و والیبال را در آن مسابقه یاد بگیریم.

تماشاگران ایرانی در این مسابقه حضور پر رنگی داشتند و تیم ملی ژاپن را تشویق می کردند. اما سیچلو بیان کرد: همیشه در این سالن سر و صدای تماشاگران زیاد است. قطعا این صداها تاثیرگذار است، همانطور که تیم ملی ایران توانست در مسابقات برابر تیم های بزرگ پیروز شود. اما این موضوع برای ما نمی تواند بهانه خوبی باشد.

سیچلو که پیش از هدایت تیم ملی قطر در تیم ملی والیبال ایران به عنوان دستیار ولاسکو حضور داشت در پاسخ به سوال خبرنگاری که این تیم های قطر و ایران را مقایسه کند، گفت: نمی توانم این دو تیم را مقایسه کنم. من لحظات خیلی خوبی در کنار تیم ملی ایران داشتم. در نظر بگیرید ایران با تیم دوم به این مسابقات آمده است و 14 بازیکن اصلی حضور ندارند. از طرفی تیم قطر با تمام نیروی خود پا به این مسابقات گذاشته است. اما هر دو تیم به مرحله نیمه نهایی رسیده اند. در سال 2011 با تیم ایران توانستیم قهرمان این مسابقات شویم اما حالا شرایط فرق کرده است و والیبالیست های رشد بیشتری داشته اند. تیم قطر هم در طی این مدت تلاش بسیاری کرده تا توانسته به این شرایط برسد.

ابراهیم کاپیتان تیم ملی والیبال قطر در این نشست خبری عنوان کرد: در این مسابقه روز خوبی نداشتیم و نتوانستیم عملکرد خوبی به نمایش بگذاریم. اشتباهات فراوانی در این مسابقه مرتکب شدیم که اشتباهات ما فرصت هایی برای تیم ژاپن رقم زد و همین ترتیب آنها توانستند در این مسابقه پیروز شوند.

تیم ملی والیبال قطر در مرحله نیمه نهایی 3 بر یک مغلوب ژاپن شد و از راه یابی به فینال مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا باز ماند.

نظر شما