ایران ۱ - ژاپن ۳

سامورایی‌ها بر بام آسیا/ توقف یک قدم مانده به جام

۱۳۹۴/۰۵/۱۷ - ۱۹:۱۴:۱۱
کد خبر: ۳۰۶۵۴۳
سامورایی‌ها بر بام آسیا/ توقف یک قدم مانده به جام
تیم ملی ب والیبال ایران در دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا شکست خوردند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، دیدار نهایی هجدهمین دوره مسابقات والیبال قهرمانی مردان آسیا در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و تیم ملی ب والیبال ایران در این مسابقه به مصاف ژاپن رفت و سه بر یک مغلوب این تیم شد.

ملی پوشان ایران در ست سوم این دیدار ۲۵ بر ۱۸ به پیروزی رسیدند اما در ست های اول، دوم و چهارم به ترتیب با امتیازهای ۲۵ بر ۱۷، ۲۵ بر ۲۲ و ۲۵ بر ۲۲ مغلوب ژاپن پرافتخارترین تیم این رقابت های آسیا شدند و به عنوان نایب قهرمانی اکتفا کردند.

پوریا فیاضی، مصطفی شریفات، حمزه زرینی ، مسعود غلامی، محمد طاهر وادی، فرهاد پیروت پور و علی حسین (لیبرو) بازیکنان آغاز کننده تیم ایران در این مسابقه هستند.

داوران این مسابقه از کشورهای چین و قطر بودند که به ترتیب به عنوان داور اول و دوم قضاوت دیدار نهایی جام هجدهم را بر عهده داشتند.

تیم ملی والیبال ژاپن با هفت مقام قهرمانی، سه نایب قهرمانی و سه مدال برنز، عنوان پرافتخارترین تیم این رقابت ها را در ۱۷ دوره گذشته در اختیار دارد و در این دوره مدال های طلا خود را به عدد هشت رساند. یعنی این کشور در 1۴ دوره این رقابت ها بر روی سکو رفته است که بیش از نیمی از سکوها بهترین آسیا بوده است. ملی پوشان ژاپنی انگیزه بسیار زیادی در دیدار نهایی برای پیروزی بر ایران داشتند.

والیبال ایران نیز با دو مدال طلا (2011 و 2013)، دو عنوان نایب قهرمانی (2009 و ۲۰۱۵) و یک مدال برنز در سال 2003 در رتبه چهارم افتخارآفرینان این رقابت ها قرار دارد. نایب قهرمانی ایران باعث شد که جام بعد از دوره متوالی حضور در ایران به کشور ژاپن برود.

نصراله سجادی معاون ورزش حرفه ای و قهرمانی، غلامرضا شعبانی بهار معاون ورزش همگانی وزیر ورزش وجوانان نیز از ابتدای این مسابقه تماشاگر ویژه تلاش دو تیم ایران و ژاپن بودند.

تعداد تماشاگران حاضر در سالن ۱۲ هزارنفری آزادی تهران در این مسابقه به اندازه بازی های تیم ملی والیبال ایران در لیگ جهانی بود و دیگر هیچ جای خالی حتی روی پله ها وجود نداشت.

گزارش کوتاه هر ست به قرار زیر است:

ست نخست؛ ایران ۱۷ – ژاپن ۲۵

در ست نخست اولین امتیاز به چین رسید. وقت استراحت نخست این ست ۸ بر ۷ به ایران رسید. وقت استراحت فنی دوم ۱۶ بر ۱۳ به چین رسید. رضا صفایی، فرهاد سال افزون و مجتبی غلامی سه تعویض پیمان اکبری سرمربی تیم ملی ب والیبال ایران در این مسابقه بود اما باز هم نتیجه نداد و ملی پوشان ۲۵ بر ۱۷ مغلوب شدند.

در ست نخست تیم ژاپن ۱۷ امتیاز از اسپک، دو امتیاز از دفاع و ۶ امتیاز از اشتباهات تیم ایران به دست آورد. تیم ایران ۹ امتیاز از اسپک و ۸ امتیاز از اشتباهات بازیکنان ژاپن کسب کرد. تیم ایران در این ست از سرویس و دفاع امتیازی کسب نکرد.

ست دوم؛ ایران ۲۲– ژاپن ۲۵

در ست دوم نیز نخستین امتیاز به ژاپن رسید. در این ست وقت استراحت نخست نیز ۸ بر ۶ به ژاپن رسید تانسبت به ست نخست تیم ایران یک گام عقب نشینی کرده باشد. اما ملی پوشان در امتیاز ۱۰ با ژاپن برابر شدند. وقت استراحت فنی دوم این ست نیز ۱۶ بر ۱۴ به ژاپن رسید. تیم ایران در این ست نیز ۲۵ بر ۲۲ مغلوب شد تا دو بر صفر از ژاپن عقب بماند.

در این ست سال افزون و رحمان داوودی نیز به مسابقه آمدند. عملکرد تیم ایران در این ست شامل ۱۲ امتیاز اسپک، یک امتیاز دفاع . ۹ امتیاز اشتباهات بازیکنان ژاپن بود. ژاپن در این ست ۱۴ امیتاز از اسپک به دست آورد، سه امتیاز از دفاع و دو امتیاز از سرویس به دست آورد و با ۶ امتیاز اشتباهات بازیکنان ایران، ۲۵ امتیاز کسب کرد.

ست سوم؛ ایران ۲۵ – ژاپن ۱۸

در ست سوم نخستین امتیاز به تیم ایران رسید. در این ست رحمان داوودی از ابتدای ست در مسابقه بود .دو تیم پایاپای رقابت کردند و وقت استراحت فنی نخست ۸ بر ۶ به ایران رسید تا امید دوباره در تماشاگران و بازیکنان زنده شود.

وقت استراحت دوم نیز ۱۶ بر ۱۲ به ایران رسید تا ژاپنی ها چهار امتیاز عقب بیافتند. فرهاد سالن افزون نیز به زمین رفت و تیم ملی ب والیبال با پیروزی ۲۵ بر ۱۸ در این ست انگیزه مضاعف به دست آورد و تماشاگران نیز حمایت خود را شدیدتر کردند.

در این ست تیم ایران ۱۹ امتیاز از اسپک به دست آورد که آمار بسیار خوبی است، یک امتیاز از دفاع و پنج امتیاز از اشتباهات بازیکنان ژاپن به دست آورد. تیم ژاپن نیز ۱۱ امتیاز از اسپک، دو امتیاز از دفاع و سرویس و پنج امتیاز از اشتباهات بازیکن ایران به دست آورد.

ست چهارم؛ ایران ۲۲– ژاپن ۲۵

نخستین امتیاز دوباره به ژاپن در این ست رسید و وقت استراحت فنی نیز ۸ بر ۶ به این تیم رسید. این ست فراز و نشیب زیادی داشت به گونه ای که بین دو استراحت فنی اول و دوم، سرمربیان دو تیم ایران و ژاپن استراحت درخواست کردند. وقت استراحت فنی دوم نیز ۱۶ بر ۱۳ به ژاپن رسید تا تیم ایران به شکست نزدیک شود. در نهایت تیم ایران این ست را نیز ۲۵ بر ۲۲ واگذار کرد تا سه بر یک مغلوب ژاپن شده باشد.

نظر شما