معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان:

ورزش در مشهد به طور طبیعی جنبه فرهنگی پیدا می‌کند/ خراسان رضوی جایگاه موثری در برنامه‌های وزارت دارد

۱۳۹۴/۰۵/۱۷ - ۲۱:۰۲:۱۸
کد خبر: ۳۰۶۵۵۷
ورزش در مشهد به طور طبیعی جنبه فرهنگی پیدا می‌کند/ خراسان رضوی جایگاه موثری در برنامه‌های وزارت دارد
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان ضمن تاکید بر وجود ظرفیت‌های فراوان در خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی ظرفیت بسیاری برای اجرای برنامه‌ها و مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی دارد.
غلامرضا شعبانی بهار در حاشیه افتتاحیه ششمین جشنواره فرهنگی ورزشی امام رضا (ع) (دو امدادی جاده ولایت) در گفتگو با خبرگزاری برنا از خراسان رضوی، اظهار کرد: بارگاه منور رضوی ظرفیت عظیمی را در خراسان رضوی در تمامی حوزه‌ها ایجاد  کرده و این شرایط سبب شده تا این استان از دیگر استان‌های کشور متمایز شود و در بسیاری از برنامه‌ها و اهداف وزارت ورزش و جوانان نقش تاثیرگذاری را ایفا کند.
وی افزود: استان خراسان رضوی در ورزش قهرمانی، همگانی و بخش‌های فرهنگی مورد نظر وزارت پیش قراول است به طوری که هر برنامه با کیفیتی که توسط وزارت و فدراسیون‌های ورزشی می‌خواهد برگزار شود اولین استانی که به ذهن برگزار کنندگان می‌رسد خراسان رضوی می‌باشد.
شعبانی بهار با تاکید بر اینکه وجود بارگاه منور امام رضا (ع) به طور طبیعی به ورزش در این استان جنبه فرهنگی می‌دهد گفت: مشهد با توجه به ظرفیت‌هایی که در خود دارد از جمله اسکان و پذیرایی و ظرفیت‌های دیگری که به دلیل گردشگری در این شهر وجود دارد به راحتی می‌تواند بهترین میزبان برای مسابقات ملی و بین المللی باشند.
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان بیان کرد: استان خراسان رضوی و مشهد با توجه به وسعت و جمعیتی که دارد و ظرفیت عظیم فرهنگی که در این منطقه وجود دارد می‌تواند طلایه دار فرهنگ و اخلاق در ورزش کشور باشد.
وی تصریح کرد: در حال حاظر خراسان رضوی در زمینه ورزش و جوانان شرایط خوبی در کشور دارد زیرا یکی از برترین مدیران ما در این استان مشغول به فعالیت است که توانسته فضای آرام و بدون حاشیه‌ای را برای  ورزش استان فراهم کند همچنین روابط خوبی از خراسان رضوی با مسئولین کشوری و برگزار کننده مسابقات برقرار شده که سبب پیشرفت ورزش استان می‌شود.
شعبانی بهار با بیان اینکه باید نگاهی متوازن از سوی اداره کل باید به تمام نقاط استان وجود داشته باشد گفت: نباید نگاه به ورزش قهرمانی یا ورزش همگانی باشد و یا توسعه ورزش در شهرستانی مشخص باشد بلکه باید اداره کل نگاهی متوازن به تمامی حوزه‌های ورزش و جوانان در استان داشته باشد.
معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان تاکید کرد: مشهد باید در تمامی عرصه‌ها اولین در کشور باشد و سال 2017 که این شهر به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام انتخاب خواهد شد ظرفیت عظیمی در حوزه جوانان و ورزش به وجود می‌آید که اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با حمایت استانداری خراسان رضوی و وزارت ورزش و جوانان از این فرصت استفاده کند.
شعبانی بهار یادآور شد: خراسان رضوی در توسعه ورزش همگانی همواره جزء استان‌های برتر و مجری در کشور بوده است و برنامه ریزی‌های خوبی را با توجه به بررسی وزاتخانه انجام داده است و برگزاری پیاده وری خانوادگی صبح و نشاط نشان از همت و برنامه ریزی این استان دارد که مجموعه توانمند در آن تلاش می‌کنند.
نظر شما