بارسلونا - سویا؛ انتقام با اهداف مختلف

چک اول، دشت اول، جام اول

۱۳۹۴/۰۵/۱۹ - ۰۰:۳۷:۴۴
کد خبر: ۳۰۶۹۳۶
چک اول، دشت اول، جام اول
در نهایت باید ببینیم کدام یک از این دو تیم موفق به گرفتن انتقام از دیگری می شود. بارسا یا سویا؟

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تنور فوتبل اروپایی دوباره از سه شنبه شب داغ می شود. سوپرجام قاره سبز قرار است فرداشب در یک دوئل تمام اسپانیایی برگزار شود. بارسلونا و سویا. انریکه و امری. اولین مسابقه معتبر فوتبال در فصل جدید که قرار است در گرجستان به انجام برسد و  جامی که در نهایت به یکی از این دو تیم داده شود. جامی که می تواند سرآغازی بر فتح جام های اصلی تر در طول سال ۲۰۱۵-۲۰۱۶ باشد. سویا فصل قبل دنیپرو را شکست داد و قهرمان یورو لیگ شد و بارسا هم با شکست ۳-۱ یووه، فاتح چمپیونز لیگ شد و پا به این مسابقه گذاشت.

کاتالان ها پیش فصل پرنوسانی داشتند و بعد از شکست مقابل من یو، چلسی و فیورنتینا با برد رم و فتح جام خوان گامپر به استقبال سویایی خواهند رفت که بعد از پشت سر گذاشتن یک فصل موفق، به دنبال ادامه روند رو به رشد خود خواهد بود.

بارسا فصل پیش در لالیگا دو بار مقابل سویا بازی کرد و ابتدا در نیوکمپ ۵-۱ حریف آندولوسی خود را شکست داد و بعد از آن در سانچز پیسخوان ۲-۲ مساوی کرد. از نکات ویژه دو بازی ذکر شده می توان به شکستن رکورد تلمو زارا توسط مسی اشاره کرد. ستاره آرژانتینی بارسا ۲۲ بار توانسته به تیمهایی که اونای امری سرمربی آن ها بوده گل بزند و از طرفی این سرمربی اسپانیایی در ۱۹ رویارویی با بارسا، هیچ گاه به برتری دست پیدا نکرده است.

رکورد امری مقابل همتای خود در بارسا هم جالب نیست. دو باخت به سلتای تحت هدایت انریکه و یک باخت و یک تساوی در زمانی که لوییز هدایت بارسا را بر عهده داشته؛ باعث شده تا اونای به شدت به دنبال یک انتقام سخت از آبی اناری ها  و شخص لوییز انریکه مارتینز باشد.

این سومین فینال تمام اسپانیایی سوپرجام خواهد بود. پیش از این در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۱۴ شاهد این اتفاق بودیم که پای سویا در هر دو دیدار خودنمایی می کند. اولی بین سویا و بارسا بود که سفیدها ۳-۰ بردند و بعد از آن در سال ۲۰۱۴، رئال توانست ۲-۰ سویا را از پیش رو بردارد و جام را مال خود کند.

بلوگرانا در پی این هستند تا با شکست سویا هم انتقام شکست سال ۲۰۰۶ را بگیرند و هم بتوانند ضمن پیروزی بر حریف خود به پنجمین قهرمانی در سوپرکاپ نائل شوند و از این حیث رکورددار شوند.

تاریخچه بازی های این دو تیم نشان می دهد بارسایی ها کار چندان ساده ای برای تقابل با سویایی ها ندارند. ۸۰ برد برای بارسا، ۳۸ برد برای سویا و ۳۴ تساوی ماحصل تلاش این دو تیم تا به الان در جدال های رودر رو بوده است.

۵ برد، ۱۰ باخت و ۶ تساوی، نتیجه تقابل های بارسا با تیمهای اسپانیایی در اروپا بوده و در آن سو سویا هم از ۱۵ بازی به ۶ پیروزی دست پیدا کرده و همین تعداد بازی را واگذار کرده و در مابقی جدال ها به مساوی ختم شده است.

ایوان راکیتیچ، آدریانو و دنی آلوز مهم ترین بازیکنانی هستند که از سویا راهی بارسلونا شده اند و حالا تقابلشان با تیم سابق در نوع خود جالب توجه است. ویتولو و دنیس سوارز هم در طرف مقابل این شرایط را دارند.

مثلث تهاجمی بارسا مقابل رم هم نشان داد که همچنان در اوج آمادگی به سر می برد اما بیماری بدموقع نیمار او را حدود دو تا سه هفته به دور از میادین کرده است. اضافه بر آن یوردی آلبا هم دیگر بازیکنی است که نمی تواند به علت مصدومیت تیمش را در جدالبا سویا همراهی کند. در آن سو امری بعد از رفتن باکا، به چیرو ایموبیله، کرون دلی و کوین گامیرو دل خوش کرده است.

در نهایت باید ببینیم کدام یک از این دو تیم موفق به گرفتن انتقام از دیگری می شود. بارسا یا سویا؟

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز