رئیس کمیته ملی المپیک در ملایر:

موزه المپیک ایران راه اندازی می شود

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۰۸:۰۰:۰۷
کد خبر: ۳۰۷۳۷۷
موزه المپیک ایران راه اندازی می شود
‌کیومرث هاشمی گفت: بحث جدیدی در کمیته ملی المپیک مطرح شده که موزه‌ای را تحت عنوان موزه المپیک راه‌اندازی کنیم که کار مطالعاتی آن انجام شده و فاز اجرایی آن نیز امسال و سه ماهه ابتدایی سال آینده انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان،‌ رئیس کمیته ملی المپیک در دومین جلسه کمیسیون ورزشی در ملایر، افزود: ورزش شهروندی یکی از رسالت‌های اصلی شهرداری‌ها است که باید بررسی شود که چه باید انجام داد تا از این ظرفیت استفاده کنیم.

وی با اشاره به مشکلات هیات‌های ورزشی که در این نشست مطرح شد، گفت: اگر برنامه‌ای واحد و مدون در مجموعه ورزش شهرستان و نه فقط اداره ورزش به وجود آید بسیاری از نگرانی‌ها و دغدغه‌ها کمتر مشاهده می‌شود.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: در ورزش دنیا 4 مولفه تعریف شده است که براساس آن‌ها هر دستگاه و حوزه وظایفی دارد که اگر هر حوزه به وظایف ذاتی خود در ارتباط با این 4 مولفه عمل کند مشکلات کمتر است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر توسعه ورزش همگانی به ویژه در بخش بانوان، اظهارکرد:‌در این زمینه بسیاری از دستگاه‌ها چون اداره ورزش، شهرداری‌ها، وزارت بهداشت، آموزش و پرورش و ... می‌توانند به توسعه ورزش همگانی و عمومی کردن ورزش کمک کنند.

هاشمی با بیان اینکه در دنیا به لحاظ علمی و مدیریتی ثابت شده است که رسالت اصلی شهرداری‌ها توسعه ورزش شهروندی و ایجاد کردن فضاهای ورزش در محلات است، تصریح کرد: امروزه یکی از کارهایی که برای روی آوردن مردم به ورزش انجام می‌شود تلفیق ورزش و تفریح است.

وی با بیان اینکه طرح ارتقای نظام سلامت یکی از طرح‌های اصلی دولت تدبیر و امید است، گفت: در این طرح سرمایه‌گذاری خوبی انجام شده است ولی باید پرسید چه سهمی از اعتبارات در بخش پیشگیری این طرح برای نه ورزش قهرمانی بلکه ورزش برای ارتقای سلامت عمومی جامعه هزینه شده است.

هاشمی افزود: آموزش و پرورش نیز در این امر نقش اساسی دارد و یکی از رسالت‌های اصلی آموزش و پرورش عمومی کردن ورزش در میان دانش‌آموزان است، دانش‌آموزان امروز پدران و مادران آینده شهر هستند.

وی با تأکید بر اینکه اصل و اساس ورزش در دنیا آموزش و پرورش است، گفت: دومین مولفه ورزش قهرمانی است که رسالت اصلی در این بخش مأموریت اداره ورزش است و در این بخش نیز شهرستان ملایر پتانسیل‌های خوبی دارد که باید به شکل‌های مختلف ساماندهی شود.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: یکی از طرح‌هایی که می‌توان مطرح کرد این است که سرمایه‌گذاری در ورزش شهرستان با توجه به طرح آمایش سرزمین روی پتانسیل‌های ورزشی اصلی شهرستان مانند کشتی،‌صورت پذیرد.

هاشمی با اشاره به بحث استعدادیابی در آموزش و پرورش گفت: چهارمین مولفه نیز ورزش حرفه ‌ای است که این بخش باید در سطح باشگاه‌ها مدیریت شود که ما در کشور باشگاهداری به معنای واقعی نداریم.

وی با اشاره به ابزارهای مورد نیاز برای اجرایی شدن این مولفه‌ها، ‌ادامه داد: نخستین ابزار نیروی انسانی است که در کشور و شهرستان در دو بعد استعدادها و مربیانی که این استعدادها را شناسایی می‌کنند از این نیروی انسانی بهره‌مند هستیم.

هاشمی با تاکید بر اینکه پیشکسوتان در ملایر مظلوم واقع شده‌اند، گفت: باید از ظرفیت پیشکسوتان در زمینه کاری هر یک از آن‌ها استفاده شود، این پیشکسوتان توقع مالی نداشته و فقط احترام می‌خواهند. البته در این زمینه کارهای خوبی نیز در شهرستان انجام شده و نشست‌هایی توسط اداره ورزش برگزار شده است.

وی خواستار تشکیل شورای ورزش شهرستان به ریاست فرماندار ملایر شد و افزود: تمامی دستگاه‌های ذیربط، کارشناسان و پیشکسوتان،در این شورا عضو شوند.

وی افزود: بحث جدیدی در کمیته ملی المپیک مطرح شده که موزه‌ای را تحت عنوان موزه المپیک راه‌اندازی کنیم که کار مطالعاتی آن انجام شده و فاز اجرایی آن نیز امسال و سه ماهه ابتدایی سال آینده انجام می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز