نمایش متفاوت جنوبی‌ها

از این استقلال تا آن استقلال!

۱۳۹۴/۰۵/۲۴ - ۱۰:۳۶:۰۰
کد خبر: ۳۰۸۱۸۷
از این استقلال تا آن استقلال!
اقدام ویسی در این فصل واقعا شایسته تقدیر است اما چرا هم نام اهوازی این کار را نکرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، لیگ امسال قبل از اینکه آغاز شود پر از جنجال و حاشیه بود. حاشیه هایی بر سر اینکه کدام تیم در لیگ می ماند و کدام می رود که سرانجام راه آهن ماند و پیکان رفت. اما شاید مهم ترین اتفاق امسال واگذاری امتیاز فولاد نوین به استقلال اهواز در حال سقوط به دسته دوم بود.

آبی پوشان اهوازی که چندسالی است برای ماندن در دسته اول تلاش می کنند و از شانس یا با شایستگی در لیگ می مانند. امسال فولاد نوین موفق شد با قهرمانی در دسته اول جواز حضور در لیگ برتر بگیرد اما بدلیل مسائل مدیریتی قانونا نمی توانست یکی از 16 تیم لیگ برتر باشد. به همین دلیل مسئولین فوتبال خوزستان که نمی خواستند سهمیه از استان خارج شود استقلال اهواز را لیگ برتری کردند و سهام فولادنوین را به این تیم فروختند.

اما مسئله جالب این بود که استقلال اهواز به جوان های آکادمی فولاد اعتقادی نداشت و فقط باتجربه های از کار افتاده را به خدمت گرفت و سیاستشان هم این بود که فقط تیم یک فصل در لیگ بماند. جوان های خوب آکادمی فولاد از جانب سیاوش بختیاری زاده دیپورت شدند تا او با استفاده از پیرمردهایش ماراتن لیگ برتر را با ماندن به پایان برساند. احتمالا هم این اتفاق نتیجه ای را در بر نخواهد داشت و بجز 10 ، 15 میلیارد بدهی چیز دیگری عاید فوتبال خوزستان و تیم با ریشه استقلال اهواز نخواهد کرد. نتایجی که آنها تا اینجای کار بدست آوردند و کیفیت ضعیفی که در بازی ها ارائه دادند هم از همین حالا زنگ خطر را برای آنها بصدا درآورده است.

اما دیگر استقلال لیگ که از قضا آن هم در خوزستان است با هدایت ویسی اعتقاد شدیدی به استفاده از استعدادها دارد. همه نوینی های دیپورت شده از سوی عبدا... مورد تایید قرار گرفتند ولی با هدفی متفاوت؛ ویسی گفت که می خواهد برای کسب سهمیه و شاید حتی قهرمانی بجنگد و این فکر که شاگردانش برای ماندن دست و پا بزنند را از ذهن آنها دور کرد و حالا صنعتی ها گویا این صحبت ها را جدی گرفته اند و ستاره های جوان خوزستانی همه تیم ها را با مشکل رو به رو کرده اند. برد مقابل فولاد و پرسپولیس که همواره از مدعیان هستند و شکست در عین شایستگی در فولاد شهر و مقابل سپاهان مدافع عنوان قهرمانی همه گواهی بر این مدعاست.

دوندگی بالا و تکنیک مثال زدنی با هزینه کم و آینده درخشان هم به نفع باشگاه است و هم به نفع فوتبال ایران. این اقدام ویسی واقعا شایسته تقدیر است اما چرا هم نام اهوازی این کار را نکرد تا جایی برای پیشرفت بیشتر بازیکنان با استعداد جنوبی باشد؟استقلال اهواز که هفته گذشته هم به ملوان باخت یکی از کاندیداهای سقوط به دسته اول است که این اتفاق برای فوتبال پر از استعداد خوزستان خوشایند نیست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز