هدف ما استفاده از سالن ها به صورت تخصصی است؛

دکتر گودرزی: با یاری دستگاه‌ها، طی ۵سال به استانداردهای ورزش همگانی می رسیم

۱۳۹۴/۰۵/۲۹ - ۱۰:۳۴:۰۸
کد خبر: ۳۰۹۷۷۶
دکتر گودرزی: با یاری دستگاه‌ها، طی ۵سال به استانداردهای ورزش همگانی می رسیم
وزیر ورزش و جوانان از اکبر مالکی مربی پیشکسوت ورزشی و موسس باشگاه فرهنگی ورزشی جاویدان تقدیر کرد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان، دکتر محمود گودرزی عصر دیروز چهارشنبه 28 مرداد، به همراه دکتر شعبانی بهار معاون ورزش همگانی خود با حضور در مجموعه ورزشی شهید کشوری، با اکبر مالکی مربی پیشکسوت ورزشی و مروج ورزش همگانی دیدار کرد.

وی باحضور در سالن دوومیدانی مجموعه شهید کشوری با جمعیت کثیر سبزپوشان باشگاه جاویدان (18 تا 70 سال)رو به رو شد که مشغول تمرینات بدنی بودند.

دکتر گودرزی از 31 سال خدمت صادقانه اکبر مالکی مربی این باشگاه، تقدیر کرد و گفت: مالکی با فعالیت های سلامت محور خود تعداد زیادی از مردم کشور را به ورزش همگانی ترغیب کرده که از وی قدردانی می کنیم.

وزیر ورزش و جوانان با یادآوری خاطراتی از دوران دروازه بانی و مربی گری اکبر مالکی، اظهار داشت: کاری که مالکی می کند پزشکان نمی کنند چرا که او سلامتی را همراه با نشاط و تندرستی به مردم هدیه می کند.

دکتر گودرزی با بیان این که من به عنوان نماینده دولت تدبیر و امید برای قدردانی از زحمات مروج ورزشی اینجا حضور دارم، گفت: امیدوارم جوانان و کسانی که ورزش را کنار گذاشته اند به تأسی از وی به ورزش روی آورند. به هر حال آمده ایم که بگوئیم میبینیمتان، و متوجه خدماتتان هستیم.

او در ادامه و در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات وزارت ورزش و جوانان در خصوص ورزش همگانی، اظهار داشت: از سال نود و سه، 10 درصد اعتبارات فدراسیون ها به ورزش همگانی اختصاص یافت که در پایان همان سال آمار ورزشکاران ثبت شده نیز نزدیک به 10 درصد رشد کرد.

دکتر گودرزی افزود: امیدواریم با افزایش اعتبارات به بخش همگانی بدون لطمه به ورزش قهرمانی شرایط زیرساختی و انسانی آن رافراهم کنیم و در جهت توسعه آن گام برداریم. ما می توانیم بایاری همه دستگاه ها در یک دوره زمانی پنج ساله به استانداردهای لازم در توسعه ورزش همگانی دست یابیم.

وی همچنین درباره استفاده از فضاهای ورزشی نیر اذعان داشت: تلاش ما استفاده تخصصی از سالن های ورزشی است. اما سالن ها باید به صورت بهره ور استفاده شوند و بهره وربه این معنا که از حداکثر فضا با کیفیت بالا تر بهره گرفته شود.

دکتر گودرزی در همین ارتباط و در خصوص این که آیا سالن دوومیدانی شهید کشوری می تواند به رشته های دیگر تعلق گیرد؟ به خبرنگار برنا گفت: اگر سالن به یک رشته اختصاص داشته باشد و بتواند تمام مدت خدمات ارائه دهد بهتر است که رشته فعال استفاده ببرد. هدف ما استفاده از سالن ها به صورت تخصصی است.

او در پایان در پاسخ به این سوال که آیا خود وزیر ورزش و جوانان ورزش را در برنامه های خود قرار داده است یا خیر؟ گفت: من 3 روز در هفته و یک ساعت و نیم ورزش می کنم و گاهی نیز به فعالیت های ورزشی نظیر والیبال و شنا می پردازم.

نظر شما