با شکست مقابل لهستان

ملی‌پوشان نوجوان از راهیابی به فینال بازماندند

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۰۸:۲۴:۴۲
کد خبر: ۳۱۰۳۹۲
ملی‌پوشان نوجوان از راهیابی به فینال بازماندند
تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان در مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جهان امروز به مصاف تیم لهستان رفت و این بازی با نتیجه 3 بر یک به نفع قهرمان اروپا به پایان رسید.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، طبق نظر محمد وکیلی سرمربی تیم ملی والیبال نوجوانان کشورمان ارنج اصلی تیم ملی والیبال ایران در این دیدار را جواد کریمی(پاسور)٬ رسول آقچه لی(پشت خط زن)٬ طیب عینی٬ علی اصغر مجرد(دفاع وسط)٬ اسماعیل مسافر٬ امیرحسین اسفندیار(دریافت کننده قدرتی) و اسماعیل طالبی(لیبرو) تشکیل داد.

در این دیدار یاماموتا کازویوشی از ژاپن به عنوان داور اول و مارچلو پیروبین از آرژانتین به عنوان داور دوم قضاوت دیدار را بر عهده دارند.

** ست نخست

بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در این دیدار علاوه بر این‌که انگیزه راهیابی به فینال مسابقات را داشتند می‌خواستند انتقام باخت بازی نخست مرحله مقدماتی را نیز از قهرمان اروپا بگیرند.

بازی با سرویس تیم ایران آغاز شد و نخستین امتیاز برای ملی‌پوشان کشورمان به ثبت رسید. سرمه‌ای‌پوشان کشورمان به خوبی سرویس‌زنان قدرتمند لهستانی‌ را مهار کردند و اجازه امتیازآوری به آن‌ها ندادند.

آن‌ها از دقایق ابتدایی بازی کار را با قدرت آغاز کردند ولی لهستانی‌ها نیز تیم دست و پا بسته‌ای نبودند و در برابر شاگردان وکیلی قدرت‌نمایی می‌کردند.

وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 4 به نفع نوجوانان ایران رقم خورد.

جواد کریمی به خوبی در این ست با پاس‌های خوب خود هم تیمی‌هایش را تغذیه کرد و کاپیتان آقچه‌لی نیز با اسپک‌های خوب خود برای ایران امتیازآوری کرد.

دردقایقی از این ست بازیکنان لهستان مهره‌های کلیدی تیم ایران را مهار کردند و اختلاف امتیاز خود را به حداقل رساندند ولی شاگردان وکیلی نمی‌خواستند به این راحتی نتیجه ست را به حریف واگذار کنند و با دفاع‌های خوب خود مانع از امتیازآوری آن‌ها شدند.

وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 15 به نفع تیم لهستان به پایان رسید.

امتیازات 2 تیم در دقایقی از بازی پایاپای دنبال می‌شد. اسپک‌های علی‌اصغر مجرد در این ست دیوار دفاعی حریف را به خوبی لرزاند و سباستین پاولیک مجبور شد در امتیاز 16 بر 19 تقاضای وقت استراحت کند و پس از ورود شاگردانش به زمین دوباره در پوئن 20 بر 16 دومین وقت استراحتش را بگیرد تا بلکه از این طریق سرعت امتیازآوری بازیکنان ایران را کاهش دهد.

این ست با نتیجه 25 بر 18 به نفع تیم ملی ایران به پایان رسید.

**ست دوم

ست دوم دیدار ایران و لهستان در مرحله نیمه‌نهایی مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان در شرایطی آغاز شد که نوجوانان لهستانی ست نخست را با اختلاف امتیاز بالا واگذار کردند.

بازی با سرویس سفیدپوشان حریف آغاز شد و آن‌ها نخستین امتیاز را به دست آوردند. آن‌ها به خوبی شاگردان وکیلی را آنالیز کردند و در این ست یارگیری خوبی داشتند و بازیکنان تیم ایران در دقایق ابتدایی کار کمتر موفق به امتیازآوری بودند.

سرویس‌ پرشی موجی لهستانی‌ها با کمترین نقص زده می‌شد و دریافت اول‌های ایران در برخی دقایق بازی به آن‌ها نمی‌رسید و پاسور تیم ملی کشورمان نمی‌توانست تاکتیک‌های مورد نظر را به خوبی اجرا کند.

وقت استراحت فنی ست نخست این بازی با نتیجه 8 بر 5 به نفع تیم ملی لهستان رقم خورد.

در امتیاز 11 بر 6 وکیلی تقاضای وقت استراحت فنی کرد تا از این طریق به شاگردانش نکات فنی را گوشزد کند.

سرویس‌های خوب لهستانی‌ها در این ست کار دریافت را بسیار سخت کرده بود و بازیکنان تیم ملی دردریافت دچار مشکل شده بودند. باوجود این‌که نتیجه ست نخست بازی به نفع تیم ایران رقم خورده بود ولی بازیکنان از شرایط روحی مطلوبی در ادامه کار برخوردار نبودند.

وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 10 به نفع تیم ملی نوجوانان لهستان رقم خورد.

در کنار سرویس‌های خوب بازیکنان لهستان دریافت‌های اول‌ ناقص بازیکنان کشورمان و اشتباهات فردی آن‌ها در امتیازآوری لهستا‌نی‌ها نقش قابل توجهی داشت. در امتیاز 16 بر 20 پوریا یلی به جای علی‌اصغر مجرد وارد زمین شد. وکیلی با تعویض‌های خود در صدد تغییر تاکتیک بازیکنان بود که در دقایق پایانی تا حدودی جواب داد قهرمان نوجوانان اروپا باتجربه‌تر از آن بودند که نتیجه ست را به ایران واگذار کند.

این ست با نتیجه 25 بر 21 به نفع تیم ملی لهستان به پایان رسید.

** ست سوم

در این ست بابک موسوی به جای امیرحسین اسفندیار در ترکیب قرار گرفت. این ست با سرویس بازیکنان تیم ایران آغاز شد و نخستین امتیاز برای حریف به ثبت رسید.

بازهم لهستانی‌ها که تمرکز اصلی خود را روی زدن سرویس‌های هدفمند و پرشی موجی گذاشته بودند موفق عمل کردند و اختلاف امتیاز خود را نسبت به تیم ایران بالا بردند.

اما سرمه‌ای پوشان کشورمان که به این راحتی نمی‌خواستند حضور در بازی فینال را از دست دهند تمام توان خود را به کار گرفتند تا حریف موفق به امتیازآوری نشود.

وقت استراحت فنی نخست این ست با نتیجه 8 بر 7 به نفع تیم لهستان رقم خورد.

لهستانی‌ها نمی‌خواستند با پذیرفتن باخت مقابل ایران حضور در بازی فینال را از دست دهند آن‌ها با تمام قوا مقابل ملی‌پوشان کشورمان برنامه‌های دفاعی خود را انجام می‌دادند.

وکیلی در امتیاز 10 بر 13 اقدام به گرفتن وقت استراحت فنی کرد و در این موقعیت به دست آمده نکات فنی را برای رسیدن به امتیاز بالاتر نسبت به حریف به شاگردانش بیان کرد.

وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 12 به نفع قهرمان اروپا رقم خورد.

مهار سرویس‌زنان قدرتمند لهستانی از سوی شاگردان وکیلی تا حدودی کار سختی بود. آن‌ها در این ست در دفاع روی تور مقابل اسپکرهای ملی‌پوش کشورمان به خوبی قدرت‌نمایی کردند. در امتیاز 18 بر 15 پوریا یلی به جای علی‌اصغر مجرد وارد زمین شد.

ست سوم بازی با نتیجه 25 بر 20 به نفع تیم لهستان به پایان رسید.

بعد از پایان ست سوم در زمان تعویض زمین بین بازیکنان 2 تیم درگیری لفظی به وجود آمد و دخالت کادر تیم‌ها و ناظر فدراسیون جهانی مانع از بروز مسائل حاشیه‌ای شد.

** ست چهارم

سرداور مسابقه پیش از آغاز ست چهارم به تیم ایران کارت زرد و به تیم لهستان کارت قرمز نشان داد.

طبق قانون فدراسیون جهانی کارت قرمز یک امتیاز را برای تیم حریف به همراه دارد و این مساله باعث شد تا ملی‌پوشان کشورمان کار را با داشتن یک پوئن آغاز کنند.

رسول آقچه‌لی بااسپک‌های خوب خود باز هم برای ایران در امتیازآوری موفق بود. اشتباهات فردی بازیکنان کشورمان در زدن سرویس امتیازات زیادی را به حریف اضافه کرد.

سرویس‌زنان لهستانی در این ست همانند 2 ست قبلی موفق تر از نوجوانان ایرانی بودند و محمد وکیلی مجبور شد در امتیاز 3 بر 5 وقت استراحت بگیرد.

وقت استراحت فنی نخست ست چهارم با نتیجه 8 بر 5 به نفع تیم ملی

رقم خورد.

علی‌اصغر مجرد بازیکن پست دفاع وسط تیم ملی کشورمان در جریان بازی به دلیل برخورد با زمین از ناحیه زانو احساس درد کرد که پزشک تیم به خوبی وی را مداوا کرد و مجرد توانست بازی را ادامه دهد.

در امتیاز 10 بر 6 میربابک موسوی به جای اسماعیل مسافر وارد زمین شد.

اشتباهات فردی بازیکنان ایران در زدن سرویس باعث شد تا به راحتی بر امتیازات لهستانی‌ها افزوده شود.

وقت استراحت فنی دوم این ست با نتیجه 16 بر 10 به نفع تیم لهستان رقم خورد.

بازیکنان تیم ایران بعد از وقت استراحت فنی با بازی خوب خود 3 امتیاز متوالی را به دست آوردند و سرمربی لهستانی‌ها در امتیاز 16 بر 13 وقت استراحت فنی گرفت تا به شاگردانش مسائل فنی را اعلام کند.

وکیلی در امتیاز 18 بر 19 دست به تعویض زد و علی رمضانی و اسماعیل مسافر وارد زمین شدند.

این ست با نتیجه 25 بر 22 به نفع تیم ملی لهستان به پایان رسید.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز