خداداد افشاریان در گفتگو با برنا:

شک نکنید داوری‌ها از این هم بدتر می‌شود!/ من بودم فغانی را یک جلسه هم محروم نمی‌کردم

۱۳۹۴/۰۶/۰۱ - ۲۳:۱۳:۱۷
کد خبر: ۳۱۰۶۳۴
شک نکنید داوری‌ها از این هم بدتر می‌شود!/ من بودم فغانی را یک جلسه هم محروم نمی‌کردم
کارشناس مجرب داوری گفت: مرسوم بود که محرومیت داور رسانه ای نشود اما بدلیل حساسیت موضوع دپارتمان و کمیته داوران تصمیمی گرفتند این موضوع را علنی کنند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، خداداد افشاریان کارشناس مجرب داوری ایران درباره محرومیت 4 جلسه ای فغانی داور پرسرو صدای این روزهای فوتبال ایران و همچنین قضاوت های ضعیف داوران در لیگ پانزدهم با خبرنگار برنا گفتگوی کوتاهی انجام داد.

وی ابتدا درباره محرومیت 4 جلسه ای علیرضا فغانی، اظهار داشت: به شخصه دوست نداشتم فغانی حتی یک جلسه هم محروم شود؛ ولی به هر حال داور باید تاوان اشتباهاتش را بدهد. باید دید نمره ناظر داوری به او چه بوده است.

افشاریان در پاسخ به اینکه آیا کار درستی بود که محرومیت فغانی رسانه ای شود، اذعان کرد: حرف شما کاملا درست است. مرسوم بود که محرومیت داور رسانه ای نشود اما بدلیل حساسیت موضوع دپارتمان و کمیته داوران تصمیمی گرفتند این موضوع را علنی کنند.

کارشناس داور کشورمان راجع به عملکرد ضعیف فغانی در بازی پرسپولیس – ذوب آهن، گفت: فغانی 4 ، 5 ماه سخت و طاقت فرسایی را پشت سر گذاشت و از لحاظ روحی اصلا شرایط خوبی نداشت؛ به نظرم وی تاوانی بسیار بیشتر از حقش را بخاطر بازی تراکتور و نفت پس داد که اصلا با میزان اشتباهش سنخیت نداشت. مشاهده کردیم پس از آن بازی سیاسیون و افراد غیرورزشی وارد این مسئله شدند که بنده در 20 سال اخیر چنین چیزی را ندیده بودم.

وی درباره قضاوت ضعیف داوران در لیگ امسال، خاطرنشان کرد: درمورد علت این موضوع باید واکاوی و آسیب شناسی صورت گیرد. نمی شود که داور را در کنار فوتبالیست، مربی، مدیر و بقیه افراد مشغول در فوتبال قرار داد ولی از لحاظ مالی نتوان آنها را باهم مقایسه کرد. مطمئنا داوری ها در هفته های آتی بد تر از این خواهد شد. اشتباه داوری در آسیا اروپا و تمام لیگ های معتبر صورت می گیرد اما هیچ جای دنیا مثل لیگ ما با آن برخورد نمی شود.

افشاریان در پایان یادآور شد: قبول دارم قضاوت ها در این فصل خوب نبوده اما از طرفی باید به این نکته هم اشاره کرد که اکثر داوران خوب ما از جمله مسعود مرادی، هدایت ممبینی و افرادی از این دست از داوری کنار رفتند و جانشین های آنها از تجربه خوبی برخوردار نیستند و این واقعیت داوری فوتبال ماست؛ شک نکنید با ادامه این روند در هفته های بعد اتفاقات خوبی در فوتبال ما رخ نخواهد داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز