آرزوهای بزرگی دارم

چیریچ: چوب جادویی برای واترپلوی ایران ندارم/ دستیاران ایرانی انتخاب می کنم

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۱۵:۲۲:۱۹
کد خبر: ۳۱۰۹۲۶
چیریچ: چوب جادویی برای واترپلوی ایران ندارم/ دستیاران ایرانی انتخاب می کنم
نشست خبری الکساند چیریچ سرمربی صرب تیم ملی واترپلوی ایران امروز در دفتر امور مشترک فدراسیون‌های ورزشی برگزار شد.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، در ابتدای این نشست چیریچ در مورد دلایل حضورش در ایران گفت: من بازیکن مطرحی بودم و پس از پایان دوران بازیگری فرصت کافی داشتم تا درمورد آمدن به ایران و بررسی پیشنهاد فدراسیون ایران فکر کنم. حس می‌کنم می‌توانم در عرصه مربیگری به واترپلوی ایران کمک کنم ولی همه چیز بستگی به شرایط و نحوه کار ما در آینده دارد. فعلا باید اهداف کوتاه مدت را بررسی کنیم.

وی اظهار داشت: حدود 5 روز است که در ایران هستم و هنوز فرصت نکردم از همه امکانات فدراسیون دیدن کنم. فکر می‌کنم حدود یک یا دو ماه دیگر و پس از بررسی تجهیزات و امکانات ایران بتوانم در مورد آینده صحبت کنم.

سرمربی تیم واترپلوی ایران در مورد قرارداد 4 ماهه‌اش گفت: قرارداد ما دو طرفه است و باید دید دو طرف برای تمدید قرارداد از یکدیگر رضایت دارند یا خیر. به نظر من سطح واترپلوی ایران خوب است و تلاش می‌کنم در مسابقات انتخابی المپیک شرکت کنم. کارهای زیادی پیش‌رو داریم و باید سطح خودمان را به حریفانمان یعنی قزاقستان، چین و ژاپن نزدیک کنیم. متاسفم که نمی‌توانم در مورد مبلغ قراردادم صحبت کنم چرا که این یک مسئله شخصی بین من و فدراسیون است.

چیریچ در پاسخ به سوال خبرنگار برنا درباره اینکه سطح بازیکنان واترپلوی ایران را چطور می بیند؟ ادامه داد: سطح واترپلوی ایران نسبتا خوب است ولی پیشرفت آن به زمان و کار ما بستگی دارد. هر چقدر زمان پیش برود و ما بیشتر کار کنیم می‌توانیم شرایط بهتری را برای آینده به دست آوریم. انگیزه‌های خودم را دارم اما در مورد اهداف بلند مدت در نشست خبری بعدی صحبت می‌کنم.

بازیکن پیشین تیم ملی صربستان تصریح کرد: من آرزوهای خودم را دارم و فدراسیون‌ ایران هم آرزوی خودش را. ما فعلا در حال شناسایی هستیم و باید بعد از برگزاری اردوها و تمرین‌ها در مورد آینده دقیق‌تر حرف بزنیم. من می‌دانم فدراسیون ایران از استخدام من چه انگیزه‌ای داشته و آن نزدیک شدن به قدرت‌های جهانی است. فعلا باید شناخت بیشتری از واترپلوی ایران کسب کنم و بعد در مورد سقف پیشرفت این ورزش در ایران حرف بزنم ولی هدف ما این است که به قدرت‌های درجه یک جهان نزدیک شویم. حدود یک ماه طول خواهد کشید تا شناخت من از واترپلوی ایران کامل شود.

سرمربی تیم واترپلو عنوان کرد: همه چیز فقط آنالیز نیست. من از جایی آمدم که با سیستم ایران کاملا متفاوت است و مدتی طول خواهد کشید تا با این سیستم آشنا شوم. ایران 80 میلیون جمعیت دارد و قطعا استعدادهای خوبی هم می‌توان در آن پیدا کرد ولی این نکته را فراموش نکنید که من چوب جادویی ندارم که به واترپلوی ایران بزنم و ایران به سطح اول جهان نزدیک شود. باید قدم به قدم پیش برویم.

چیریچ گفت: تمرینات خودمان را انجام می‌‌دهیم ولی اینکه چه اتفاقی می‌افتد باید صبر کرد. همواره برای گرفتن مدال طلا و قهرمانی تمرین کرده‌ام ولی همیشه به آن نرسیده‌ام. تا جایی که من شنیدم تیم ایران قرار است به مسابقات انتخابی المپیک اعزام شود و ما نیز باید تلاش و تمرین کنیم.

وی در مورد اینکه آیا برای آمدن به ایران با کسی مشورت کرده یا خیر، گفت: کواچ سرمربی تیم والیبال ایران را از المپیک 2000 سیدنی می‌شناسم و با هم دوست هستیم. با او در مورد ورزش ایران صحبت کردم و بعد تصمیمم را گرفتم. این موضوع در بین ورزشکاران کاملا طبیعی است.

چیریچ درباره حریفان ایران در مسابقات قهرمانی آسیاو انتخابی المپیک گفت: ژاپن در سال‌های اخیر پیشرفت زیادی کرده، قزاقستان دارای اسکلت‌بندی تیم ملی روسیه است و چین نیز یک مربی خارجی بسیار خوب به خدمت گرفته است. با این حال شانس ایران برای مقابله با آنها کم نیست و ما پتانسیل رویارویی با قدرت‌های آسیایی را داریم،‌ فقط باید تلاش کنیم.

سرمربی تیم واترپلوی ایران ادامه داد: از مسئولان فدراسیون خواستم سال آینده در مسابقات قهرمانی اروپا که در صربستان برگزار می‌شود حضور یابند تا با مسئولان فدراسیون صربستان در مورد گسترش همکاری‌های دو جانبه بحث و تبادل نظر شود.

چیریچ در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار برنا درباره برنامه هایش برای تیم های پایه، اظهار داشت: برنامه سختی برای تیم‌های پایه داریم این برنامه دقیقا همان چیزی است که در صربستان اجرا می‌شود تا بازیکنان نوجوان در آینده جانشینان خوبی برای تیم بزرگسالان باشند. دستیاران من در تیم ملی نیز ایرانی خواهند بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز