مجید نامجومطلق در گفتگو با برنا:

استقلال از فصل قبل بهتر است/ شاید کی‌روش لیگ را قبول ندارد!

۱۳۹۴/۰۶/۰۳ - ۲۳:۰۷:۲۹
کد خبر: ۳۱۱۱۶۴
استقلال از فصل قبل بهتر است/ شاید کی‌روش لیگ را قبول ندارد!
مجید نامجومطلق به رغم اینکه رقیب پرویز مظلومی در راه رسیدن به سرمربیگری استقلال بود اما امروز به شدت از او حمایت می کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، مجید نامجومطلق گزینه سرمربیگری استقلال در ابتدای فصل قضاوت در مورد این تیم را در این برهه از زمان زود می داند اما می گوید استقلال در بعد نتیجه گیری موفق بوده است. او در گفتگو با خبرنگار برنا به سوالات ما پاسخ داده است.

*استقلال در چهار هفته ای که از بازی ها سپری شده چگونه بوده است؟

استقلال در بعد نتیجه گیری موفق بوده است. این تیم در چهار بازی ای که پشت سر گذاشته تنها سه امتیاز از دست داده. یعنی در هر بازی کمتر از یک امتیاز اما نمی شود امروز به صراحت در مورد استقلال حرف زد. چون استقلال جز بازی با ذوب آهن با تیم سختی بازی نکرده و دیدید که در بازی با ذوب آهن طعم تلخ شکست را چشید.

*با این حساب شما به قهرمانی استقلال در لیگ برتر امیدوار نیستید!

نه. اتفاقا من به آینده استقلال امیدوار هستم. استقلال بهتر از فصل قبل بازی می کند اما من گفتم برای قضاوت صریح در مورد استقلال باید صبر کرد. باید اجازه دهیم استقلال به مصاف حریفان بزرگ برود. شاید در این بازی ها موفق عمل کند و آنوقت است که می توانم بگویم استقلال مدعی قهرمانی است. استقلال باید مهره های جوان خود را حفظ کند. اگر این کار را انجام دهد بی شک فصل آینده مدعی قهرمانی خواهد بود.

*گفتید استقلال بهتر از فصل قبل بازی می کند. بنابراین باید مقامی بالاتر از پنجمی برای این تیم متصور بود؟

بله استقلال بهتر از فصل قبل بازی می کند. بازیکنان استقلال این فصل بیشتر از فصل قبل می دوند و به این خاطر است که تیم جوان شده است. از سویی این تیم تاکتیک ها بیشتری را به نسبت فصل گذشته برای رسیدن به گل به نمایش می گذارد. همه این ها جای امیدواری دارد و من از صمیم قلب دوست دارم استقلال قهرمان شود...

*از صمیم قلب؟ شما رقیب پرویز مظلومی بودید. اگر او خوب نتیجه نگیرد، شاید به سراغ شما بیایند!

این خیلی بد است که من منتظر شکست استقلال باشم تا سرمربی این تیم شوم. به چه قیمتی؟ به قیمت اینکه تیم شکست بخورد و میلیون ها هوادار ناراحت شوند تا من به دلخواهم برسم و خوشحال شوم؟! نه من چنین آدمی نیستم. من آرزو می کنم استقلال به خاطر شادی دل هوادارانش موفق باشد و روی سکو برود و جام بگیرد. من هر چه دارم از استقلال است. من و خیلی های دیگر آمدیم و رفتیم اما نام استقلال باقی مانده  و امروز جایگاه خود را مدیون استقلال هستیم. من چنین آدمی نیستم. کارم را خوب بلد هستم و نیازی نیست برای بودن در عرصه دست به چنین رفتارهایی بزنم.

*این فصل بیرون مانده اید!

جای نگرانی نیست. البته از یک تیم لیگ برتری پپشنهاد داشتم اما چون شرایط کار مهیا نبود، قرارداد امضاء نکردم. یکی، دو تیم دسته اولی هم بودند اما چون دیدم مبنای کارشان صعود به لیگ برتر نیست، تصمیم گرفتم بیرون بمانم تا شرایط بهتری برای من مهیا شود.

*پرسپولیس هم اکنون در قعر جدول است. خیلی ها می گویند برانکو باید برکنار شود. نظر شما در این باره چیست؟

نه من با اخراج برانکو موافق نیستم. نه فقط من بلکه همه دیدند پرسپولیس در بازی با ذوب آهن و سپاهان خوب بازی کرد. هر چند این بازی خوب با نتیجه گیری همراه نبوده است اما می تواند آینده نوید بخشی برای پرسپولیس داشته باشد. پرسپولیس از نظر خلق موقعیت خوب عمل می کند و باید استفاده از فرصت ها را تمرین کند. در این صورت می تواند امتیازات خوبی را به دست بیاورد و برای قهرمانی بجنگد. باید اجازه دهیم برانکو در آرامش کار را دنبال کند. در این صورت می توان در انتظار آینده ای خوب بود. فصل گذشته دیدید که ذوب آهن با حمایت مدیر عامل باشگاه از سرمربی روزهای خوبی را در لیگ برتر و جام حذفی داشت و در نهایت با جام به کار خود خاتمه دهد.

*می خواهیم در مورد تیم ملی بحث کنیم. همان طور که می دانید کی روش از این پس تنها چند روز قبل از بازی ها وارد تهران خواهد شد! آنهم به دلیل اینکه می گوید امکانات کار در تهران فراهم نیست!

خب این غیر اصولی است. او باید در تهران باشد و بازی های لیگ برتر را دنبال کند. مثلا او چهار هفته ابتدایی لیگ برتر را ندیده است و اگر بازی ها را می دیدید چه بسا بازیکن جدیدی را برای بازی های پیش رو به اردوی تیم ملی دعوت می کرد. از همه مهمتر او با اشراف به امکاناتی که در تهران مهیاست با تیم ملی قرارداد بست. بنابراین باید در تهران باشد و برای تیم ملی کار کند. نمی دانم شاید او بر اساس قراردادی که با فدراسیون فوتبال بسته عمل می کند و انتقاد من هم بی مورد است و شاید هم او اصلا لیگ برتر را قبول ندارد.

*ظاهرا در هفته هایی که او در تهران نیست دستیاران او بازی ها را دنبال می کنند؟

بله من هم اخبار را در این زمینه شنیده ام اما لطفش به این است سرمربی خودش بازی ها را از نزدیک به تماشا بنشیند. این اصولی تر است چون کی روش است که تصمیم نهایی را می گیرد نه دستیاران او.

*شما در تمرین تیم ملی شرکت نکرده اید. به واقع از آن دسته از مربیانی هستید که حاضر نشدید برای دانش افزایی به تمرین تیم ملی بروید...

من اگر انتقادی هم دارم برای فوتبال ملی است. در غیر این صورت هیچ زاویه ای با کی روش ندارم. شخصیت او هم در بعد فنی و هم در بعد اجتماعی برایم قابل احترام است. البته این را هم بگویم یک بار در تمرین تیم ملی شرکت کرده ام. من برای دانش افزایی خودم برنامه دارم. مطالعه می کنم. فیلم می بینیم و تاکنون هم در همه کلاس ها شرکت کرده ام. البته در تمرین تیم ملی هم بوده ام.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز