برنامه‌ریزی‌های بلندمدت به سود ورزش خواهد بود

سجادی: به کسب ۳ سهمیه المپیک در رشته پیست دوچرخه سواری امیدوار هستم

۱۳۹۴/۰۶/۰۹ - ۱۴:۱۵:۱۵
کد خبر: ۳۱۳۱۱۰
سجادی: به کسب ۳ سهمیه المپیک در رشته پیست دوچرخه سواری امیدوار هستم
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان گفت: امیدوارم 2 تا 3 سهمیه در رشته پیست در المپیک کسب کنیم

به گزارش سرویس ورزشی برنا، صبح امروز (دوشنبه) سید نصرالله سجادی با حضور در پیست مجموعه ورشی آزادی از مسابقات لیگ برتر دوچرخه سواری پیست بازدید کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به اینکه قراراست دوچرخه سوارانی که در مسابقات انتخابی کسب سهمیه المپیک شرکت دارند در لیگ برتر حضور پیدا کنند به اینجا آمدم تا از نزدیک وضعیت آنها را مشاهده کنم که خوشبختانه از نظر رنکینگ در وضعیت خوبی قرار داشتند.

سجادی ادامه داد: در مسابقات جاده سه نفر برای حضور در المپیک سهمیه گرفته اند و امیدواریم دو تا سه نفر نیز برای مسابقات پیست سهمیه المپیک را بگیرند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان درباره برنامه وزارت ورزش و جوانان برای حمایت از بیشتر از رشته هایی نظیر دوچرخه سواری، گفت: در 21 ماه گذشته تلاش کردیم تعداد فدراسیون های مدال آور در آسیا و جهان کار استعدادیابی را به صورت نظام مند دنبال کنند که این اتفاق رخ داده است.

وی ادامه داد: شاید نتیجه آن بزودی مشخص نشود و شش تا هشت سال دیگر خود را نشان دهد،اما کار ستعدادیابی جزو محورهای اصلی برنامه های وزارت ورزش و جوانان است و امسال نیز منابع خوبی برای این کار در نظر گرفته ایم و در روزهای 19 و 20 مهرماه نمایشگاه رونمایی از فعالیت های استعدادیابی فدراسیون ها برگزار خواهد شد.

سجادی گفت: چنین برنامه هایی باید در ورزش نهادینه شود و نباید عادت کنیم به دنبال کارهای کوتاه مدت برویم، چرا که بر نامه ریزی های بلند مدت برای ورزش ایران ماندگار خواهد شد.

وی درباره لزوم توجه هر چه بیشتر به رشته های ورزشی مدال آور در مسابقات المپیک، اضافه کرد: ابتدای سال تفاهمنامه ای را به امضا رساندیم که براساس آن رشته های المپیکی 25 درصد بیشتر از سایر رشته ها بودجه دریافت کنند که بر اساس برنامه و تقویم فدراسیون ها این بودجه به آنها اختصاص داده خواهد شد.

معاون وزیر ورزش خاطر نشان کرد: تا شهریور ماه 50 تا 53 درصد بودجه را فدراسیون های المپیکی دریافت کرده و تا پایان شهریور ماه 60 تا 65 درصد از بودجه را به آنها خواهیم داد تا مشکلی برای آماده سازی ورزشکاران برای حضور در المپیک و کسب سهمیه المپیک نداشته باشند.

همچنین رییس فدراسیون دوچرخه سواری نیز در این بازدید گزارشی از برنامه های فدراسیون برای کسب سهمیه المپیک 2016 ریو به معاون ورزش قهرمانی و حر فه ای وزارت ورزش و جوانان ارائه داد و ابراز امیدواری کرد برای اولین بار بتوانیم سهمیه المپیک را در بخش پیست به دست آوریم.

خسرو قمری یادآور شد: تاکنون 3 سهمیه المپیک در رشته جاده را بدست آورده ایم.

وی از برنامه فدراسیون برای خرید 300 دستگاه دوچرخه جاده و پیست برای توسعه ورزش دوچرخه سواری در سراسر کشور و آغاز فرایند استعدادیابی تمامی استانها در ماه های آینده خبر داد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز