استعدادیاب‌ها باید آموزش ببینند

ماجدی: آکادمی ملی فوتبال در اجرای برنامه‌های فستیوال موفق بوده است

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۱۱:۵۵:۲۷
کد خبر: ۳۱۳۸۲۳
ماجدی: آکادمی ملی فوتبال در اجرای برنامه‌های فستیوال موفق بوده است
کارشناس فوتبال معتقد است برگزاری فستیوال های مدارس فوتبال در رده های پایه باعث می شود تا فوتبال آموزان در بهترین سن، آموزش های لازم را ببینند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، میرشاد ماجدی، کارشناس فوتبال درباره برگزاری فستیوال های مدارس فوتبال در 30 استان کشور گفت: با توجه به اطلاعاتی که دارم، در گذشته برگزاری این فستیوال ها بر عهده کمیته جوانان بود اما با توجه به فعالیتهای بیش از حد این کمیته، فستیوال مدارس فوتبال در رده های پایه به آکادمی ملی فوتبال واگذار شد که خوشبختانه مسئولین آکادمی در اجرای برنامه های فستیوال و فعالیتهایی که انجام می دهند بسیار پرتلاش و موفق هستند.

وی افزود: در دوره آموزشی که کنفدراسیون فوتبال آسیا در خصوص فوتبال پایه به مدت 10 روز برگزار کرد، از شرکت کنندگان خواست تا با مدلی که در اختیارشان می گذارد طرح فوتبال پایه را در کشورهای خود اجرا کنند و در این طرح مثلثی شکل از مربیان، فوتبال آموزان و والدین تشکیل شده است. در واقع حضور والدین در برنامه های فوتبال پایه باعث می شود تا فوتبال آموزان با خاطری آسوده به فعالیتهای ورزشی و یا اجتماعی خود بپردازند.
 
نایب رئیس هیات فوتبال استان تهران ادامه داد: هدف از برگزاری فستیوال ها قهرمانی و برد و باخت نیست. در واقع هدف اصلی اجرای این برنامه این است که فوتبال آموزان در شرایط خارج از خانواده خود، در اجتماع حضور یابند و با قوانین و فعالیتهای تکنیکی آموزش های بنیادی ببینند. معتقدم برگزاری فستیوال های مدارس فوتبال در رده های پایه باعث می شود تا فوتبال آموزان در بهترین سن، آموزش های لازم را ببینند. در سطح استان تهران بیش از 2 هزار و 200 فوتبال آموز در فستیوال استانی حضور یافتند و قصد داریم تا برترین ها را برای فستیوال ملی که در آکادمی ملی فوتبال از 18 شهریورماه آغاز می شود، معرفی کنیم.
 
وی کمبود زمین تمرینی برای استعدادیابی بازیکنان نخبه و رده سنی زیر 12 را یک  معضل دانست و گفت: متاسفانه زمین تمرینی مناسب برای استعدادیابی و تمرین بازیکنان در رده های پایه بسیار کم است و از مسئولین مخصوصا شرکت تجهیز درخواست داریم که یک استادیوم و یا زمین فوتبال را در اختیارمان قرار دهند تا بتوانیم تیم های پایه در رده های مختلف 12، 13 و حتی رده های بالاتر را تشکیل دهیم.
 
وی در پایان در خصوص آموزش به استعدادیاب ها و وجود مشکلات مالی گفت: باید استعدادیاب ها آموزش های بیشتری ببینند تا بتوان بازیکنان مستعد زبده ای را انتخاب و به تیم های ملی پایه معرفی کرد. ضمن اینکه کمبود منابع مالی نیز باعث می شود تا استانها به اهداف خود در راستای توسعه فوتبال پایه برسند.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز