هوادارانی که امروز آمدند افسوس نمی‌خورند

کی‌روش: مسیر طولانی برای صعود به جام جهانی داریم

۱۳۹۴/۰۶/۱۲ - ۲۰:۵۹:۳۳
کد خبر: ۳۱۴۲۴۲
کی‌روش: مسیر طولانی برای صعود به جام جهانی داریم
سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت: به تیم ملی گوام خسته نباشید می گویم.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، کارلوس کی روش در نشست خبری پس از بازی تیم ملی مقابل گوام اظهار داشت: از اینکه اینجا هستید ممنون هستم. در بخش اول به بازیکنان تبریک می گویم. آنها عملکرد خوبی داشتند و تبریک می گویم. ثانیا از صمیم قلبم و همین طور از سوی بازیکنان از تماشاگرانی که به ورزشگاه آمدند سپاسگزارم. هوادارانی که امروز آمدند افسوس نمی خورند چون فوتبال فوق العاده ای دیدند.

وی ادامه داد: به تیم ملی گوام خسته نباشید می گویم. آنها تمرکز بالایی از خود در زمین نشان دادند. روز دشواری برای حریف بود چون فقط یک هدف در ذهن داشتیم و آن کسب پیروزی بود که با شور و اشتیاق توانستیم به این هدف برسیم.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه چقدر به صعود تیم ملی به جام جهانی امیدوار است گفت: من اطمینان خاطر بالایی دارم. برنامه خوبی پیش رو داریم و بازیکنان مستعدی در اختیار داریم. در عین حال الان فقط زمان این است که از این برد لذت ببریم و ریکاوری کنیم چون چند روز آینده باید با هند بازی کنیم.ما 4 امتیازی شدیم و مسیرمان برای حضور در جام جهانی طولانی است.

وی ادامه داد: وقتی صحبت می کنم حرفم درباره کسانی است که درباره توسعه فوتبال و رویایی حضور در جام جهانی باید کمک کنند. با کمال احترام می گویم که برای سوال تان احترام قائل هستم ولی بار دیگر می گویم مساله کلیدی این نیست که سرمربی تیم ملی چه دستاوردی می تواند داشته باشد و مهم این است که شما برای فوتبال چه می کنید. باید به بازیکنان تبریک بگوییم. کلمات خاصی را برای بازیکنان باتجربه تر باید اختصاص بدهیم که به تیم بسیار کمک کردند و از بازیکنان جوان حمایت داشتند. خسرو، آندرانیک، حسینی و همین طور امید ابراهیمی که در راستای کمک به جوانان تیم ملی کار فوق العاده ای انجام دادند.

سرمربی تیم ملی درباره اینکه چقدر امیدوار است تماشاگران با این بازی ها در مسابقات آتی از تیم ملی حمایت کنند خاطرنشان کرد: فکر نمی کنم وقتی صحبت از آشتی هواداران با تیم ملی شود صحیح باشد چون رابطه خیلی خوبی در این میان وجود داشته است. فقط دلیلش می تواند این باشد که بازی قبلی ما در ماه ژوئن بود و بازی امروز یک فاصله ای وجود داشت. بار دیگر تکرار می کنم بیاید از نتیجه به دست آمده لذت ببریم. دیگر از من نباید بپرسید که چه کاری می توانم برای تیم ملی انجام بدهم و باید از خودتان سوال کنید.

وی افزود: در سه، چهار سال گذشته هر بار مسئولیت را از ما خواستند من و بازیکنان حاضر بودیم.سوال این است که شما چه کاری برای تیم ملی انجام می دهید.تجار بسیار موفقی با شرکت های بزرگی حضور دارند.افراد ثروتمند و غنی در ایران و خارج ایران هستند که حمایت های بزرگی را می توانند از تیم ملی انجام دهند و از آنها بپرسید برای تیم ملی چه می کنند.ما بیشترین تلاش را ادامه می دهیم.آیا می توانیم پیشرفت کنیم؟بله هیچ شکی نیست.فقط زمانیکه حمایت ها را داشته باشیم.

کی روش درباره بازی ایران مقابل هند گفت: تمام بازی ها دشوار است.این قانون فوتبال است که باید در همه مسابقات خودمان را حاکم کنیم.با شرایطی که در هندوستان وجود دارد همه تیم ها باید به آنجا بروند.عمان هم رفته و ما هم باید برویم.کار ما این است که سعی کنیم بهتر و بهتر شویم و تلاش کنیم موفق باشیم.من اعتقاد دارم با این بازیکنانی که در حال حاضر در اختیار داریم تیم ملی در حال تجدید قوا هست.همه بازیکنان جوان مشغول کار در باشگاه هستند و پتانسیل بالایی دارند.من هم باید با آنها کار کنیم و نیاز هست که با آنها کار کنم.این ها نیاز به تجربه دارند و فرصت بازی می خواهند.از الان تا زمان بازی با ژاپن،کره جنوبی و تیم های بزرگ آسیایی امسال را داریم که با این تیم ها بازی کنیم.تمام گزینه ها دست شماست. متوجه خواهید شد جام جهانی بزرگ ترین رویداد جهان است.تقریبا 240 کشور تلاش می کنند در جام جهانی باشند اما فقط 32 کشور این افتخار را دارند که آنجا باشند.اگر فکر کنید که صعود به جام جهانی قدم زدن در پارک و لذت از میکی موس است اینطور نیست.

وی افزود: سه مطلب است هیچ گاه نمی توانیم از دست بدهیم.اول زمان،دوم کلامی که گفته می شود و مهم تر از همه سلامت انسان است.به برخی بر می خورد ولی ما دو سال سخت کار کردیم.با بازیکنانی مثل بختیار رحمانی سخت کار کردیم اما آخرش او را از دست دادیم.تا چند ماه بعد ممکن است که سردار آزمون و مهدی ترابی را از دست بدهیم.روسیه فرداست و من نمی توانم برای هیچی به کارم ادامه بدهم.من عاشق تیم هستم عاشق هواداران هستم و توقع کمی احترام دارم.کاری که می توانیم انجام دهیم این است که با برنامه ویژه به جام جهانی روسیه برویم.این موضوع بزرگ ترین آرزوی 75 میلیون ایرانی است.یک بار برای همیشه می گویم اگر شما یا هر کسی که حضور دارد و فکر می کند من مشکل فوتبال ایران هستم آمادگی رفتن دارم.فقط همین.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز