همه چیز از سرزمین ۷۲ ملت به بهانه بازی با ایران؛

ببرهای بی‌خطر!/ هند، از چهارمی المپیک تا رتبه ۱۵۵ دنیا!

/۰۰/۰۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۶۸۸
هندوستان در حالی سه شنبه از تیم ملی ایران پذیرایی می کند که فوتبال در این کشور در سایه بالیوود و کریکت قرار گرفته است.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، تیم ملی فوتبال ایران روز سه شنبه در سومین دیدار خود در دور مقدماتی جام جهانی 2018 روسیه و از ساعت 17 به وقت تهران رودر روی هند قرار می گیرد. دیداری که روی کاغذ نمی تواند چالشی جدی برای شاگردان کی روش باشد اما ناشناخته بودن هندی ها می تواند کار ما را دشوار کند.

در ادامه قصد داریم درباره رقیب این هفته یوزهای ایرانی صحبت کنیم.

درباره هندوستان:

هندوستان، سرزمینی پست و هموار که 2 برابر ایران وسعت دارد و با جمعیتی بالغ بر یک میلیارد و دویست میلیون نفر، حدود یک ششم جمعیت جهان را در بر می گیرد. دهلی نو پایتخت این کشور عجیب و غریب است. هند از سال 1326 استقلال پیدا کرد.

آنها از قرن نوزده مستعمره انگلستان بودند و پیش از آن هم تحت سلطه ایران به شمار می رفتند و به همین دلیل زبان پارسی در این کشور بسیار پر رنگ است و تا قبل از ورود انگلیس ها، بعد از زبان هندی، دومین زبان رسمی این کشور به شمار می رفت و امیرخسرو دهلوی و بیدل دهلوی شاعرانی هستند که ادبیاتشان از این زبان نشات گرفته است.

هند، سرزمین نژادها، زبان ها و آئین ها و فرهنگ هاست. صدها زبان و گویش در این کشور وجود دارد و به غیر از زبان هندو و انگلیسی، 22 زبان دیگر هم در این کشور رایج است.

80% مردم این کشور از آیین هندو پیروی می کنند و 13% هم مسلمان هستند و ادیانی چون بودایی، زرتشتی، جینیسی و ... هم در این کشور به چشم می خورد.

ویژگی های هندوستان:

تاج محل زیباترین مکان تاریخی هندوهاست و هر سال، میلیون ها توریست برای بازدید از این مکان به هند می آیند.

دیگر ویژگی هندی ها، سینمای آنهاست. بالیوود در این کشور جایگاه خاص و ویژه ای دارد و هزینه زیادی در بدنه آن می شود و بازیگران معروفی چون آمیتا پاچان، شاهرخ خان و سلمان خان و ... از مهمترین بازیگران آنها به حساب می آیند. نکته جالب علاقه زیاد مردم ایران به فیلم های این کشور است. در کنار آن رشته کرکیت که به نوعی با انگلیسها وارد هند شد؛ از محبوبیت بالایی در سرزمین 72 ملت برخوردار است.

در نهایت در این کشور پرجمعیت، مهمترین مسئله ای که دیده می شود. اختلاف طبقاتی زیادی است که وجود دارد و اینکه اکثر مردم در این کشور در فقر شدید به سر می برند و مابقی از وضعیت مالی خوبی برخوردارند.

فوتبال در هندوستان:

هندوستان از سال 1948 به عضویت فیفا درآمد. دوره طلایی ببرهای آبی، حدفاصل سال های 1951 تا 1962 بود. اما بعد از آن، شاهد افول فوتبال در این کشور بودیم و اوضاع به گونه ای شد که در این سال ها آنها حتی تیم درجه سه آسیا هم به حساب نمی آیند. بهترین رتبه هندی ها در رنکینگ فیفا، 94 بوده است و بدترین رده آن ها در ژانویه 2015 تا 171 هم آمده است.

مهمترین افتخارات:

هند در سال 1950 مجوز حضور در جام جهانی را کسب کرد اما به دلیل ناآشنایی روسای فوتبال این کشور با اهمیت این مسابقات و همچنین هزینه سنگینی که برای هندی ها در پی داشت؛ قید حضور در این رقابت ها را زدند.

بدون شک مهمترین افتخار هندی ها در تاریخ فوتبال شان، به المپیک 1956 بازمی گردد که توانستند به رتبه چهارم این رقابت ها دست پیدا کنند. آنها به یوگسلاوی سابق باختند و راهی فینال نشدند. 4 سال قبل از آن هم در المپیک 1952 به یوگسلاوی، با کفش های برهنه 10- یک باختند و کنار رفتند.

آبی ها در سال های 1951 و 1962 فاتح بازی های آسیایی شدند. ولی در جام ملت های آسیا موفقیت چندانی نداشتند و دومی در سال 1964 بهترین عملکردشان بود و در سال های 1984 و 2011 توفیقی برای آنها به دست نیامد.

قهرمانی در LG CUP و سه دوره قهرمانی در نهرو کاپ و همچنین قهرمانی چلنج کاپ در سال 2008 از دیگر افتخارات فوتبال کم افتخار هند بود.

سرمربی هندوستان:

استفان کونستانتین سرمربی 52 ساله هندوستان است که به تازگی هدایت این تیم را برای بار دوم به عهده گرفته است. این سرمربی انگلستانی برای بار اول حدفاصل سال های 2002 تا 2005 هدایت هندی ها را در دست داشت و در 21 بازی، 6 برد، 5 مساوی و 10 باخت نصیب شان شد.

حالا هم کونستانتین در 4 بازی با این تیم، یک برد، یک مساوی و 2 باخت به دست آورده و میانگین 25% پیروزی حاصل کار او تا به اینجا بوده است.

این مربی در تیم های نه چندان قدرتمند نپال، مالاوی، سودان و روآندا در سطح ملی و آ پی ای پی قبرس، نئاسالامیس و اتینکو آچناس یونان در لول باشگاهی سابقه مربیگری دارد.

اسامی بازیکنان:

سرمربی هند 23 بازیکن را برای این بازی به اردوی هند دعوت کرده است. این تیم از 24 آگوست در اردو به سر می برد و سرمربی این تیم هم از امکانات کمپ این تیم بسیار راضی به نظر می رسید.

اسامی بازیکنان این تیم به شرح زیر است:

دروازبانان: سوباترا پال- سینگ ساندهو- آرنیلام باتاچاریا

مدافعان: داناپال گانش- آرناب مونرال- سانداش جینگان- آیبورلانگ خوناجی-دانا چاندراستی نارایان راس- رینو آنتو- پریتام کوتال

هافبک ها: جکی چانداسینگ- پرونوی هالدر- فرانسیس فرناندز- وینیس- روولین بورجیس- رومئو فرناندز- یوگنسون لینکروه- کاوین لوبو- سهناج سینگ

مهاجمان: جه جه لالپخکوآ- روبین سینگ- سانیل چتری

بهترین بازیکن:

سانیل چتری 31 ساله که تنها بازیکن بالای 30 سال تیمش هم به شمار می رود با 47 گل زده، بهترین گلزن تیمش به حساب می آید و با 80 بازی ملی از این حیث هم در حال حاضر نفر اول تیمش به شمار می رود اما بعد از سوباترا پال، کاپیتان دوم تیم به شمار می رود. این بازیکن در تیم مومبای بازی می کرد که حالا با قراردادی قرضی به تیم بانگلور پیوسته است.

کاپیتان:

سوباترا پال گلر کوتاه قامت و 182 سانتی متری هندوستان، با 28 سال سن، کاپیتان این تیم است. وی از سال 2007 به عضویت تیم ملی درآمد و تاکنون 62 بازی ملی داشته است.

وی به تازگی راهی تیم سالگائوکار هندوستان شده و تیم پایتخت را ترک کرده است.

لیگ هند:

I LEAGUE یا همان لیگ حرفه ای هند متشکل از 11 تیم است و فصل جدید آن هنوز آغاز نشده است. فصل قبل تیم مک داولز ماهون قهرمان شد.

هندوستان در سال 2015:

هندوستان در سال 2015 تاکنون 5 بازی را انجام داده که سه تای این دیدارها مقابل تیم نپال بوده است.

ببرهای آبی ابتدا در دو بازی رفت و برگشت و با نتایج 2-0 و 0-0 مقابل نپال به پیروزی رسیدند و راهی مرحله بعد مقدماتی جام جهانی شدند.

آن ها در گروه D با ایران، ترکمنستان، گوام و عمان هم گروه شدند که در دو بازی ابتدایی به عمان و گوام با نتیجه مشابه 2-1 باختند. و بعد از آن در دیداری دوستانه مقابل نپال 0-0 کردند.

هند در حال حاضر تیم آخر گروه به شمار می رود و امید زیادی دارد مقابل ایران صاحب اولین امتیازش شود.

استادیوم محل بازی:

بازی در شهر بانگلور و در استادیوم آسری کاتیراوا برگزار می شود. ورزشگاهی که بدون شک در بازی با ایران پرخواهد شد. کونستانتین هم از آمدن هواداران به ورزشگاه محل برگزاری مسابقه مطمئن بود: هواداران در این بازی بزرگ پشت ما خواهند بود و سعی می کنیم آنها را خوشحال کنیم.

تاریخچه تقابل با ایران:

ایران و هند تاکنون 6 بار باهم بازی کرده اند که حاصل آن، 4 برد برای ایران، یک تساوی و یک برد برای هندوستان بوده است. اولین جدال این دو تیم در سال 1951 و بازی های آسیایی هندوستان بود که تیم میزبان، 1-0 برد. بازی بعدی 8 سال بعد و در آستانه جام ملت ها برگزار شد که ایران 2-1 به برتری رسید.

دو بازی بعدی در سال 1966 و در خلال جام ملت های آسیا به انجام رسید که هر دو دیدار با برتری مقتدرانه 4-1 بچه های ایران همراه شد. مسابقه بعدی در سال 1984 بود که با نتیجه 0-0 خاتمه یافت  در نهایت جام ملت های 92 ژاپن، شاهد آخرین جدال این دو تیم بودیم که ایران 3-0 حریف ضعیف شده خود را شکست داد.

و بازی هندوستان و ایران:

دیدارتیم های ملی فوتبال ایران و گوام

بچه های تیم ملی دیشب راهی هند شدند تا با این تیم برای هفتمین بار و بعد از 23 سال بازی کند. از لحاظ جدولی و همچنین اسم و رسم و پیشینه این دو تیم اصلا قابل مقایسه نیستند. شاگردان کی روش هم اکنون 4 امتیازی هستند و امید دارند با کسب پیروزی مقابل هند، به رده های بالاتر صعود کنند.

در سوی مقابل بازی با ایران، یکی از افتخارات فوتبال هند خواهد بود. آنها سعی می کنند بازی آبرومندانه ای در برابر ما انجام دهند و از امتیاز میزبانی و شرایط آب و هوا به نحو احسن استفاده کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز