باید تعداد تیمهای دسته دوم کاهش پیدا کند

بهروان: با اعتراض استقلال مخالفت کردیم/ هرکاری کنیم یک طرف ناراضی خواهد بود

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۲۱:۲۸:۴۱
کد خبر: ۳۱۵۲۹۰
بهروان: با اعتراض استقلال مخالفت کردیم/ هرکاری کنیم یک طرف ناراضی خواهد بود
رئیسه کمیته مسابقات ایران گفت: وقتی یک تیم به استانی هبه می‌شود آن استان اجازه ندارد که تیم را به استان دیگری واگذار کند.

به گزارش سرویس ورزشی برنا، غلامرضا بهروان در خصوص قرعه کشی رقابت‌های لیگ دسته دوم اظهار داشت: ما مصوبه‌ای داشتیم که تعداد تیم‌ها به 28 تیم کاهش یابد و بار دیگر تاکید شد که باید لیگ دسته دوم با حضور 28 تیم برگزار شود هم اکنون این لیگ با حضور 40 تیم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: مرحله دوم لیگ دسته دوم اواخر بهمن ماه برگزار خواهد شد و اواخر اردیبهشت ماه نیز لیگ به پایان می‌رسد و تیم‌های صعود کننده به لیگ دسته اول مشخص می‌شوند. نیمه اول خردادماه هم دیدار پلی‌آف برگزار خواهد شد.

رئیس کمیته مسابقات یادآور شد: اگر می‌خواهیم لیگ با کیفیتی داشته باشیم باید تعداد تیم‌ها کاهش یابد همچنین وقتی یک تیم به استانی هبه می‌شود آن استان اجازه ندارد که تیم را به استان دیگری واگذار کند زیرا آن‌ها نماینده مردم شهرشان هستند. امسال یک استان چنین کاری را کرد که البته کمیته مسابقات در این مورد دخیل نیست و مجری است.

بهروان تاکید کرد: مسئله دیگری که مطرح شده بحث عدم حضور تیم‌های بدهکار است. دو تیم درخواست داشتند که وارد مسابقات لیگ دو شوند که ما گفته بودیم آن‌ها جایگزین تیم‌هایی خواهند شد که یا به دلیل بدهکاری و یا مسائل دیگر در لیگ حاضر نشوند اما این اتفاق رخ نداد. باز هم تاکید می‌کنیم که تیم‌های بدهکار حق شرکت در مسابقات را ندارند.

وی در خصوص اعتراض استقلالی‌ها به برگزاری جام حذفی تاکید کرد: ما با درخواست آبی‌پوشان موافقت نکردیم چرا که برنامه این مسابقات از سه ماه پیش داده شده بود. من مخلص پرویز مظلومی هم هستم اما این برنامه از قبل مشخص بود و حالا هم استقلال مقابل تیم دسته دومی قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیته مسابقات در مورد برگزاری بازی در ورزشگاه تختی گفت: ما این موضوع را قرعه کشی کردیم و خود استقلالی‌ها هم قرعه خود را برداشتند. اگر خود ما این تصمیم را می‌گرفتیم می‌توانستند این قدر اعتراض کنند ما به این نتیجه رسیده‌ایم که باید تحملمان زیاد شود هر کاری کنیم یمکطرف ناراضی خواهد بود.

بهروان در مورد اینکه برخی بازیکنان در تیم‌هایی حضور دارند که بازی نمی‌کنند؛ اما پول دریافت می‌کنند گفت: قانون نقل و انتقالات وجود دارد و مدیران عامل باشگاه‌ها باید در این زمینه دقت لازم را داشته باشند تا اتفاقی نیفتد. این مسائل بیشتر به مدیریت باشگاه برمی‌گردد تا سازمان لیگ. ما باید در مسائل مختلف آموزش ببینیم در بحث مارکتینگ، انعقاد قرارداد و موارد دیگر باید آموزش لازم دیده شود.

نظر شما